Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Xan

Pagina's: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 13
106
Eindresultaten / Re: treintje
« Gepost op: 09 januari 2024, 05:28:32 am »
Ow die is leuk ja, ik wilde zelf aan een trein beginnen maar dan een oude diesel, ik moet alleen heel wat foto's door voor ik zo'n zware vind en volgens mij bestaan die alleen als fictie

107
Leuterhoek / Re: Prettige Kerstdagen
« Gepost op: 09 januari 2024, 05:26:16 am »
Ja precies die

108
Leuterhoek / Re: Prettige Kerstdagen
« Gepost op: 24 december 2023, 08:43:46 am »
Je weet me wel aan het lachen te krijgen.
Ik zou die AI van jou aanklagen wegens verkapte alcohol reclame.

Allemaal fijne dagen.

109
Eindresultaten / Re: Gracht in A'Dam
« Gepost op: 24 december 2023, 08:21:44 am »
Die figuranten heb ik opgezet met FireAlpaka, het is een beetje een kruising van de oude freestyle + Paint van Corel. Medibang is de teken variant. Die progjes zijn razend snel op mijn kleine. Krita begint steeds meer te vreten.

Ik ken affinity designer, wel een tijdje terug. Ziet er wat gelikter uit en werkt ook prettiger dan Inkscape, ik ben ze een beetje kwijt geraakt toen ze hem begonnen te strippen voor een Pro.

Maar Inkscape gaat de goede kant op, net als Blender zijn ze stevig aan het vertimmeren, misschien komt die GUI ook eens aan de beurt. Ik ben wat verwent door Blender en Atom.

Enige wat ik nog steeds jammer vind is dat ze Flash genekt hebben. Ik heb daar best veel animaties in gemaakt. Daar zat een heerlijk simpele vector systeem in.

EDIT:
Ik ken affinity designer dus niet. Ik had een vector programma voor de geest. Open source meen ik maar inmiddels paid. A ja, ik wordt een dagje ouder.

Wat ik kan zien is het een legodoos voor de design wereld. Ik denk dat je er leuke dingen mee kan doen. Voor mij is zo'n pakket niet bedoelt. Ik wil tekenen, schilderen en speel graag met het beeld.

Maar als je je brood er mee moet verdienen lijken me die AI of pakketten handige tools om je snel je creativiteit uit te kunnen leven. Ik ken zelf een tijd waar je donderdag avond weer een spoedje kreeg die vrijdags ochtend bij de drukker moet liggen, gelikt en al.

Dat was er meer een van ruziƫn met QuarkXPress omdat hij het bestand weer eens niet vrat. De tijd dat Kay powertools verscheen en Photoshop kwam net uit een bug omdat ze intern de rotzooi niet hadden opgeruimd.

110
Leuterhoek / Re: Prettige Kerstdagen
« Gepost op: 20 december 2023, 10:33:12 am »
Ja idd het is weer die feest maand.

Ik ga wel geen boom blenderen.
We hebben er ook geen staan.
Ons katertje vind hem iets te geweldig.
We houden gesloten deur met een Terminator marathon.
Een passende afsluit voor dit jaar.

Maar zeg @ijp.
Januari komt, dan zijn er wel eens leuke koopjes te maken.
Ik las ergens dat de hand op de knip zat wat electronica betreft.
En doorgaans maken ze plaats voor de mei/vakantiegeld met nieuw spul.

111
Eindresultaten / Re: Gracht in A'Dam
« Gepost op: 05 december 2023, 12:13:21 pm »
Ik begin steeds meer in mijn element te komen met Blender.

Grease Pencil is leuk, het was even uitzoeken maar als je het door hebt gaat het snel. Al is iets om te tekenen wel een must als je 2D gaat.

Ik moest deze wel in 4.0 maken. Grease Pencil schuift naar 3.0 in B4.1. De assign button is verdwenen en als je 3.0 aan zet verdwijnt ook de select en unselect. Ben nog aan het puzzelen hoe dat toewijzen dan moet. Ik hoop uiteindelijk via de Shader.

112
Eindresultaten / Gracht in A'Dam
« Gepost op: 05 december 2023, 09:15:14 am »


En hier een van mij
Alleen procedural met mijn eerste stapjes in grease pencil.

Zitten nog wat minpunten in. De fake shadow is niet echt goed te zien en het lijnenspel van die figuranten kan ik beter eerst opzetten in FireAlpaca. Ik heb een 13" 2in1 dat tekent prettiger dan zo'n wacom op de schoot [ik werk doorgaans lui vanuit een hangstoel].

Ik heb bewust de kleuren minimaal gehouden, na al dat rood de laatste keer had ik er even genoeg van.

113
Andere software / Re: Door de Ai-centrifuge
« Gepost op: 05 december 2023, 08:43:50 am »
Ziet er gelikt uit.
Euh... niet aan die vliegenzwam natuurlijk.


