Topic: Yskonyn  (gelezen 5005 keer)


Offline Yskonyn

  • Member
  • *
  • Berichten: 2
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 17 januari 2013, 09:49:46 am »
Hallo allemaal,

Mijn naam is Robin, 32 jaar oud en woonachtig om de hoek bij 'MAD' zo te zien. ;)
Ik heb altijd al een fascinatie met 3D en animatie gehad en geniet van het spelen van computergames. Het lijkt me erg leuk om met Blender te leren werken, met uiteindelijk doel 3D objecten te maken voor mijn eigen projecten in de programmeertaal DarkBASIC Professional, waar ik als hobby een beetje mee stoei.
Nog niets groots en gezien de tijd die ik er aan kan besteden naast alle andere (sociale) dingen in het leven gaat het zeker niet snel, maar dat geeft niets. Ik geniet van het gefreubel. :D

Ik ben gewapend met 2 boeken; Blender voor Dummies en The Complete Guide to Blender Graphics en zie er naar uit te leren werken met dit interessante programma en jullie beter te leren kennen en veel te leren van elkaar.

Groet!
Robin
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 783
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #1 Gepost op: 17 januari 2013, 16:22:48 pm »
Hoi Robin,

Welkom op dit forum. Veel leren is altijd goed.
Ben benieuwd wat je allemaal voor elkaar krijgt.
We hebben een subforum op je creaties te showen.

Veel succes!
MAD
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #2 Gepost op: 17 januari 2013, 16:52:46 pm »
Hallo Robin,
Welkom op dit forum.
Mooi om te horen dat je veel plezier beleeft aan 3d dat doe ik namelijk ook, Blender is een leuke hobby en tijdverdrijf.
Ik zie dat je in bezit bent van The Complete Guide to Blender Graphics, dat wil dus zeggen dat ik heel wat van jou kan leren, ik heb namelijk alleen het boek Blender voor Dummies.  :D
Heb je vragen over blender of wil je hier met elkaar een tutotial maken om met en van elkaar te leren laat het gewoon even weten er is altijd wel iemand die mee wil doen. :)
Ik ben hier ook zo begonnen ik kon enkele maanden geleden nog niet eens 1 opject laten bewegen :lol:
 :idea: Heb je intresse interesse in links naar tutorials en werk van mij kijk dan even op:

http://members.home.nl/w.ijpelaar/webart/
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Abel

« Reactie #3 Gepost op: 17 januari 2013, 20:31:26 pm »
Welkom bij het blog Robin!

Groet,

Abel
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline Koen

  • Member
  • *
  • Berichten: 37
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 18 januari 2013, 17:28:02 pm »
Welkom Robin. Blender is echt een super programma en ik denk dat je hier veel kunt opsteken.

 ;)
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline Yskonyn

  • Member
  • *
  • Berichten: 2
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 24 oktober 2013, 20:34:38 pm »
Hallo Blenderheads,

Ik heb mij al eens eerder voorgesteld (zie het draadje verder naar beneden), maar aangezien je daar niet meer in kunt posten vanwege de leeftijd van het draadje heb ik besloten maar een nieuw draadje te openen. (MOD: oude draad heropend en samengevoegd)

Mijn eerste poging was een valse start, v.w.b. aan de slag met Blender.
Ik vind het boek Blender voor Dummies uiteindelijk niet echt geschikt om met Blender om te leren gaan. Het is meer een opsomming van allerlei aspecten van Blender in simpele taal, maar het leert je niet echt goed om Blender te gebruiken vind ik.
Daarnaast is het boek 'The Complete Guide to Blender graphics' wel een stapje te hoog op dit moment.
Al met al was het lastig om fe focus te houden en in de tussentijd ben ik de trotse vader geworden van een blakend gezonde zoon!
Mijn Blender tijd werd toen helemaal opgeslokt en het project is dan ook een aardige tijd stil komen te liggen.

Inmiddels krijg ik weer meer tijd en heb ik -denk ik- een erg goed boek gekregen; Blender Foundations. Dit boek lijkt je WEL echt vanaf het begin goed met Blender te leren werken, dus ik zit weer vol met nieuwe inspiratie.
Hopelijk zorgt dit ervoor dat ik me ook meer in deze community ga begeven! :)

Wederom leuk iedereen te ontmoeten!
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #6 Gepost op: 24 oktober 2013, 20:59:30 pm »
Welkom vvor de 2e maal en gefeliciteerd met de geboorte van je zoon!

Succes met het onder de knie krijgen van Blender en vele mooie projecten toegewenst!  ;)
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #7 Gepost op: 24 oktober 2013, 22:20:39 pm »
Yskonyn,
Je bent weer van harte welkom en ook van mij gefeliciteerd met je zoon.
Het is mooi als papa om z´n kleine drums te zien opgroeien maar voor de opa en oma is het gewoon geweldig en daar kan ik dan weer over mee praten.  ;)
Net als jij heb ik ook het boek Blender voor Dummies en daarna heb ik het boek Mastering Blender second edition aangeschaft.
Ik ben van mening dat die boeken heel handig zijn als je de Engels taal beheerst maar ik kan het maar een klein beetje lezen en om het te begrijpen moet ik het meerdere keren lezen.
Voor mij zijn dan ook Tutorials een mooie manier om blender onder de knie te krijgen en niet te vergeten dit
fantastische Forum :)
Zijn er vragen stel ze dan hier er is altijd wel iemand die je kan helpen
Succes.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »