16
Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.
Pagina's: 1 [2]
17
Hardware / Re: Wacom tablet« Gepost op: 09 december 2022, 11:10:57 am »
Heb zelf een Huion tekenscherm dus geen tablet er langs. Werkt ook uitstekelbaars
18
Hardware / Re: GPU melding« Gepost op: 09 december 2022, 11:10:12 am »
na ja wat is snel, 3 jaar oude AMD Ryzen 9 3900X 12-Core met 32gieg intern geheugen. voor nu in ieder geval prima. real time rendering voro wat ik doet word nu ineens leuk
![]() 19
Hardware / Re: GPU melding« Gepost op: 08 december 2022, 17:12:05 pm »
Hier mag denk ik een slotje op. Mijn GTX1660Super vervangen vandaag door een RTX3090.
![]() 20
Hardware / GPU melding« Gepost op: 04 december 2022, 16:14:31 pm »
Hallo,
Ik krijg zo af en toe de melding "system is out of GPU and shared host memory". Resultaat is een zwart beeld, niks meer zichtbaar. Blender opnieuw opstarten helpt dan wel. Vroeg me af wat kan ik daar aandoen, dit lijkt me tekortkoming van mijn systeem of een iets te enthiousiast ingestelde scene. What can i do? 21
Materialen en Texturing / Re: Modeleren of textures?« Gepost op: 02 december 2022, 16:56:18 pm »
bedankewel
![]() 22
Materialen en Texturing / Re: Modeleren of textures?« Gepost op: 29 november 2022, 07:40:41 am »
weinig ervaring met geometry nodes maar dat werkt wel geinig eigenlijk! Dank . Wat ik me afvroeg als ik nu de stenen niet statisch wil hebben, dus elke steen gelijke vorm, heb je daar evt ook een tip voor ? Je kan met die crease spelen zag ik maar dat doet ie voor alles, je zou daar dan soort noise op willen of zo?
23
Belichting en Rendering / renderen in delen« Gepost op: 28 november 2022, 09:38:13 am »
Hallo,
Ik wil blender gebruiken om er uiteindelijk drukwerk materiaal mee te maken. Het gaat om in werkelijkheid grote vlakken van een meter of 6 tot 13 hoog en nog breder. Drukwerk gaat uiteindelijk op vlakken van max 2 bij 3 meter dus grotere render plaatjes als dat zou ik niet hoeven maken. De vraag is nu hoe zou ik een aanzicht van mijn scene (orthographic dus) in delen kunnen renderen en er ook zeker van zijn dat als je die tegen elkaar aan legt het klopt? Je krijgt namelijk al snel grote plaatjes. Links en rechts al wat zitten googlen, dacht echter ik zit ook hier ik zal vast niet de eerste zijn. HOop dat mijn vraag beetje duidelijk is, alvast bedankt. 24
Leden stellen zich voor / Re: Martijn stelt zich voor« Gepost op: 24 november 2022, 19:57:38 pm »
Naja als je er dus lang niks ana doet is een update of 15 wel t resultaat. zou het weer moeten doen!
25
Leden stellen zich voor / Re: Martijn stelt zich voor« Gepost op: 24 november 2022, 19:34:47 pm »
Oooh damn hahah nou weten we dat ook weer... Tnx!
26
Materialen en Texturing / Re: Modeleren of textures?« Gepost op: 23 november 2022, 19:47:34 pm »
In principe is een tussenoplossing de twee oplossingen combineren?
Had al wat gexperimenteerd met die geom nodes (kende ze tot vorige week nog niet) dat ging nog niet helemaal van een leien dakje. Zit iets niet goed met schalen geloof ik. Anyways, wat ik nu heb is zelf gemodelleerde stenen, zie hier. Die blenden nog niet helemaal lekker in. Hoewel de steenvorm ook nog wel wat aandacht kan gebruiken (liggen te ver uit de muur), nog ff wat pielen denk ik met de voegen. Voor wat betreft de oplossing van Roobol betreft, ik neem aan dat je dan daar de textuur per steen op mapt? ![]() 27
Leden stellen zich voor / Re: Martijn stelt zich voor« Gepost op: 23 november 2022, 19:42:24 pm »
Kunt eens op mijn site kijken, www.artomix.nl
Is al even niet meer geupdate, geeft wel een indruk. Nog geen blenderwerk... ![]() 28
Materialen en Texturing / Modeleren of textures?« Gepost op: 22 november 2022, 19:09:57 pm »
Hallo,
Ik ben met een kasteel decor bezig en daar hoort een rond raam in. Nu heb ik verschillende textures die dikke prima zijn voor het kasteel, baksteen formaten. Het raam is echter zoals gezegd rond (zie afbeelding) en van zichzelf buigt de textuur zich daar natuurlijk niet mooi in. Ik loop er nu dus tegenaan dat ik niet zo goed weet wat de aanpak zou kunnen zijn om bij een gegeven structuur het raam mooi in te laten blenden. Weet hier iemand wat de (on) mogelijkheden zijn? ![]() ![]() 29
Leden stellen zich voor / Martijn stelt zich voor« Gepost op: 22 november 2022, 18:56:29 pm »
Hallo,
Ik dacht wel zo netjes om me eerst even voor te stellen alvorens ik meteen begin met vragen posten ![]() Martijn momenteel 42 jaar en in a nutshell "multidisciplinary artist". Dat wil zeggen als je werktuigbouwkundig ingenieur zijn als kunst ziet dan ben ik daar overdag iig mee bezig en daarnaast houd ik me bezig met piepschuim sculpten, airbrush, schilderen, tekenen, digitaal artwork en sinds een hele tijd ook -zij het mondjesmaat - blender. Omdat ik vanuit mijn werk CAD gewend ben is dat deels even wennen en deels ook snel oppakken en de uitdaging zit hem vooral in het belichten en materialen / textures toekennen. Tot hier ergens op het forum ![]()
Pagina's: 1 [2]
|