Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - koos2

Pagina's: 1 ... 94 95 [96] 97 98 ... 136
1426
Onderhanden werk / Re: Ook weer eens begonnen
« Gepost op: 19 november 2015, 19:44:52 pm »
Helemaal niet stom. Hoe denk je dan dat ik weet wat het probleem is?!
Die fout maken we allemaal in het begin denk ik.

1427
Onderhanden werk / Re: Ook weer eens begonnen
« Gepost op: 19 november 2015, 10:11:35 am »
Waarschijnlijk heb je de tanden gekoppeld aan de armature en dan voor bone gekozen en bij de mond is de koppeling met dit bot ontstaan door automatic weights, of door weightpaint. Wat er gebeurd is dat de tandjes voor 100% meegaan met het bot en de blauwe onderkaak voor minder procent. Dit kan komen omdat het daar niet voor 100% weight aan de bone gekoppeld is, of het is ook nog voor enkele procenten gekoppeld aan een andere bone waardoor het niet voor 100% mee gaat.

Oplossing het gebied van de smurf dat gelijk met de onderkaak mee moet een weigth van 100% geven aan de onderkaak en kcontroleren of er ook een andere bone een weigth geeft aan dit gebied en als dit het geval is weghalen.

Hopelijk is dit zo duidelijk genoeg verteld.

1428
Andere software / Re: Super snel een low poly mesh.
« Gepost op: 17 november 2015, 12:26:06 pm »
Ik heb het nog niet geprobeerd.Heb nog geen tijd gehad, zelfs niet om het filmpje te bekijken.

1429
Onderhanden werk / Re: Ook weer eens begonnen
« Gepost op: 17 november 2015, 12:23:31 pm »
Laat ik duidelijk zijn, ik vind het goed gelukt. Maar we publiceren hier niet om alleen maar complimentjes te krijgen. Van goed gefundeerde kritiek leren we.
Als je iemand alleen maar complimenten geeft neem je hem niet serieus.

1430
Onderhanden werk / Re: Ook weer eens begonnen
« Gepost op: 13 november 2015, 14:34:42 pm »
In de strip heeft de smurf alleen tanden als die in het verhaal nodig zijn. Als hij bijvoorbeeld een worteltje knaagd of een overdreven lach heeft. Ogen heeft hij ook, maar niet met adertjes erin dat is te realistisch en bij een smurf zou ik dit als vampier smurf gaan zien.

1431
Onderhanden werk / Re: Ook weer eens begonnen
« Gepost op: 13 november 2015, 09:16:00 am »
Een hele goede oefening voor het maken van karaktertjes. Wel heb ik het idee dat het karakter van de smurf niet helemaal meer wordt bereikt. Bloeddoorlopen ogen is niet helemaal des Smurfen. Ook deze tandjes vind ik niet echt bij een smurf passen. Ik moet hierbij vertellen dat de smurfen in de smurfenfilm ook niet echt voldeden aan mijn idee hoe een smurf er precies uitziet. Dus je mag mij als zeur typeren.

1432
Ik vrees ook dat ik het te druk heb.

1433
Belichting en Rendering / Re: Camerabreedte aanpassen
« Gepost op: 12 november 2015, 10:25:47 am »
Goed dat je het zelf gevonden hebt. Ik kijk regelmatig naar de site of er vragen zijn, maar kennelijk giesteren niet meer na 17.00 uur

1434
Onderhanden werk / Re: The way of the samurai
« Gepost op: 11 november 2015, 13:26:52 pm »
Het goede nieuws is dan toch wel dat het goed met jullie bedrijf gaat. Geen vrees voor je baan is ook prettig.

1435
Onderhanden werk / Re: Ook weer eens begonnen
« Gepost op: 06 november 2015, 08:46:44 am »
Misschien is bij hem het enen bolletje net iets groter als het andere bolletje.

1436
Onderhanden werk / Re: Ook weer eens begonnen
« Gepost op: 05 november 2015, 13:14:33 pm »
hET KAN KOMEN DOOR DE MIRROR MODIFIER, ALS DE ORIGIN IN HET MIDDEN VAN DE OOGBAL ZIT heb je 2 meshes op een plek. (Sorry caps lock stond aan)

1437
Onderhanden werk / Re: Ook weer eens begonnen
« Gepost op: 05 november 2015, 09:14:38 am »
Heb je misschien twee ogen op de zelfde plek staan?

Toen ik de je smurfen net zag ging mijn hart sneller kloppen. Wat is het goed gelukt. Er zijn details waarover te zeuren valt, maar de eerste indruk is goed.

1438
Onderhanden werk / Re: Ook weer eens begonnen
« Gepost op: 04 november 2015, 16:20:11 pm »
Het is niet zo heel erg, maar met animeren kan het wat problemen opleveren, het oppervlak is dan niet meer zo mooi vlak. ook bij het vervormen voor shape key animaties kan het soms wat lastiger zijn. Verder stopt de face loop op die plek waardoor je moeilijker de cirkel van faces, die om de mond staan, kunt selecteren.

Bij hard surface modeling is dit minder erg omdat de mesh toch niet vervormd wordt bij bewegen. Als je de smurf wilt laten praten zal je wat shape keys moeten maken bij de mond en dan kan het zijn dat je op die plek wat vreemde schaduwtjes krijgt.

1439
Onderhanden werk / Re: Ook weer eens begonnen
« Gepost op: 04 november 2015, 10:30:17 am »
Ziet er goed uit, alleen is het kopje en het lijfje als je het in horizontale plakjes zou doorsnijden niet rond genoeg. Misschien krijg je dit goed door Smooth toe te passen, anders wordt het vertexen verslepen. :)

Verder zie ik een face met 5 vertexen, terwijl dit hier niet echt nodig is. Bij de buitenste ring om het oog stopt die loop 3 faces voor de neus. die loop kan gewoon doorlopen naar de middenlijn, dan is die polygoon verdwenen.

Voor beter 3D-inzicht, zou je een poppetje kunnen aanschaffen. Er zijn er genoeg van grote kwaliteit.

P.s. Niet echt in horizontale plakjes snijden, dat is meer iets voor Gargamel. ;)

1440
Onderhanden werk / Re: Ook weer eens begonnen
« Gepost op: 02 november 2015, 09:07:21 am »
Ik heb in het stripmuseum in Brussel ooit de "eerste"schetsen/ontwerpen van de smurfen gezien. Wie had toen ooit kunnen denken dat ze het zo ver zouden schoppen.

Nu is er geen twijfel meer mogelijk dit is een Smurf. Ik heb nog wel wat opmerkingen, maar het is nog een werk in aanbouw dus ik wacht verder nog even. Gaat de goede kant op.

Pagina's: 1 ... 94 95 [96] 97 98 ... 136