Topic: The way of the samurai  (gelezen 393630 keer)


Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #885 Gepost op: 28 januari 2015, 12:39:20 pm »
Ik ken hem inderdaad, op zich wel een mooie site. Het koppelen van deze bestanden aan je armature is wel te doen hoor maar het brengt ook weer zijn eigen probleempjes met zich mee.
Forumlid PKHG is hier een tijdje terug mee bezig geweest en dat ging bij hem in ieder geval niet vlekkeloos.
Voorlopig kies ik maar voor het zelf animeren om daar meer kennis over op te doen maar als ik weer meer tijd over heb ga ik daar toch wel eens induiken want het kan toch makkelijk zijn als je weet hoe je die koppeling kunt maken.
bedankt voor de link in ieder geval!  ;)

Na het downloaden van MakeHuman ging ik verder rondzoeken en kwam ik deze pagina tegen met honderden motion capture animaties - ik weet niet of het compatible is met je armature, maar het sowieso wel erg handig zijn: https://sites.google.com/a/cgspeed.com/cgspeed/motion-capture

Bedankt ijp, ik ga er nog wel wat aan versleutelen hoor. Maar als basis is het niet verkeerd.

Mooi loopje en die dame staat ook alles 8) ;)

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #886 Gepost op: 28 januari 2015, 13:46:04 pm »
Prachtige, stoere run cycle.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #887 Gepost op: 28 januari 2015, 14:37:53 pm »
Dank je Koos. Ik twijfel nog een beetje want ik wil nog wel wat vrouwelijkheid aan de beweging toevoegen maar ik ben bang dat het misschien het stoere er afhaalt.
Misschien een kopie van deze maken en daar meer een ontspannen drafje van maken wat dan gelijk wat vrouwelijker kan zijn.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #888 Gepost op: 28 januari 2015, 16:38:56 pm »
Afhankelijk van wat ze heeft meegemaakt of denkt mee te gaan maken.

Offline Zaph

  • Member
  • *
  • Berichten: 540
    • Bekijk profiel
    • Zaph webdevelopment
« Reactie #889 Gepost op: 28 januari 2015, 17:42:43 pm »
Als je haar voorgevel mee laat bewegen komt dat vrouwelijke vanzelf goed...  ;)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #890 Gepost op: 29 januari 2015, 00:37:04 am »
De "stoere" runcycle is klaar maar het heeft me nog wel wat problemen bezorgt. Ik had dus weer extra beweging aan het lichaam toegevoegd maar daardoor ontstond er weer een vreemde tik in het hele lichaam en ik kon niet direct vinden waar het probleem precies zat. Uiteindelijk ontdekte ik dat ik de schouder keyframes iets moest verschuiven ten opzichte de keyframes van de benen om de tik er uit te krijgen, pffff..... :P

Deze runcycle is op de normale snelheid van 24FPS.

http://youtu.be/IG16SeX8EQw

En zo ziet de puzzel er uit op mijn scherm....


« Laatst bewerkt op: 29 januari 2015, 00:52:27 am door JvL »

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #891 Gepost op: 29 januari 2015, 00:51:04 am »
Dat is grappig , ik zat vannacht nog te denken , soft body , voor de borstjes...
Wil ik al een poosje proberen maar het moet wel een mooie dame worden natuurlijk...
Deze is best mooi gedaan ! :)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #892 Gepost op: 29 januari 2015, 00:59:44 am »
Dank je Bram. Als je iets met borsten wil doen dan zou ik geen softbody doen want er is namelijk al een veel mooiere oplossing voor waarmee je meer controle hebt dan met softbody. De zogenaamde Jiggle bones.
Voor mij gaat het voor deze animatie net een stap te ver (in de zin van overbodig) maar hier is een leuke tutorial.

https://www.youtube.com/watch?v=LHXJ2B0KqHs

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #893 Gepost op: 29 januari 2015, 08:27:37 am »
Wat mij betreft kan deze bijdrage ook wel ingezonden worden als lekker snoepje.  ;D Een hele bruikbare tutorial. Ik ben toevallig net aan het experimenteren met de spline IK. Als ik tijd heb publiceer ik een testje. Aan deze mogelijke toepassing had ik nog niet gedacht. Misschien kan ik het wel gebruiken voor enkele haarplukjes van mijn krullekopventje.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #894 Gepost op: 29 januari 2015, 09:35:36 am »
Dat lijkt mij wel grappig om het in die toepassing te zien.

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #895 Gepost op: 29 januari 2015, 10:40:05 am »
Ziet er wederom impressing uit sensor... 8)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #896 Gepost op: 29 januari 2015, 10:53:17 am »
Dank u, dank u!  ;D

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #897 Gepost op: 29 januari 2015, 11:11:08 am »
Ja, het is verbeterd. De schouders bewegen nu soepeler.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #898 Gepost op: 29 januari 2015, 11:18:18 am »
Dank je Koos, in de eerste bewogen de schouders niet. Die keyframes had ik er uitgegooid omdat ik er nog niet tevreden over was maar dan zie je maar weer hoe een klein beetje extra beweging toevoegd aan de totale beweging.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #899 Gepost op: 29 januari 2015, 13:42:48 pm »
Wat ziet er top uit ik kan niet anders zeggen dan wat is ze mooi 8)
En ik ben ook wel heel benieuwd hoe ze straks samen smelt in de gehele animatie.