106
Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt. 107
Eindresultaten / Re: poederdoos anno 1920« Gepost op: 12 april 2023, 19:56:44 pm »
Thx, zal ik wat meer op letten
in deze wilde ik dat goud kleurtje uit proberen, bij het zoeken naar het probleem, liep ik tegen die Halloween kat op. Eh, die had ik in de avond al staan met rig en toen was het uitzoeken hoe ik de ogen moet maken want dat heeft dat model niet. Ik heb wel al wat veranderingen aangebracht, ik heb zelf 2 Europese kortharen, een zwarte en een Tuxedo. ik weet ook weer hoe je textures maakt voor een UV map. op het moment loopt Jwildfire te renderen, die vreet harder dan blender dus ik sta even stil. 108
Over Blender / Re: Help bij een oude tutorial...« Gepost op: 06 april 2023, 12:45:51 pm »
Big thx
die kende ik nog niet, dat gaat me heel wat ergernis besparen EDIT: a daarom heb ik hem niet in gebruik. je kunt alleen terug naar de laatste stap. zou fijn zijn als er een nondestructive manier zou zijn. 109
Over Blender / Re: Help bij een oude tutorial...« Gepost op: 06 april 2023, 11:35:18 am »
Ik zou graag willen weten hoe je die popup weer terug krijgt. wat ik van de buis heb begrepen is het sluiten final.
info toont wel de veranderingen het is wel handig als je die links onder steeds terug kunt halen, dan verslijten mijn ctrl en z niet zo hard 110
Over Blender / Re: Help bij een oude tutorial...« Gepost op: 06 april 2023, 10:42:09 am »
Ja ik zag de schelp en was weer aan het zoeken. helaas, final is final, de addon genereert het object.
misschien een apentrucje, MathMod is voor dit soort rommelen met formules. Het bestaat al wat jaren, heeft een wazige GUI en het kan niet veel anders, het resultaat sla je op voor het geval je nog wil morrelen en de mesh importeer je in blender. niet het meest ideale, ik weet. https://github.com/parisolab/mathmod/releases[/url] EDIT: Of, zo werk ik ook wel vaker. Noteer alle waardes eerst in een txt en open die in blender in een info panel. dan is de copy past beter te doen dat moet het text venster zijn, niet de info. 111
Over Blender / Re: Help bij een oude tutorial...« Gepost op: 06 april 2023, 09:53:30 am »
Zet in preference 'Mesh: extra objects' aan
dan vind je onder 'add mesh' de math functies, onder dat menu zit wat je zoekt, ik meen de 2e 112
Eindresultaten / Re: poederdoos anno 1920« Gepost op: 05 april 2023, 16:02:06 pm »dit is het origineel. https://besamecosmetics.com/products/besame-red het is een heruitgave van het bedrijf, een model uit 1920 wat voor veel makeup het startpunt was van wat we nu kennen, enige verschil is dat de remake nog een logo in de tip heeft dus die heb ik weg gelaten, de oude heeft dat niet. ik ken nu ook de nodes waarmee je snel vloeren en muren in elkaar draait, leuk 113
Over Blender / Re: Help bij een oude tutorial...« Gepost op: 05 april 2023, 15:49:57 pm »
als ik het goed begrijp zoek je de settings die in 2.79 en ervoor onder de T-menu zat. dat zit sinds 2.83 allemaal onder de n-menu.
er is ergens een vaag vermoeden dat vroeger ook de toolbalk onder de t zat. die balk heb ik uit staan en dan vind je het ook onder het n-menu. het meeste van de n-menu vind je ook in in de propporties als het behoort bij de data van je object. alles onder voorbehoud want ik ben zelf pas beginnend. EDIT: wacht. waar je collections zit, naast editor type heb je display mode in de balk in dat menu zit je data api, zoek je die soms? 116
Onderhanden werk / Re: Docter strange« Gepost op: 02 april 2023, 17:29:58 pm »
leuke portal, bijpassend geluidseffectje, wie heeft het dan nog over nodes.
117
Eindresultaten / Re: poederdoos anno 1920« Gepost op: 28 maart 2023, 21:07:38 pm »
HSV klinkt als iets wat ik aan het zoeken ben. Ik heb nu een apentrucje lopen.
ik heb een HDRi van polyhaven. Ik had de link nog van IJp. Ik was op de buis een filmpje tegen gekomen waar iemand ze gebruikte met een vaste kleur ernaast. Je moet hem dan wel in de nodes laten zitten, zonder werkt de spiegel niet echt. Ik heb alleen de input van de shader geswitcht en de diffuse ray in de fac geprikt hij gebruikte de camera ray, toen was de meeste van het kleur al verdwenen en gaf de spiegel grijs als er niks valt te reflecteren. De spiegel is helder, je ziet aan de randen het furpatroon weerspiegelen. ik heb ook al gezien hoe je zelf die exr bestanden kunt maken. Hugin kan die HDRi wel aan elkaar naaien, die is er ook al wat jaartjes. Camera en zo heb ik. 119
Eindresultaten / Re: poederdoos anno 1920« Gepost op: 28 maart 2023, 09:30:53 am »
@roobol
Het was idd. de environment, roughness en metallic staan min en max. ik had het kunnen weten want IJp gaf me die tip ook al bij de eerste scene. Ik zal die in het vervolg maar als eerste opzetten voor ik aan het licht begin. levels heb ik gevonden in de composer, ben nog aan het uitzoeken hoe ik die moet inzetten. wat de stof betreft, ik heb iets gevonden wat particles laat vallen zoals ik dat in gedachte had, moet nog even kijken hoe de gene het heeft aangepakt. het zijn vonkjes die weer verdwijnen waar ze bij mij moeten blijven liggen. |