Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 ... 10
1
Eindresultaten / Re: poederdoos anno 1920
« Laatste bericht door Xan Gepost op 21 maart 2023, 21:23:08 pm »
A ik heb weer wat wat ik morgen kan uitproberen. Dat met die 16 bit had ik al gevonden als input van de textures maar was idd. vergeten de output van de render ook om te zetten.

Wiskunde zal geen probleem zijn. En dat met het bed was idd gedaan met de cloth simulatie. Alsof je de was opvouwt. Daarom kwam ik ook op dat idee om poeder te laten vallen. Maar eerst moeten nog wat spullen in de gang komen. Het wordt een crime scene en de dader hangt aan de muur.

Thx, hier kan ik weer een stuk mee vooruit.
2
Eindresultaten / Re: poederdoos anno 1920
« Laatste bericht door roobol Gepost op 21 maart 2023, 18:21:21 pm »
Om artefacten in post te voorkomen zorg je ook best dat je rendert aan 16 bits, staat standaard op 8 bits en dat is zo’n beetje als het verschil tussen raw en jpeg.

Stof op de ketting maar niet er onder is goed doenbaar met geometry nodes, maar dat is in het begin wel tamelijk abstract en je moet ook geen schrik hebben van een beetje wiskunde.

Kleding laten vallen zou ik doen met cloth simulatie, het resultaat is een beetje afhankelijk van de objecten die een collision modifier krijgen, maar werkt meestal redelijk goed.
3
Eindresultaten / Re: poederdoos anno 1920
« Laatste bericht door Xan Gepost op 21 maart 2023, 13:35:31 pm »
Thx

Ik was al voor een beter oplossing aan het zoeken. De brightness en contrast node gaf wat ongewenste bijeffecten. Je ziet het aan de schaduw binnen in het doosje. Ook onder het doosje bevalt me niet maar verder weg kreeg ik het niet. Goed dat is voor later.

Ik wilde met deze vooral het UV en bump mapping uitproberen. 

Die ketting, idd. De curve had al vlug wat Dali complexen, moet ik ook een ander keertje uitzoeken.

Meeste tijd zit in de vlinder. O ja en in het uitzoeken hoe ik wit poeder van boven af kan strooien zodat onder de schakels niks ligt maar erop en er tussen in wel. Ik kan Dust nu wel dromen maar het gaf geen bevredigend resultaat. Het was alsof de kleuren dan op de ketting geschilderd waren. Leuk effect maar niet wat ik zocht. En daarnaast, het vrat de schaduw helemaal op. Ik denk dat ik er gewoon nog te weinig van weet.

Is er geen manier zoals hoe je kleding kunt laten vallen? ik meen, als je er boven een area maakt die partikels gericht naar beneden laat vallen. Ik keek wel even op hoe makkelijk je plooien maakt in dat bed buis filmpje.
4
Eindresultaten / Re: poederdoos anno 1920
« Laatste bericht door roobol Gepost op 21 maart 2023, 09:13:31 am »
Heel knap, die ketting zo neerleggen zal een heel gepruts zijn geweest.  Eén tip, Blender renders vallen meestal wat donker uit, als je hier een auto-levels op los laat wordt het geheel wat helderder.
5
Eindresultaten / poederdoos anno 1920
« Laatste bericht door Xan Gepost op 20 maart 2023, 17:49:27 pm »



Poederdoos in klassiek zwart wit.
Die vlinder heeft zich vergist in de dresscode.
6
Eindresultaten / Re: reflectie
« Laatste bericht door Xan Gepost op 18 maart 2023, 20:05:08 pm »
Ik was vroeger meer de techniek. sleutelen aan machines, compressors, loopbanden, lijnen, mechaniek.Dat ging wel vaker samen met creatief bezig zijn. Een bas, penseel, draaibank, snijbrander, het zijn alleen maar tools.

Ik heb wel nog nooit les gegeven. Ik denk omdat ik zelf steeds iets nieuws zocht, het weet me te boeien tot ik het beheers en dan gaat het vlug vervelen.

Ik had Flash Gordon al op amazon gevonden laatst. Daar krijg je de box met de 3 series compleet. 12 uur lachen om een peroxide held die meteen springt als de gillende keukenmeid af gaat.
7
Eindresultaten / Re: reflectie
« Laatste bericht door roobol Gepost op 18 maart 2023, 15:32:45 pm »
Het vak ken ik…, sinds mijn tweede loopbaan dan toch; vroeger was 3D en fotografie een hobby.  Nadat ik bij een reorganisatie ben ontslagen ben ik naar de kunstacademie gegaan om me om te scholen en heb daarna nog 13 jaar als leraar 3D en fotografie gewerkt, was echt heel erg leuk.

En Flash Gordon uit 1940, dat is wel van ver voor mijn tijd, maar als je eens 4 uur niets te doen hebt: https://www.youtube.com/watch?v=YgC9OsOpqPM
8
Eindresultaten / Re: reflectie
« Laatste bericht door Xan Gepost op 18 maart 2023, 09:52:55 am »
a je kent het vak

ik kon vroeger een uur kijken naar een regenpoeltje om te kijken wat het deed op de regen, hoe de schaduwen werken, het beeld verstoord. ik teken en schilder al van kinds af en zo kijk ik ook naar mijn omgeving. Toen ik mijn eerste canon kocht, speelde compositie nog meer een rol en was het einde zoek. dat heb ik nu weer met blender.

heb je al eens een projectje geprobeerd hoever je complimentere kleuren kunt inzetten? ik wilde eerst dat ding van flash gordon uit 1940 na bouwen en daar wat met kleuren gaan spelen.

die stenen vind ik overigens erg goed gelukt. zeker omdat dit een schemertijd moet zijn.

en wat je laatste zin betreft. eug ja, tegen dat probleem loop ik nog regelmatig op, ik kan te lang aan iets bezig zijn als ik me er in vast bijt. Af is afblijven.
9
Eindresultaten / Re: reflectie
« Laatste bericht door roobol Gepost op 18 maart 2023, 08:57:33 am »
Bedankt voor de tips en je waardering, Xan.   Toen ik nog fotolessen in Leuven gaf waren lichtreflecties in natte straten een geliefd onderwerp bij mijn studenten :-)

Onder deze hoek en zeker in het donker is water een redelijk perfecte spiegel.  Ik heb nog geprobeerd er een bump op te zetten, maar dat vervormde de refecties te veel naar mijn zin.  Ik zou er waarschijnlijk nog dagen aan kunnen blijven prullen, maar het wordt weer tijd voor iets anders…
10
Eindresultaten / Re: reflectie
« Laatste bericht door Xan Gepost op 18 maart 2023, 07:03:39 am »
die is leuk. spelen met beeld.

Tip over water. je kun je de kleur wat terug halen, tikkeltje blauwer maken, niet veel. je kunt ook het contrast wat terug halen, als het te veel ongewenste invloed geeft, voeg dan wat blur toe. water reflecteert altijd minder dan het beeld, de lijnen zijn zachter en de kleur wat beperkter.

ik ben bezig aan een poederdoos en ik moet nog uitzoeken hoe ik hem slijtplekken geef. o overigens die grease pencil werkt geweldig. eens kijken of ik hem bij de volgende scene gebruik.
Pagina's: [1] 2 3 ... 10