Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Somers

Pagina's: [1] 2
1
Modelleren / Re: svg import
« Gepost op: 22 mei 2023, 08:43:41 am »
tnx voor de respons. 90 dpi werkt niet altijd, 72 wat vaker gek genoeg en dan maal 1.25.
Anyways, ik check altijd dubbel of het klopt dus dan klop ik met de hand de maat maar over.
Ik heb iig een workflow waar ik mee kan leven.

bedankwel voor de respons allen

2
Modelleren / Re: svg import
« Gepost op: 16 mei 2023, 11:07:42 am »
ik had dat idd ook geprobeerd en datlijkt op zich te werken. Probleem is alleen dat ik met affinity designer werk en daar gaat t mis. Er zit iets in wat een conversie doet en ik kan dat beinvloeden met DPI.
Maar meer weet ik ook niet

3
Modelleren / svg import
« Gepost op: 16 mei 2023, 07:02:19 am »
Hallo,

Mij viel op dat als je een svg file importeert de schaal niet klopt. En de afwijking is een raar nummer. Iemand enig idee waar die waarde vandaan komt? Met raar bedoel ik 4.452345

Alvast bedankt

4
Eindresultaten / Re: poederdoos anno 1920
« Gepost op: 27 maart 2023, 06:51:22 am »
Heb je dit met een toon shader gerenderd of hoe heb je die zo gekregen?
Ketting ook interessant!

5
Eindresultaten / Re: vliegtuig
« Gepost op: 15 februari 2023, 07:28:04 am »
Nice!

6
Over Blender / Re: 3D Printen van onderdeel van modelauto
« Gepost op: 23 januari 2023, 13:46:11 pm »
Wie gaat t printen, doe je dat zelf? Ik ken de toolbox niet. Dat wat ik ooit uit blender gehaald heb om te printen heb ik in de slice software van de printer gestopt en dan zie je meestal geloof ik ook wel wat er evt nog aan schort.

7
Materialen en Texturing / Re: texture improvement of wishfull thinking?
« Gepost op: 19 januari 2023, 10:09:18 am »
ah op die manier. dat niet helemaal wat ik hier op moet lossen. heb meer pixels nodig. Die Ai doet wel al iets moet ik zeggen, t is nu naar de drukker om te kijken of dit voldoende is anders heb ik een probleem  :'(

8
Materialen en Texturing / Re: texture improvement of wishfull thinking?
« Gepost op: 18 januari 2023, 19:19:15 pm »
Beide inmiddels gedownload en mee aan t stoeien. Onder de indruk. nog niet zeker of t brukbaar genoeg is. Tevens een mail naar polyhaven gestuurd en kreeg dit terug:

If you need more resolution than this, you'll need to add some layers of other textures at a higher mapping scale to fake it. This is a super common technique in video games so there are plenty of resources around to explain how to do it if you're unsure.


Enig idee wat daarmee bedoeld word of beter op welke term ik dan moet zoeken zegt mij zo snel niks...

9
Materialen en Texturing / texture improvement of wishfull thinking?
« Gepost op: 18 januari 2023, 06:54:39 am »
Hallo,

Ik heb een texture die eigk iets meer high res had mogen zijn. Die is er zover ik weet echter niet en ik vroeg me af zijn er nog trucs om dat nog enigszins te verdoelen/verbeteren? Of is dit wishfull thinking en is de max gewoon de max?

10
Belichting en Rendering / Re: renderen in delen
« Gepost op: 17 januari 2023, 19:14:38 pm »
geloof dat ik dat nu wel gefix krijg. Heb cameras langs elkaar staan. Door elke camera op een apart keyframe te plaatsen kan ik ze automatisch allemaal een plaatje laten maken. Werkt helemaal prima vooralsnog :)

11
Belichting en Rendering / Re: cameras kwijt
« Gepost op: 17 januari 2023, 19:13:16 pm »
solved, dat en overlay stond uit. Tnx voor de snelle respons!

12
Belichting en Rendering / cameras kwijt
« Gepost op: 16 januari 2023, 23:18:11 pm »
Ik weet niet of ik het hier moet posten maar dat hoor ik dan graag. Ik heb denk ik ergens op gedrukt want ik zie mijn cameras niet meer. Zelfs niet als ik ze selecteer. enig idee wat dat kan zijn?




13
Over Blender / Re: 3D Printen van onderdeel van modelauto
« Gepost op: 13 januari 2023, 09:57:57 am »
ligt denk ik aan de fouten, heb wel eens een fout gehad maar dan print ie t wel gewoon.

14
Materialen en Texturing / Re: artifacts ...
« Gepost op: 02 januari 2023, 15:12:02 pm »
Daar speel ik idd ook al mee, lost het nog niet helemaal op. Merk dat het unwrappen ook nog wel iets doet hierin. Beste wensen overigens!

15
Materialen en Texturing / Re: artifacts ...
« Gepost op: 23 december 2022, 18:51:01 pm »
Kleine toevoeging, t is de grote van de mesh die dit beinvloed als ik het goed zie. Is dan een subdivision modifier de enige oplossing of is er nog iets slimmers? (lees: iets wat minder traag maakt) >

Pagina's: [1] 2