Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - JamieVanCadsand

Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 12
61
Over Blender / Re: Blender crasht
« Gepost op: 13 juni 2018, 11:22:20 am »
Dat klinkt niet zo best...,

Bij mij deed 'Blender 2.8 Testbuild' het wel gewoon met 'Windows 10', maar ik dacht bij mij
dat mijn grafische kaart alleen niet snel genoeg is voor Eevee. Ik zou als ik jouw was iemand
in schakellen om naar het probleem te laten kijken, en vervolgens laten kijken hoe je dat
kunt oplossen. Maar ik hoop niet dat het bij mij aan 'Windows 10' ligt, maar ik houd mij op
het moment niet zo bezig met blender. Ik heb op't moment veel andere (zelf) studie aan de
boeg met namen het programeren in 'Pure Basic' met daarnaast ik ook wat tijd wil besteden
aan het uitproberen van 'Axon Idea Processor', als ik dat tweede ook kan betalen voor het
uit kunnen zoeken van alle synthomen van een idee wat ik al ruim 4 tot 6 jaar in mijn hoofd
hebt zitten, maar er maar niet uit komt... met 'Axon Idea Processor' hoop ik een eind te kunnen
maken aan het vast zitten in dat idee, maar goed... dat wil ik nog met mijn pleeg moeder
overleggen.

Maar om terug te komen met jouw probleem... ik heb zulke problemen ook eens gehad met
blender en software zoals 'awesome bump', je bent dus uiteraard niet de enige die weleens
computer problemen heeft. Ik had een paar jaar terug een programmatje gedownload, ook
voor blender... namelijk 'awesome bump', om van image textures die ik van internet haalde....
website: www.textures.com om te kunnen zetten naar normal, bump, AO, metallic,
etc mappen voor fotorealistische renders in cycles / en voor de BGE (de BGE hebben zij vanaf
blender 2.80 verwijderd trouwens).... ik opende dat programmatje en wat gebeurde er toen
om mijn computer... kreeg een fout melding waardoor het dus niet werkte op mijn computer...

Toen heb ik iemand er naar laten kijken, die heeft dus een screenshot gemaakt van die foutmelding
die ik had en vervolgens zijn ik en mijn pleeg moeder naar de computer winkel 'Fast World' gegaan.

Die man in die computer winkel heeft er voor een betaalbare prijs een nieuwe grafische kaart in gezet
en hij deed het. Dus zo zal je dat moeten doen, voorals je problemen hebt het je computer / grafische
kaart of dergelijken.

Succes met mijn tip, Jamie.


62
Over Blender / Re: light sources
« Gepost op: 13 juni 2018, 10:03:35 am »
I ben ook een beetje op Eevee en ook al een tijdje bezig om het uit te dokteren.
mijn test.

https://youtu.be/gUCl5PY2G_Q

Mij leekt eevee ook een top engine, vanwegen ik tenminste dacht dat het renderen veel sneller
is, vergeleken met blender's cycles render engine. Of ik moet kippig zijn.

Maar goed... ik houw mezelf op't moment niet zo bezig met blender en wil me de komende tijd
bezig houden met andere studie, zoals het programeren in 'Pure Basic' en zit er aan te denken
om nog een programmatje te willen uit proberen, namelijk 'Axon Idea Processor', maar wil dit
nog met mijn pleeg moeder overleggen... dat programma moet je namelijk kopen...

Als ik een programma of software (zoals blender en pure basic) mijn hele leven wil kunnen gebruiken,
ben ik meer van de open source, behalve dat ik voor 'Pure Basic' hebt betaald, maar dat is een
low cost programming languale, die je als je die eenmaal betaald hebt, voor derest van je leven
kunt downloaden, zelfs de toekomstige versies.... althans, zodra je e-mail adress niet word gehackt.

Maar goed... om terug te komen op eevee, ik vind het best een mooi render engine, maar niet alleen
omdat die sneller renderd dan cycles, maar ook omdat die mooie viewport effecten heeft zoals
bloom, DOF, Motion Blure, green space reflections, volumetric fog, ect... zonder dat je nog veel
moeite moet doen met 'post processing en composition nodes'...

Misschien ga ik er later ook nog eens mee werken voor animaties... maar misschien wil ik voor
single image renders liever in cycles blijven werken... Maar momenteel heb ik nog veel zelf studie
aan de boeg...

Succes in EEVEE!...

