Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - IJp

Pagina's: [1] 2 3 ... 289
1
Onderhanden werk / Re: Studie
« Gepost op: 07 maart 2023, 16:02:58 pm »
De zoek optie kun je in Preferences/ Keymap veranderen, je kunt daar de spacebar action op search optie zetten.


2
Onderhanden werk / Re: Studie
« Gepost op: 06 maart 2023, 22:43:47 pm »
Ik vind het knap gemaakt en een mooi eigen stijl.

3
Blender Interface / Re: Vertices in edit mode gedragen zich vreemd
« Gepost op: 04 maart 2023, 18:44:19 pm »
Misschien is er nog een andere optie waar ik het bestaan niet van weet. ;)
Ik doe het op deze manier, Als in edit mode het object is geselecteerd druk p en kies Separate Selection nu is het een zelfstandig object en je kunt het nu rustig bewerken.
Als je klaar bent met je bewerkingen selecteer je het object in object mode  en met Shift selecteer je het Haren object en druk Ctrl j en dan is het weer een object

4
Onderhanden werk / Re: Studie
« Gepost op: 04 maart 2023, 11:14:45 am »
Misschien kun je met hdri licht werken om het zachter te maken.
Hdri files kun je gratis downloaden bij Poly Haven
https://polyhaven.com/hdris
Als je op de site bent dan kun je bij Assets ook gratis textures en models vinden.

5
Onderhanden werk / Re: Studie
« Gepost op: 02 maart 2023, 15:59:47 pm »
Je image ziet er leuk uit wel jammer van de plafond schaduw.
Hier kun je in shaders materialen duiken hij is de Blender man Blender Guru!
De video is al 5 jaar oud maar geeft de juiste uitleg om alle shaders materialen te maken.
https://youtu.be/4H5W6C_Mbck

Succes.

6
Leden stellen zich voor / Re: Hoi ik ben Xan
« Gepost op: 24 februari 2023, 16:07:02 pm »
Huizen maken dan kijk even naar deze Blender addon ARCHIMESH
https://youtu.be/_1J0lvfmFQs

Of deze ArchiPack kijk even wat je fijner vindt werken
https://youtu.be/l-aom9PyosM

7
Blender Interface / Re: Vertices in edit mode gedragen zich vreemd
« Gepost op: 24 februari 2023, 15:57:18 pm »
Zet bij de Shrinkwarp modifier het driehoekje aan dan zit ten de vertex weer goed



Succes.

8
Leuterhoek / Re: render batch sequence ( hoe?)
« Gepost op: 23 februari 2023, 18:53:35 pm »
Misschien heb je hier wat aan
https://youtu.be/KRp23ckLh7M

9
Leden stellen zich voor / Re: Hoi ik ben Xan
« Gepost op: 23 februari 2023, 17:53:58 pm »
Welkom op het forum Xan.
Als je gaat pottenbakken dan heb je een goede keus gemaakt met Blender je hebt geen pottenbakkerstafel nodig
https://youtu.be/TQT8Q7oXegg.

Met fSpy kun je het perspectief van een foto overnemen en zo je Bender scene van een foto na bouwen je moet je er wel even in verdiepen.

Als je lijnen wilt hebben dan kun je ook nog in 2d werken met Krita daar kun je heel veel met lijnen, ik zou seggen probeer het eens het is net als Blender  open source software en dus gratis
https://krita.org/en/

Succes.

10
Over Blender / Re: 3D Printen van onderdeel van modelauto
« Gepost op: 24 januari 2023, 10:33:18 am »
Nee ik ga het niet zelf printen die dingen zijn mij te duur ::)
De 3D Toolbox is een addon die in Blender zit en daar kun je de problemen in je object opsporen en sommige probleemen oplossen.
https://youtu.be/0rgrLWFUjlk

Ik ben er nu achter dat je het probleem met Zero Faces kunt oplossen door je object wat op te schalen.
Ik ben al een heel eind maar het blijft moeilijk op alle problemen op te lossen   ::)

11
Over Blender / Re: 3D Printen van onderdeel van modelauto
« Gepost op: 21 januari 2023, 15:03:50 pm »
Nou ik heb nu een onderdeel gemodelleerd en met solidify een rim gegeven en daarna helemaal dicht gemaakt.
Met Blender 3D Toolbox nagekeken en bij Zero Faces is heel het object oranje wat moet je hier mee?
Ik heb ook nog wat overhang face maar dat wordt wel door de 3d printer opgelost denk ik zo.
Verder geen fouten meer in het object.
Dus hier mijn vraag, is het object te printen met Zero Faces die de Blender 3D Toolbox aangeeft?

12
Belichting en Rendering / Re: cameras kwijt
« Gepost op: 17 januari 2023, 15:04:38 pm »
Camera to view even uit zetten en even met de muis scrolwiel uitzoomen om zo
je camera te zoeken.

13
Over Blender / Re: 3D Printen van onderdeel van modelauto
« Gepost op: 08 januari 2023, 11:32:03 am »
Dan heb ik nog een vraag, als je je object door Blender 3D Toolbox is nagekeken en je object heeft nog wat fouten, kun je het dan met die fouten toch laten printen?

14
Welkom Menno op het forum.
Ik zelf heb geen idee BIM is en weet er dus ook niet van, misschien zijn er anderen forum leden die op jou en Bim hebben zitten wachten.
Maar heb je al Blender images en animaties van je projecten laat ze hier maar zien ik ben er wel heel benieuwd naar.
Succes op het forum.

15
Hardware / Re: GPU melding
« Gepost op: 08 december 2022, 17:58:36 pm »
Ik had geen betere oplossing voor je probleem  :-[ maar je hebt het nu zelf super opgelost.
Als je ook een snelle computer hebt dan zal Blender nu wel sneller dan het licht renderen ;)

Pagina's: [1] 2 3 ... 289