Dutch Blender Community

Hulp => Animatie en Rigging => Topic gestart door: flamelf op 02 juni 2021, 09:56:08 am

Titel: problemen met het automatisch opnemen van keyframes
Bericht door: flamelf op 02 juni 2021, 09:56:08 am
ik probeer met gezichts herkenning een hoofd animatie op te nemen met keyframes om dit later weer te renderen.
gezichts herkenning werkt opzich, deze word via een "addroute" plugin gekoppeld aan blender via OSC netwerk commando's.

wat er eigenlijk gebeurt is dat er pos/rot/loc variables worden aangepast met deze plugin en een paar shapekeys (mond, ogen open/dicht, wenkbrauwen omhoog laag, mondhoeken omhoog of omlaag)

het enige probleem is dat alle aanpassingen oranje worden, een soort van edit value ofzo? ze moeten geel of groen worden om opgeslagen te worden, dit lukt alleen met handmatig "i" keyframes in te voegen maar dit maakt het totaal niet vloeiend en als ik het realtime wil opnemen springt het hoofd de hele tijd terug naar de positie van het laatste keyframe waardoor het super jittery word.

iemand enig idee?

hier een video van het probleem: https://photos.app.goo.gl/GYtUREB4pCsNkAMB7
Titel: Re: problemen met het automatisch opnemen van keyframes
Bericht door: IJp op 06 juni 2021, 11:16:08 am
ik zou het niet weten maar je staat nu weer boven aan voor vandaag dus is er nog een kans dat er iemand zal reageren.
Succes ;)