Hulp > Andere software

[Microstation] vlakken projecteren op andere vlakken

<< < (2/4) > >>

peterd:
Nou Ruud,

Dankjewel voor een avondvullend programma.  ???
Nu de eerste 8 minuten gekeken. Mooi werk. Niet geweten dat er in OSM ook al wat gebouwen in 3D erin staan. Misschien wel op de plek waar ik bezig ben.  ;D Ga ik zo proberen.

peterd:
Nu blijkt dus een betaalde en een gratis versie te zijn.
Gratis versie vond ik hier:
https://blendpott.de/2014/08/30/blender-addon-openstreetmap-import/

Geen idee of dit "de beste" gratis versie is.
Het duurde even maar de gebouwen werden in 3D neergezet in Blender. Niet allemaal de juiste hoogte maar mooi om snel wat mee te doen. Top addon!  :o

Nu maar verder met het avond vullend programma.  8)

Ruud:
Het is een tutorial voor de wat gevorderde maar neem je tijd :)
Open street is dacht ik opensource .

peterd:
Ik heb de eerste 10 minuten bekeken. Tjonge, ik kan nog wel wat oefening gebruiken.  ;D
Ruud, je had het over displacement. Wat gegoogle levert dit:
https://youtu.be/_owcNpxp8h4

Dat is te gebruiken door van het digitale terrein model een thematische hoogtekaart te maken.
De hoogtekaart kan ik dan gebruiken om een mesh in hoogte te laten veranderen.
Weet nog niet of dat ook kan door de vlakken van wegen, gras, bos, water aan elkaar te knopen en als 1 mesh te veranderen.

Zaph, is dat wat je hiermee bedoelde?:

--- Citaat van: Zaph op 10 juli  2017, 10:59:14 am ---...
De vervorming van de mesh in de hoogte kun je ook realiseren door een hoogtekaart te gebruiken - daarbij geeft de kleur aan wat hoog en laag is. Wit is dan bijvoorbeeld hoog, en zwart laag, en grijs alle waardes daartussen. Je moet dan wel een mesh met veel punten hebben om een goede resolutie te krijgen.
...

--- Einde van citaat ---
In ieder geval eerst de film kijken. Ook alles erom heen is leerzaam om "snel" een mooi 3D model te maken van een (deel van een) stad. Dat is wel wat ik (ook) wil en moet nog leren om het meer quick and dirty te doen dan ik met CAD systemen doe.  :-X

Ruud:
Dit vergt hoge resolutie je plane moet je een aantal keer subdividen en dan een subfivision modifier er over heen zodat de blokjes kleiner worden nu zijn de blokjes groter als een gebouw dan krijg je dit effect.
 Het werken met dit soort mappen vraagt veel geheugen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie