Hulp > Belichting en Rendering

[Cycles] Render Encyclopedia voor o.a. soorten glass shaders enzo, enig idee ?

<< < (3/3)

Mortalae:
Beste Jamie,

Wat jij wilt, kan je heel moeilijk vinden. Wat ik zelf op internet kon vinden is: http://pdf.th7.cn/down/files/1312/Blender%202.6%20Cycles%20Materials%20and%20Textures%20Cookbook.pdf
Beter dan dit kan je niet krijgen! Heb je ook zelf gezocht?

Advies:
Het is zo simpel om gewoon even iets in te voeren en hup je krijgt het voor elkaar... zo werkt het niet, misschien met een ander 3d software met veel meer multimedia referentie, maar voor blender is dat niet zo. Alles is min of meer zelf ontdekken... en daarom hebben wij dit forum. Een plekje waar wij ideeën, tips en tricks en ervaringen kunnen delen.

Vanuit de topics die jij opent, concludeer ik dat je best nieuw bent met blender. In ieder geval niet op het niveau wat jij wilt bereiken, laat staan om het nog met een ander software te combineren.
Een huis zonder basis kan niet overeind blijven staan... en zoiets gebeurt met jou.

Langzamerhand, denk ik, begin je wel de frustraties van de forumleden te voelen. Het is niet vervelend bedoeld - wij zijn hier om elkaar te helpen en niet te kwetsen.
Wat jij op dit moment doet, is steeds naar informatie vragen maar wij zelf krijgen weinig feedback noch beeldmateriaal te zien.

Om één van je vragen te beantwoorden moet iemand steeds vanuit de basis alles uitleggen, anders zou je de draad kwijt raken. Zoals je ook zelf kan zien, kost dit allemaal energie, tijd en een vleugje positiviteit. Om veel frustraties te voorkomen, zou je ook zelf een beetje energie kunnen insteken. Ga eens zelf in google zoeken, voordat je het hier post. Wij kunnen ook helpen, maar wij zijn geen blender encyclopedie noch worden wij door google voor betaald. Pas wanneer je het echt geprobeerd hebt om iets te vinden en het lukt niet, is de mens toch wat meer toeschietelijk om ook mee te denken.

Wat Ruud je gegeven heeft, is just heel goed. Alles in blender is opgebouwd aan de hand van reële simulaties. Om ook nog eens fotorealisme te krijgen, moet je ook weten bijvoorbeeld hoe het licht teruggekaatst wordt. Uiteindelijk bepaald dit of je een glossy shader gaat gebruiken of niet...  Ja het klopt dat er niks over blender in staat, maar het gaat om de natuurkundige kennis die je opbouwt, waarmee je verder kan. Hoe kan je anders een wiskundige som oplossen, zonder dat je weet hoe je moet delen / vermenigvuldigen...

Word niet ontmoedigd om met blender (verder) te gaan werken, maar op dit moment ben je een huis aan het inrichten zonder dat je het huis überhaupt hebt.

Succes!

P.S Ik bedoel dit heel vriendelijk - als je zo doorgaat, zou je uiteindelijk niks bereiken. Op zijn hoogst worden je topics gewoon genegeerd.
Ga naar youtube, toets blender tutorials en ga mee oefenen. Laat zien welke tutorial je gezien hebt, wat je resultaat is - zodat wij ook kunnen zien dat je bereid bent om iets te leren. Het hoeft niet creatief, origineel of supergoed te zijn.

Dit is mijn laatste post hierover. Alles wat hierboven genoemd is, heb ik al een keertje geschreven - helaas zonder enige verandering in je (blender) gedrag. Ook al kan ik je vraag beantwoorden, zal ik dat niet doen. Dus! - Doe iets mee!

(ik heb op paar plekken "wij" gebruikt, maar het is puur om stilistische redenen gebruikt - ik representeer de forumleden niet.)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie