Creaties > Animaties

Muizenkungfu en rigging

(1/2) > >>

blenderbrammetje:
Onze twee muizen kunnen al aardig kungfu, kijk, dit is de mijne, alleen ik vind dat het nogal plastic achtig buigt,  met weightpainting niets aan te doen. Het ligt denk ik aan het ontwerp, de polystructuur. We gaan erop studeren hoe het beter kan, ik heb al een betere structuur voor gezichten maar nog niet voor lichamen.
Over de animatie ben ik dik tevreden hoewel er nog wat aan getweakt moet worden, om de gelijkmatigheid eruit te krijgen...

De volgende testrenders maak ik voortaan met cycles, ik heb net een GTX 660 oc aangeschaft. Dat rendert snel zeg.
groetjes ...
https://www.youtube.com/watch?v=e2GZ-PxCbkg

IJp:
Blenderbrammetje,
Mooi gemaakt hoor de twee muizen en de beweging vindt ik ook al heel erg goed, je hebt al heel wat ervaring in animatie.
Om weightpaint onder de knie te krijgen is deze tutorial heel handig, zet de tijd op 14:45 daar begint weightpaint.  
http://www.blenderguru.com/videos/intro ... o-rigging/

Omdat je al zo handig bent in animatie kun je mij misschien helpen?
Ik heb een Manga Zus figuur gemaakt maar ik krijg rigtify handels om te animeren niet werkend op Manga Zus ik heb er nog wel een animatie van kunnen maken maar zonder de handige rigtify handels.
http://s49.photobucket.com/user/ijpe/me ... s.mp4.html

Misschien kun je er eens naar kijken het figuur is te downloaden op:
http://members.home.nl/w.ijpelaar/webart/

Ga hier naar 3d Art/Blender Tutorials+Links/ download mangazus.blend file.

misschien heb jij de oplossing  ;)

blenderbrammetje:
Voor het riggen heb ik geen rigify gebruikt. Die werkt wel goed maar ik heb hem slechts een keer goed werkend gekregen, bovendien vind ik de handels van Rigify onhandig en soms slecht zichtbaar. Ik wil eigenlijk wel de Rigify, maar dan met mijn eigen controle-objecten/handles
Wij hebben een andere tutorial gebruikt, van CG Cookie

http://cgcookie.com/blender/2011/12/12/ ... r-rigging/

Daar worden botjes gebruikt als handels maar dat werkt goed. Hoe dan ook wil ik Mijn eigen Control-objects kunnen modelleren.../creeren
Grts Blenderbrammetje ;)

blenderbrammetje:
Leuk filmpje, geestig.
Manga Zus beweegt nogal houterig omdat ze haar heupen en schouders niet benut,
hoewel ik de vol en leegverdeling van de voeten goed vond, kan het alleen natuurlijk overkomen als ze een beetje compenseert...
met de balans van het bovenlijf, vanuit de heupen, die draaien een beetje mee.
Succes !

IJp:
Dit was mijn eerste figuur animatie en inderdaad heel houterig en in het koord zit ook geen beweging.
Maar voor de eerste keer is het niet slecht gelukt ;)
Bedankt voor de tutorial ik zal hem eens gaan bekijken :shock:

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie