Topic: Export naar Rebus renderfarm lukt niet  (gelezen 2521 keer)


Offline Mike

  • Member
  • *
  • Berichten: 3
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 27 juli 2021, 20:10:30 pm »
Hallo allemaal,

Ik wil graag mijn bestand exporteren naar Rebus renderfarm maar ik krijg een foutmelding waardoor dit niet lukt. Het heeft te maken met bepaalde bestandsnamen van afbeeldingen in het bestand die niet worden geaccepteerd. Ik heb de namen in mijn verkenner op mijn pc aangepast, in de outliner en bij het texturen menu. Zie de bijgevoegde afbeelding voor de foutmeldingen.

Misschien is het ook handig om er bij te zetten dat wanneer ik alle bestanden in het bestand wil toevoegen (pack all into blend file), er wel word aangegeven dat er 136 bestanden zijn toegevoegd. Maar wanneer ik alle bastanden wil ''unpacken'', ik een melding krijg dat er geen bestanden zijn om deze actie uit te voeren.

hopelijk weet iemand misschien wat ik kan doen.

Mvg,
Mike


Offline eddybeerke

  • Member
  • *
  • Berichten: 20
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 27 juli 2021, 23:45:59 pm »
Heb je ook al een cleaup gedaan, zodat ongebruikte datablocks verwijderd worden? Daarna de missing files opzoeken...

Het bestand wat in de foutmelding staat is:
"book (31).jpg".
Maar in de node staat een andere:
"book31.jpg"
Mogelijk zit de oude definitie er dus nog in.
Laat even weten of je hier iets mee kunt.  ;)

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #2 Gepost op: 28 juli 2021, 10:42:41 am »
Ik denk dat je de bestanden verplaatst hebt op je computer.
Ik zorg er altijd voor dat Blender automatisch de bestanden (pack all into blend file) je blendfile wordt dan wel groot maar je komt dan niet meer voor verassingen te staan.

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 31 juli 2021, 20:24:40 pm »
Hmm.
Ik verplaats weleens Blenderprojecten naar een andere computer om te renderen.
Ik pack all into blendfile dus , altijd. Anders zit ik met verschillende paden enzo.

Ik geloof niet dat die bestanden zomaar weer te unpacken zijn , ze worden gecomprimeerd om ruimte te besparen.
Ik weet dat niet zeker.
Maar ze zijn wel aanwezig in het project zelf in ieder geval.

Offline Mike

  • Member
  • *
  • Berichten: 3
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 01 augustus 2021, 19:13:44 pm »
Dank allen voor jullie reacties!

@eddybeerke ik heb zoals je aangaf een cleanup gedaan en ik heb hiermee 2 afbeeldingen kunnen verwijderen.
In de node staat inderdaad "book31" eerst was dit "book (31)". Ik heb de afbeelding naam in de outliner gewijzigd omdat ik er vanuit ga dat de "()" de foutmelding veroorzaakt. Door de naam in de outliner te wijzigen veranderd de naam ook in de nodes en dacht hiermee het probleem te verhelpen. helaas zonder succes. Ik heb geen idee hoe, maar ik moet denk ik de oude afbeelding namen op een bepaalde manier zien te verwijderen. Ik heb overigens ook de afbeelding namen op mijn PC veranderd en die opnieuw ingeladen in Blender, alleen pakt Rebus nog steeds de oude afbeeldingen. Ik snap er niks van want eigenlijk zou het dan niet meer moeten kunnen gebeuren toch? Ik heb de locatie van de afbeeldingen zoals @IJpe suggereert ook niet gewijzigd. @IJpe en @blenderbrammetje Ik ga wel even de functie "pack all into blendfile" even aanzetten!  :D

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #5 Gepost op: 01 augustus 2021, 23:54:21 pm »
Misschien heb je hier nog wat aan.
https://www.youtube.com/watch?v=LonlHWHBN0g

Offline Mike

  • Member
  • *
  • Berichten: 3
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 05 augustus 2021, 13:45:06 pm »
Top! ik ga even kijken dankjewel :)