63
Over Blender / Re: light sources
« Gepost op: 08 juni 2018, 11:23:18 am »
Lichtsources [lampen] hebben ook node setups, maar je hebt ook de "Emission Shader Node",
voor material based lights, voor als je bijvoorbeeld een light bullet wilt modelleren / texturen
en wilt materializeren... Ik neem aan dat je met 'Eevee" ook materials kan baken voor bijvoorbeeld
game engines zoals Unity, Unreal of Godot Engine.

Maar om jouw vraag te beantwoorden: lampen / lightsources hebben ook een node srtups, ga
ik vanuit. Je zal ze zelfs een textuur kunnen geven. Ik denk dat de standart light sources (lampen)
meer volumetric light ondersteunen, ik denk niet dat je volume light net zo mooi zijn met emission
material nodes.

Emission Materials zijn misschien meer voor het materializeren en texturen van teal-buizen, licht-bullets,
auto-lampen en dergelijke. Voor volumetrisch licht, zal ik misschien of light sources (lampen) en
emission materials combineren en "X-Ray" inschakelen of alleen light sources gebruiken.


64
Blender Interface / Re: CUDA kaart wordt niet herkend ?
« Gepost op: 08 juni 2018, 11:11:44 am »
Ik zal als ik jouw was iemand zoeken, die er naar kan kijken en vervolgens zo nodig met jouw
computer/laptop (welke je ook hebt) naar de computer winkel gaan om dat probleem te kunnen
oplossen, met zowel voor blender 2.79 als voor blender 2.80. Als je dan ook nog blender 2.80 testbuild
download, kan je aan die gene, beide blender versies proberen en dan laten zien wat het probleem is.

Als je dit doe voor beide blender versies, kan de computer winkel het alvast oplossen voor ook
de blender 2.80 release als blender 2.79, althans, dan ga ik er wel vanuit, dat blender 2.80 het
ook zal doen (als die computer man in die winkel zijn werk goed doet).

Ik had ongeveer op mijn 17-18e jaar een wat oudere computer, waar ik blender op had gedownload,
maar dan spreek men over zo'n 7 tot 8 jaar geleden, nu ben ik al weer 25 en weet al wat meer van
blender... maar goed, toen die tijd had ik een wat oudere computer, waar blender vrij langzaam op
werkte.

Toen later had ik weer een poging gewaagd om een nieuwe computer aan te schaffen, wat dus ook
niet werkte. Dus had ik op halverwege mijn 19 (toen ik op mijn eerste woning van stichting arduin
woonde voor nog maar een korte tijd) een grafische computer aan geschaft, die mijn beste vriend
in elkaar had gezet, toen hij volgens mij stage liep in de computer winkel "Fast World", die inmiddels
is verhuist naar Vlissingen in de stad, wat mooi van toepassing is, omdat ik daar inmiddels ben
verhuist vanaf mijn 23, ook in een woning van stichting arduin, waar ik nu al 2.5 jaar woon.

Toen later had ik een programmatje gedownload, namelijk "Awesome Bump", wilde ik die proberen,
wat gebeurde er... was mijn grafische kaart (namelijk mijn eerste grafische kaart van die door mijn
beste vriend in elkaar gezette computer, die ik al zes jaar heb) te zwak voor dat programma, die
ik voor blender wilde gebruiken...

En gelukkig heb/had ik (toen) iemand die er is/was voor mijn computer problemen, aan hem had ik
dat probleem die ik had met "Awesome Bump" laten zien, daarna gelijk naar de die computerwinkel
gegaan en het werd met een niet al te dure prijs opgelost...

Zo die je maar, soms moet je hulp inschakelen voor dat soort problemen. Ik kan al redelijk met
computers over weg, maar als mijn computer crasht, of een probleem treed bij mij op, kan ik het
niet zelf oplossen, helaas, maar ik weet niet alles van computers, behalve sommige programmas
en software.

Dus zal ik ook hulp moeten inschakelen, voor als er iets is met mijn computer / laptop.

Succes met mijn tip, ik had voor dat laatste probleem dacht ik ongeveer 200/250 euro
betaald, Jamie.



65
Over Blender / Re: Goed bezig Blender.
« Gepost op: 05 juni 2018, 10:15:56 am »
Bij Blender gaat het ook de goede kant op. :)

https://www.youtube.com/watch?time_continue=736&v=NMj-an79Now

Ziet er interesant uit!..., maar ik houw mezelf de komende tijd bezig met in elk geval het leren
programeren in 'pure basic', blender laat ik even rusten!.


66
Over Blender / Re: BlenderPro
« Gepost op: 05 juni 2018, 10:11:36 am »
Hmmm..., ik vind de naam 'Blender Pro' echter wel wat verwarrend met de offlciele blender...,
Blender blijft toch nog wel open source hé?, mag ik hopen!


