Topic: Robot City V2.0  (gelezen 12000 keer)


Offline evdf

  • Member
  • *
  • Berichten: 20
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 17 juni 2015, 21:45:55 pm »
Het is ook hollen of stilstaan  8) Met programmeren kun je dagen bezig zijn met een punt of comma die niet goed staat en andere momenten heb je alle inspiratie die je nodig hebt en de software werkt foutloos (zeldzame momenten  ::) )

vandaag is het zover, alles loopt lekker.
Het idee om via het "internet" de aansturing te laten lopen werkt goed.
Het gaat met UDP dus het script in blender stuurt een berichtje naar het Arduinobord en wacht niet op reactie. Dus geen controle of de verbinding er is en of het pakketje goed is aangekomen. Dit scheelt tijd.

Het werkt nu zoals ik het hebben wil. Zodra ik tegen de blauwe cilinder bots gaat het LEDje direct aan en als ik tegen rode cilinder bots gaat het LEDje direct uit.

Nu laat ik het eerst bezinken en ga eens rustig het landschap wat groter maken en verder aanpassen. Ondertussen ga ik me verdiepen in de animatie voor het karakter. Het lopen van een poppetje moet natuurlijk wel lopen worden en niet schuiven ;)

Hieronder weer de plaatje met de instellingen, ik ga nog even bedenken hoe ik de broncode van het Arduinobordje online krijg.


Groeten,
Erik

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 18 juni 2015, 07:45:17 am »
Ik snap er niets van maar ik vind het geweldig.

Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 18 juni 2015, 08:58:23 am »
Hoe je het precies doet begrijp ik ook niet.
Ik begrijp wel, als je op je Arduino een ledje kunt aan en uit doen, dat je daarmee alles op een Arduino aan kunt sturen.
Knap werk. :)

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #18 Gepost op: 18 juni 2015, 12:02:03 pm »
Nou ja... Ik snap nog niet erg wat de bedoeling van het geheel is?   maar een ledje aansturen vanuit blender?  anders om... bijvoorbeeld analoge input om iets te animeren zou ik beter begrijpen..

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #19 Gepost op: 18 juni 2015, 14:14:22 pm »
Als je maar lekker bezig bent met Blender en wat het allemaal gaat worden zie ik wel als je het klaar hebt want ik snap er ook niets van.   ;)

Offline evdf

  • Member
  • *
  • Berichten: 20
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 18 juni 2015, 17:19:59 pm »
Ik kan me voorstellen dat het lastig is te begrijpen hoe het werkt. Op internet is er ook weinig over te vinden heb ik gemerkt dus het is wel een (erg leuke) uitdaging om het te laten werken. :)
Omdat er weinig informatie te vinden was heb ik de stappen hier op het forum gezet in plaats van alleen het eind resultaat te laten zien. Wie weet heeft iemand er nog wat aan.

Wat je in de vorige posten ziet zijn vingeroefeningen voor het eigenlijke project. Zoals PD terecht al aangeeft: als je vanuit Blender op een Arduino een LEDje kunt aansturen, kun je alles op een Arduino aansturen.
En omdat het nogal complex is heb ik de stappen aangehouden zoals Zaph die aangaf. Stap voor stap moet je dan alles opbouwen want bij iedere stap krijg je weer een technische puzzel om op te lossen. Het leuke van dit project is dat ik verschillende soorten kennis nodig heb. Ik moet weten hoe tcp/ip en udp (internet) werkt, hoe ik moet programmeren waarbij Python een nieuwe taal voor mij is en daarnaast moet ik leren hoe Blender werkt en daarin een script te starten is.

Nu ben ik in de fase gekomen dat meer op jullie terrein ligt en dat is het vormen van het landschap en alles wat ik erop wil hebben. En daar zal ik vast vragen krijgen waar jullie me bij kunnen helpen :)
Dus ik denk dat het vanaf hier het wat beter te volgen is ;)
En ondertussen volg ik natuurlijk ook wat jullie aan het maken zijn, daar valt voor mij nog veel van te leren.
« Laatst bewerkt op: 18 juni 2015, 17:23:22 pm door evdf »
Groeten,
Erik

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #21 Gepost op: 19 juni 2015, 11:08:36 am »
Ik ben benieuwd wat het allemaal gaat worden..... Elektronica en computers blijft leuk.....  Ik heb zelf ook van alles aan de computers hangen.... CNC, en een motion simulator  .... maar vandaar dat ik me dus echt af wat je via blender gaat doen..... maar ik blijf het volgen.....