Dutch Blender Community
Hulp => Modelleren => Topic gestart door: pimdamen op 24 september 2017, 12:05:33 pm
-
Kan iemand mij uitleggen hoe ik van die richel af kom?
Eerste screen is voor dat ik de helft weggehaald heb om te mirroren.
Hierna hoe de mirror en edit er uit ziet om van een mixer vorm er een character van te maken.
(https://s26.postimg.org/s66gcwjtx/blender_blender.jpg) (https://postimg.org/image/s66gcwjtx/)
(https://s26.postimg.org/ahepla82t/blendergreese.jpg) (https://postimg.org/image/ahepla82t/)
(https://s26.postimg.org/l5igk4i1x/blendergreese2.jpg) (https://postimg.org/image/l5igk4i1x/)
Wil dit uiteindelijk in een eerste klein spelletje doen. Maar krijg die richel niet weg en ben bang dat als ik hem ga UVWrappen ik er mee in de problemen kom zodra hij in de Unreal Engine zit.
Er moet een betere manier zijn dan te rommelen met de edges.
Iemand een suggestive?
-
Misschien 'Merge' aanvinken in de modifier?
-
weet het niet maar heb 2 ideeën.
De subdivision modifier boven de mirror zetten.
de mirror even uitzetten en dan kijken war de wand dikte heeft op de spiegelas, als die dikte is gevuld met faces die faces weghalen en dan de mirror weer aan zetten. (als je begrijpt wat ik bedoel)
-
Zoals Zaph en Koos al zegt.
Zet de Mirror modifier boven aan met vinkje merge aan.
-
Dank dank dank!
Ik moest even alle modifiers verwijderen, eerst de mirror plaatsen en daarna pas de subsurf.
(https://s26.postimg.org/9i7qytwth/blendergreese2.jpg) (https://postimg.org/image/9i7qytwth/)
-
Dank dank dank!
Ik moest even alle modifiers verwijderen, eerst de mirror plaatsen en daarna pas de subsurf.
(https://s26.postimg.org/9i7qytwth/blendergreese2.jpg) (https://postimg.org/image/9i7qytwth/)
Alle modifiers verwijderen ?...
Dat hoeft niet als je de mirror modifier naar boven wilt plaatsen. Je hebt twee pijltjes
in elke modifier om em naar boven of naar onder te plaatsen. Ik weet niet zeker of dit werkt,
maar je kunt het proberen...
-
Ook kun je het oogje uit- en weer aanvinken van een modifier. Dan kun je ook bekijken wat je hebt gedaan / wat je aan het doen bent.
Of inderdaad van plaats verschuiven. Met het pijltje ofwel naar boven of naar beneden. Soms gaat dat niet. Dan geeft Blender dat aan. En ook waarom.
Bewaar altijd oudere versies. Dan kun je eventueel stappen terug zetten. Om verbeteringen te doen.
Bewaar dus bijvoorbeeld voordat je een modifier 'applied' ook altijd 1 of meer versies waarbij die modifier(s) nog wel in je bestand zitten.