67
Modelleren / Re: 3d landscaping
« Gepost op: 30 mei 2018, 10:34:53 am »
Zozo..., Nice Tool!...

Ik wist niet dat deze tool bestaat. Maar ik houw mezelf op't moment niet zo bezig met blender.
Ik heb net weer een vrijwilliger voor het leren programeren...

Maar dat doet er nu even niet toe. Het klinkt als een mooie tool voor blender landscapes. Maar ik
vraag mezelf af in hoeverre je STL Modellen van bestaande plaatsen mag gebruiken, i.v.m.
copyright... Maar het lijkt mij wel een nice tool voor de basis van blender landscapes..., wanneer
je het een eigen draai geeft voor bijv. fantasie landscapes voor animaties, renders of dergelijken...

Een beetje texture painten, baken en sculpten en zo kun je het een eigen draai geven!.

Succes ermee, Jamie.



68
Andere software / Re: animate cc
« Gepost op: 24 mei 2018, 08:57:36 am »
Zullen we even naar boven halen waar dit topic eigenlijk over gaat? Voordat iedereen afhaakt door dat lange off-topic verhaal... ;)


Ik ben de laatste tijd heel druk bezig met Animate cc. Dit omdat het heel handig kan zijn om interactieve infographics te maken. Ik heb in het verleden wel aardig wat met actionscript 3 gedaan. Ben nu bezig om mijn interactie met javascript te maken. Ik probeer verder of ik de door animate gegenereerde html nog meer interactie kan bewerkstelligen. Of bijvoorbeeld, importeer ik een OAM-file in Dreamweaver en probeer of ik het kan laten communiceren met de html pagina waarin ik het heb geïmporteerd. het kost me veel hoofdbrekens. Zijn er mensen die ook aan het experimenteren zijn met deze problematiek?

OK,  mijn excuses!...

69
Andere software / Re: animate cc
« Gepost op: 23 mei 2018, 11:45:01 am »
Nee, ik niet...

Maar misschien ga ik binnenkort wel C++ leren, omdat ik al ruim meer dan een jaar iemand zoek,
die mij naast het leren begrijpen van dat, kan leren om geavanceerde software te kunnen ontwikellen
voor wat dan ook, met als eind doel (voor als ik C++ eenmaal begrijp) 3D Visualizatie software voor
Virtual Reality en 3d-geprinte machine onderdelen.

Eerder wilde ik python leren (aangezien ik met python al wat hele simpelle programmetjes kan
schrijven, zoals een calculator / simpele text editor), maar ben er inmiddels achter gekomen, dat
C++ veel meer in de richting is voor mijn eind doel.

Maar ik kan jouw niet helpen met jouw problematiek, aangezien ik nog veel moet leren van C++.
Een begleidster op de soos heeft gezegd, dat haar vader volgens haar ook met C++ werkt en die
vader zag het wel zitten om mijn vrijwilliger te willen worden, op de hoop dat ik eindelijk een
studie maatje hebt om C++ te leren gebrijpen.

Toen ik python wilde leren, had ik eigelijk niet eens goed nagedacht over waarom ik voor python
had gekozen, maar ik weet dat C++ een van de populairste programeer talen is...



Voor andere forum leden:
En denk alstublieft niet dat ik door mijn verstandelijke beperking niet kan leren programeren, mijn
IQ is 82 en ik kan al wat hele simpelle programmatjes schrijven in python en tkinter, maar niet in
blender. Van C++ weet ik al wat van 'for loops' en o.a. 'if startumenten'... maar voor bijv. het
inbouwen van exceptions in C++, moet ik nog verder leren. Maar in python lukt mij het meestal
wel al.

Jamie.

70
Leden stellen zich voor / Re: Ik ben Arely.
« Gepost op: 21 mei 2018, 12:52:13 pm »
Welkom in de blender club,

Als je vragen hebt over renderen in cycles render (of
eevee, als blender 2.8 officieel uit is), zal ik je misschien
wel kunnen helpen.

Maar mijn modelling is bij mij een wat minder sterke
kant... maar dat komt misschien ook wel omdat ik
blender wel al ongeveer drie jaar gebruikt, maar ook
niet elke dag hebt geoefend.

Maar van cycles heb ik wel wat meer verstand van...
Dus je bent van hart weklom op dit forum.

Succes, Jamie.


71
Leden stellen zich voor / Re: Ik stel mij voor; Minke van Voorthuizen
« Gepost op: 19 mei 2018, 18:21:58 pm »
Welkom bij de blender club...,

Ik gebruik blender in principe al vanaf mij 22e jaar...
Ik ben nu 25 en word 26 oktober 26.