114
Eindresultaten / Re: Spelen met kleuren
« Gepost op: 21 november 2023, 08:21:02 am »
Ja gaat de goede kant uit.

Met wat ik kan zien is die shadow linking alleen in Cycles, geen EEVEE. Ik heb dit opgelost met het hardmatig uitzetten van de collections en in de composer de layers in omgekeerde volgorde zetten. Logisch lijkt het me niet maar het werkt. Moet even tot ik een nieuwe werkpaard heb.

115
Eindresultaten / Re: Spelen met kleuren
« Gepost op: 18 november 2023, 10:01:08 am »
Ja had ik al gezien, deze is gemaakt met 4.1a

alleen de gum en de text op het millimeterpapier zijn textures uit Inkscape, de rest is procedural. En die is kleurrijker dan in vorige versies, ook de schaduw werkt stukken beter [onder eevee dan, ik denk dat cycles dit wel standaard zal kennen].

Ik moest wel in de composer even puzzelen, wat ik op google voor 3.6 had geleerd werkt niet meer. De tekening mocht geen schaduw gooien op de rest maar moest dat wel op zich zelf tonen. Volgens iemand op de googlebuis moet dat via ID's gedaan worden, dat heb ik nog niet uit gezocht net als het schaduw renderen op een aparte layer maar dit werkt ook.

116
Eindresultaten / Spelen met kleuren
« Gepost op: 17 november 2023, 14:14:00 pm »
 


En ik weet weer wat meer van Blender

117
Leden stellen zich voor / Re: FF voorstellen en vraagje
« Gepost op: 03 november 2023, 10:46:27 am »
Blender 3.6



Wat ik in de eerste post schreef kwam van hun forum af. Ik heb het idd. niet gecontroleerd op 3.5. Ik ben zelf pas bezig sinds 3.6 beta dus zo veel weet ik er ook niet van.

Wat ik bij jou zie, heb je de oude plugins lopen die met MakeHuman 1.20 mee gekomen zijn. Die zijn inmiddels vervangen door MPFB

Je moet de folder mpfb in de zipFile mpfb-2.0.0-a3.zip hebben [yup er is een nieuwe alpha, via de site van MakeHuman kom je op hun GitHub terecht, daar zit hun DEV tegenwoordig]. Die sleep je naar je addon folder van Blender [via blender installeren wil wel eens fout gaan].

Wat het hele plaatje betreft. Sinds de Blender 4 komt de OBJ niet meer via de addons van Blender. Dus de addon van MH zoekt zich scheel naar iets wat niet meer bestaat. Wat ik kan zien op hun GitHub zijn ze er mee bezig.

Maar goed, ik ga ze niet verder volgen, ik heb er niks aan.

118
Leuterhoek / Re: stable diffusion
« Gepost op: 02 november 2023, 09:42:27 am »
Ik was melig, dat heb ik wel vaker.

En schijnbaar was het een helder momentje want twee dagen later stond in de krant dat ze in Amerika een watermerk willen hebben als iets met een AI is gemaakt. Ze zijn er serieus mee bezig, lol.

119
Leden stellen zich voor / Re: FF voorstellen en vraagje
« Gepost op: 01 november 2023, 17:23:18 pm »
Dit is 4.1a, daar zit ik nu op



Even bij 3.6.x gekeken maar ook daar werkt het, dus in 3.5.1 zal het niet anders zijn.

Enige wat ik gedaan heb is de zip geopend en de folder mpfb in de "[.Blender]\user_scripts\addons" folder, gesleept. Ik gebruik install niet vlug

Ik merkte wel dat hij onder 3.6 niet reageert op Make in het zoekvenster, ik moest hem handmatig vinden onder de rest van MakeHuman.

Ik heb meerdere versies portable lopen dus mijn .Blender folders hebben een andere naam. Ik kan dus weet niet 100% zeker dat het .Blender moet zijn. Ik verwacht dat hij gewoon onder de use folder van windows te vinden is. IJp weet dat beslist zeker.

120
Hardware / Re: Intel Iris Xe Graphics met NVIDIA GeForce RTX 4070
« Gepost op: 30 oktober 2023, 08:50:06 am »
Er zit leuk spul op en ik kan indenken dat je door plaats gebrek of het gemak dat hij deels portable is, voor deze oplossing kiest. Voor ons is het niks, we zijn dan wel geen gamers maar de bak hier regelt meer in huis.

Ik heb al een nieuwe NZXT kast gezien die lekker strak zwart is zonder veel glas en geen kerstboomverlichting. Daar passen twee waterkoelers in dus het wordt de RTX 4090 SUPRIM LIQUID. Ik ben er alleen nog niet uit welke processor. Ik zou een I9 verwachten maar zie bij Blender dat [een dubbele ???] AMD boven aan staat. Daarna kan ik pas kijken welk moederbord.

Pagina's: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 13