Topic: The way of the samurai  (gelezen 392130 keer)


Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #210 Gepost op: 29 april 2014, 12:46:03 pm »
Dank je! Het bouwen van de decors is ook iets waar je handigheid in moet ontwikkelen heb ik gemerkt. Op dat gebied had ik ook totaal geen ervaring maar al doende leert men.
Je moet van tevoren gewoon goed nadenken over hoe de camera gaat bewegen en het "gezichtsveld" vullen + een beetje extra aan de randen zodat je iets marge overhoud in je camera beweging.
En hier komt dus het nut van het storyboard weer om de hoek kijken want daar heb je de camerabewgingen en shots in grote lijnen vastgelegd waardoor het nu dus eenvoudiger is om te bepalen wat je precies aan achtergrond nodig hebt.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #211 Gepost op: 30 april 2014, 19:48:22 pm »
Even nog twee plaatjes van gisteravond. Dit shot is nu wel klaar denk ik en heeft genoeg detail.
Ik heb nog wat lage begroeiing en wat kleine sten op de grond toegevoegd en het grondvlak is wat minder glad..
Vanavond weer verder aan wat andere shots.





Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #212 Gepost op: 30 april 2014, 20:30:07 pm »
Ziet er heel goed uit maar misschien in de lucht toch wat dreigende wolken voor de extra sfeer.


Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #213 Gepost op: 30 april 2014, 21:13:17 pm »
Die komen er ook hoor ijp maar die doe ik als laatste want ik ben er nog niet uit hoe ik de wolken wil gaan doen. Ik heb natuurlijk de keus uit verschillende mogelijkheden maar ik heb nog keuze kunnen maken.  :-\
De cloud generator maakt hele realistiche wolken maar ik weet nog niet of ik dat bij deze stijl vind passen (hoewel ze erg mooi zijn).
Ik kan eventueel ook low poly wolken maken maar ik kan ook met images werken....keuzes,keuzes, keuzes.  ;)

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #214 Gepost op: 30 april 2014, 21:33:32 pm »
Ik zo op dit moment kiezen voor image maar ik denk dat dat mischien niet zo mooi uitkomt in een animatie. ::)
Maar hoe dan ook het wordt mooi.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #215 Gepost op: 30 april 2014, 22:03:15 pm »
Ik heb even snel een voorbeeldje in elkaar gerammeld met de cloudgenerator en een spotlight van onderaf. Ook hier kun je natuurlijk blijven tweaken tot het resultaat je bevalt.
Toch kan een image ook werken hoor want de camerabewegingen zijn redelijk beperkt (zeker in het eerste deel) en de wolken zijn over het algemeen ver weg.



Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #216 Gepost op: 30 april 2014, 22:22:48 pm »
Dit is het nog niet maar al wel beter.
Misschien dan toch een image  Ik heb eens donkere wolken gedownload.


Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #217 Gepost op: 30 april 2014, 23:07:21 pm »
Speciaal voor jou ijp!  ;)



Zoals je ziet werkt een image prima maar dat wist ik al want die heb ik in mijn zee animatie ook gebruikt.
Als ik images gebruik is mijn enige probleem om iets te vinden dat ik binnen de stijl van de animatie past want ik vind dit toch te realistisch. Al moet ik zeggen dat dit ook niet misstaat.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #218 Gepost op: 02 mei 2014, 19:03:49 pm »
Vandaag even de laatste werkdag gehad en nu ben ik een weekje vrij.  ;D  Met een beetje geluk kan ik komende week weer eens wat meer werk gedaan krijgen want de laatste weken was het wel eens lastig te combineren allemaal.  :P
Vanavond even rustig aan en een filmpje kijken denk ik om weer een beetje inspiratie op te doen.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #219 Gepost op: 03 mei 2014, 02:00:17 am »
Ik kon het toch niet laten vanavond. Ik ben bezig om de woudscene verder aan te kleden. Hij is nog niet af maar toch even een kleine update.


Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #220 Gepost op: 06 mei 2014, 22:34:27 pm »
Inmiddels begonnen aan scene 2. Dit openingsshot is natuurlijk nog in bewerking maar hier alvast weer een preview.


In principe hebben verschillende elementen in de shots een bepaalde betekenis. Zoals de linten aan de touwen in voorgaande shots staan voor de verbinding tussen de geestenwereld en het aardse bestaan zo hebben ook de `lattenĀ“ die bij de grafstenen staan ook een betekenis. Deze latten worden sotoba genoemd en hierop wordt in Sanskriet de nieuwe naam van de overledene geschreven zodat deze niet terug kan komen als iemand per ongeluk de oude naam uitspreekt.
In combinatie met het plaatje dat ik vanmiddag in een topic van ijp heb geplaatst licht ik weer een tipje van de sluier op welke kant het verhaal uiteindelijk opgaat.  ;)




Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 783
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #221 Gepost op: 07 mei 2014, 10:39:14 am »
 :o, ikke vind eng hoor!

MAD
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #222 Gepost op: 07 mei 2014, 12:17:42 pm »
Ja dat is eng!!! maar wel gaaf :)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #223 Gepost op: 07 mei 2014, 17:36:16 pm »
Geen zorgen, het is niet echt hoor!. Het is maar een (animatie)film.  ;D

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #224 Gepost op: 08 mei 2014, 02:54:22 am »
Een aantal dingen die ik aan de scene toegevoegd heb.