Oorspronkelijk wilde ik blender leren voor de BGE, of
blender game engine, maar in blender 2.8 hebben ze
die verwijderd, maar goed, mijn interesse ligt toch meer
op natuurkunde en anatomische biologie...

Maar goed, blenders internal engine zal vanaf 2.8 worden
vervangen door eevee. Maar aangezien ik meer
geïnteresseerd ben in natuurkunde, ga ik mezelf denk ik
verlopig niet richten op blender.

Ik heb voor mijn natuurkunde hobby nog een hoop
werk aan de boeg, aangezien ik al 4 tot 5 jaar vast loop
in deze hobby....

Maar als jij vragen heb over blender, kan ik je misschien
wel helpen,

Jamie.

72
Misschien moet je met de juiste layers werken, maar dat durf ik niet zeker te zeggen.
Ik heb totaal geen verstand van blender's shadow scatcher, dus kan je ook niet helpen.

Ik heb het de komende tijd ook druk met andere zaken met wat betreft bio-cellulaire
natuurkunde, dus wil me voor de komende tijd vooral op andere software richten,
namelijk VCell, dus heb even geen tijd om het uit te zoeken, misschien even googlen,
of op youtube zoeken indien nodig.

Sorry voor het ongemak!, Jamie.


73
Andere software / Re: [Sciense Analysing Software] VCell
« Gepost op: 18 mei 2018, 10:24:44 am »
Er zijn zoveel mooie dingen op de wereld. Je moet minstens 500 jaar worden om met alles te kunnen spelen. Erg leuk maar ik denk niet dat ik hier aan toe kom.

Ik gelukkig wel, behalve op dinsdag en zaterdag avond... althans, in de meeste gevallen.
Op dinsdag avond heb ik zewmmen en op zaterdag avond meestal soos, behalve in de
zomer.

Zoals ik al zei, ben ik zeer geinetreseerd in natuurkunde met namen biologie / anatomy en
relativatie, maar aangezien ik al ruim vier tot vijf jaar vast loop in deze hobby, heb ik deze
software gisteren op mijn laptop en computer gedownload, op de hoop dat ik een eind verder
kom... en eindelijk verder kan in het hele hobby proces.

Over de jaren dat deze hobby al op gang is bij mij, begin ik steeds logischer na te denken
over o.a. de manier waarop ik deze hobby wil uitvoeren.... gisteren heb ik op mijn laptop
speciaal een account gewijzigt, alleen voor VCell analysis projecten. Maar wel even een
virus scanner erop gedownload (ik gebruik meestal Avast als virus scanner, maar wel de
gratis versie), voordat ik VCell heb geinstalleerd.

Om VCell te kunnen installeren moet je wel 'als administrator' zijn ingelogd, anders krijg je
een foutmelding. Vandaar dat ik eigenlijk mijn laptop account heb gewijzigt of hoe moet ik
het zeggen.

Als ik vanavond nog tijd over houd, na dat ik vanmiddag mijn kamer moet schoonmaken,
wil ik gaan uitvogellen (met zowel vanavond als van het weekend en door de weeks) hoe
het programma werkt...

Dus blender laat ik een hele poos rusten en ben van plan om deze software te willen gebruiken
om de samenhang van zintuigen, zenuwen en chemische processen en alles te analyseren en
de reacties ervan, mij lijkt het zeer intresant om met dat soort dingen bezig te zijn... want dat
is in principe mijn meest grootste hobby, blender staat eigenlijk op de tweede a derde plaats
voor mijn projecten...


74
Andere software / [Sciensific Analysing Software] VCell
« Gepost op: 18 mei 2018, 09:20:55 am »
Hey leden,

Ik ben zeer geinsereseert in natuurkunde, met namen biosysica en relativatie.
Heb de komende tijd druk met het uitvogelen, hoe VCell werkt. VCell is een
cellulaire data analysis software om bijvoorbeeld te kunnen uitployen wat de
reacties zijn van cellen. VCell is free en open source. Deze bron wil ik even delen.

Voor andere geinsereseerde, hier is de link.

Succes, Jamie.


75
Over Blender / Re: Blender rocket.
« Gepost op: 17 mei 2018, 10:56:59 am »
Om supporter te zijn van de blender 2.8 code quest heb ik deze USB stick aangeschaft.

https://store.blender.org/product/blender-2-8-code-quest-rocket/


The 16GB USB stick will contain several EEVEE demo files and Blender Open Movie content.




Heb hem net binnen, gelijk ff kijken wat er allemaal op staat.

Goed bezig rozz... weer een raket op weg naar blender 2.8!...


Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 12