Coding > Hulp

Water

(1/3) > >>

P D:
Een vraagje:
Ik wil een kleine movie maken, geen bewegende beelden behalve wat kabbelend water.
Dit wil ik zo maken dat ik de movie kan laten repeteren maar dan zo, dat de beweging in het begin en het einde aansluiten zonder een verspringende bewegingen.
Is daar een instelling voor?

JvL:
Het is al weer een tijdje geleden dat ik een golvend wateroppervlak gebruikt heb voor een animatie en ik kan mij geen standaard instelling herinneren.
Als ik zo achter mijn pc zit (over ca. 15 min.) zal ik eens kijken.
Het kan nooit moeilijk zijn want er zit altijd een repeterend patroon in.

JvL:
Ik hoop dat je hier wat mee kan. Het is helaas in het engels maar het wijst zich vanzelf in combinatie met de afbeelding.
Ik wist dat ik het al eens tegen was gekomen.

Instead of using one Ocean Modifier, use two identical ones. The following values are the ones used in this example.

Key Frames on frame 1 and frame 21. Since these frames will be identical, the loop will only include frames 1 to 20.

First Ocean Modifier:

Animate the time from 15 to 20
Animate the scale from 0.0 to 3.0
Second Ocean Modifier:

Animate the time from 20 to 25
Animate the scale from 3.0 to 0.0
  Since both Modifiers are identical, one starts exactly with the shape the other one ends with. And the scale is used to blend between them.

Set the interpolation in the F-graph Editor to Linear (T) to get a constant motion.

The Geometry of the second modifier must be set to Displace, to avoid overwriting the first.



P D:
JvL bedankt voor de tip,

Heb het even heel eenvoudig even uitgeprobeerd en het werkt.
Het is me nu ook duidelijk geworden wat de functie Time in ocean doet.
Ik word iedere dag weer wat wijzer :)

IJp:
Misschien kun je iets uit deze tuorial halen.
http://www.youtube.com/watch?v=5PaTOSvWBGo

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie