Hulp > Particles en Simulaties
Volume particles naar After Effects
Rezzy777:
Ik heb knalrode particles als Halo gerenderd via Volume en opgeslagen als OpenEXR.
Nu heb ik natuurlijk EXtractoR gebruikt om de particles-data uit de OpenEXR te trekken,
waarbij ik de 'Alpha' heb ingesteld op '(copy)' om de particles zichtbaar te krijgen.
Ze worden dan keurig getoond op een zwarte achtergrond (logisch, zonder alpha).
Zodra ik deze particles-layer echter op bijvoorbeeld 'Screen' zet, krijg ik niks te zien van de particles.
Iemand een idee hoe ik de Volume Particles toch zichtbaar kan krijgen in After Effects?
Pre-compose heb ik ook al geprobeerd, maar zonder resultaat.
koos2:
Als ik Blender combineer met AE, dan maak ik een png sequentie en importeer dat. Echt met 3d objecten in AE heb ik nog niet gedaan.
Rezzy777:
Dat doe ik ook hoor, maar dan met OpenEXR ;)
koos2:
Ik google vandaag maar eens op openEXR. Nooit van gehoord.
Rezzy777:
Goed idee! Je kunt Blender inderdaad OpenEXR laten renderen, maar kies dan wel voor 'Multilayer' en '32 bits'. Hierdoor krijg je al je passes in één groot float-bestand en kun je later in bijvoorbeeld After Effects of Photoshop de gewenste passes er weer een voor een uithalen en monteren. Hiervoor heb je wel een gratis plugin nodig: ProEXR. Deze dien je zowel bij Photoshop als bij After Effects te installeren, maar dan heb je ook wat! ;)
Succes!
PS: je kunt hier zelfs de Cryptomatte-pass in meerenderen, een pass waar ik sinds kort niet meer zonder kan en gisteren nog veel heb moeten gebruiken.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
Naar de volledige versie