Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Xan

Pagina's: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 13
106
Eindresultaten / Gracht in A'Dam
« Gepost op: 05 december 2023, 09:15:14 am »


En hier een van mij
Alleen procedural met mijn eerste stapjes in grease pencil.

Zitten nog wat minpunten in. De fake shadow is niet echt goed te zien en het lijnenspel van die figuranten kan ik beter eerst opzetten in FireAlpaca. Ik heb een 13" 2in1 dat tekent prettiger dan zo'n wacom op de schoot [ik werk doorgaans lui vanuit een hangstoel].

Ik heb bewust de kleuren minimaal gehouden, na al dat rood de laatste keer had ik er even genoeg van.

107
Andere software / Re: Door de Ai-centrifuge
« Gepost op: 05 december 2023, 08:43:50 am »
Ziet er gelikt uit.
Euh... niet aan die vliegenzwam natuurlijk.


108
Eindresultaten / Re: Spelen met kleuren
« Gepost op: 21 november 2023, 08:21:02 am »
Ja gaat de goede kant uit.

Met wat ik kan zien is die shadow linking alleen in Cycles, geen EEVEE. Ik heb dit opgelost met het hardmatig uitzetten van de collections en in de composer de layers in omgekeerde volgorde zetten. Logisch lijkt het me niet maar het werkt. Moet even tot ik een nieuwe werkpaard heb.

109
Eindresultaten / Re: Spelen met kleuren
« Gepost op: 18 november 2023, 10:01:08 am »
Ja had ik al gezien, deze is gemaakt met 4.1a

alleen de gum en de text op het millimeterpapier zijn textures uit Inkscape, de rest is procedural. En die is kleurrijker dan in vorige versies, ook de schaduw werkt stukken beter [onder eevee dan, ik denk dat cycles dit wel standaard zal kennen].

Ik moest wel in de composer even puzzelen, wat ik op google voor 3.6 had geleerd werkt niet meer. De tekening mocht geen schaduw gooien op de rest maar moest dat wel op zich zelf tonen. Volgens iemand op de googlebuis moet dat via ID's gedaan worden, dat heb ik nog niet uit gezocht net als het schaduw renderen op een aparte layer maar dit werkt ook.

110
Eindresultaten / Spelen met kleuren
« Gepost op: 17 november 2023, 14:14:00 pm »
 


En ik weet weer wat meer van Blender

111
Leden stellen zich voor / Re: FF voorstellen en vraagje
« Gepost op: 03 november 2023, 10:46:27 am »
Blender 3.6



Wat ik in de eerste post schreef kwam van hun forum af. Ik heb het idd. niet gecontroleerd op 3.5. Ik ben zelf pas bezig sinds 3.6 beta dus zo veel weet ik er ook niet van.

Wat ik bij jou zie, heb je de oude plugins lopen die met MakeHuman 1.20 mee gekomen zijn. Die zijn inmiddels vervangen door MPFB

Je moet de folder mpfb in de zipFile mpfb-2.0.0-a3.zip hebben [yup er is een nieuwe alpha, via de site van MakeHuman kom je op hun GitHub terecht, daar zit hun DEV tegenwoordig]. Die sleep je naar je addon folder van Blender [via blender installeren wil wel eens fout gaan].

Wat het hele plaatje betreft. Sinds de Blender 4 komt de OBJ niet meer via de addons van Blender. Dus de addon van MH zoekt zich scheel naar iets wat niet meer bestaat. Wat ik kan zien op hun GitHub zijn ze er mee bezig.

Maar goed, ik ga ze niet verder volgen, ik heb er niks aan.

112
Leuterhoek / Re: stable diffusion
« Gepost op: 02 november 2023, 09:42:27 am »
Ik was melig, dat heb ik wel vaker.

En schijnbaar was het een helder momentje want twee dagen later stond in de krant dat ze in Amerika een watermerk willen hebben als iets met een AI is gemaakt. Ze zijn er serieus mee bezig, lol.

113
Leden stellen zich voor / Re: FF voorstellen en vraagje
« Gepost op: 01 november 2023, 17:23:18 pm »
Dit is 4.1a, daar zit ik nu op



Even bij 3.6.x gekeken maar ook daar werkt het, dus in 3.5.1 zal het niet anders zijn.

Enige wat ik gedaan heb is de zip geopend en de folder mpfb in de "[.Blender]\user_scripts\addons" folder, gesleept. Ik gebruik install niet vlug

Ik merkte wel dat hij onder 3.6 niet reageert op Make in het zoekvenster, ik moest hem handmatig vinden onder de rest van MakeHuman.

Ik heb meerdere versies portable lopen dus mijn .Blender folders hebben een andere naam. Ik kan dus weet niet 100% zeker dat het .Blender moet zijn. Ik verwacht dat hij gewoon onder de use folder van windows te vinden is. IJp weet dat beslist zeker.

114
Hardware / Re: Intel Iris Xe Graphics met NVIDIA GeForce RTX 4070
« Gepost op: 30 oktober 2023, 08:50:06 am »
Er zit leuk spul op en ik kan indenken dat je door plaats gebrek of het gemak dat hij deels portable is, voor deze oplossing kiest. Voor ons is het niks, we zijn dan wel geen gamers maar de bak hier regelt meer in huis.

Ik heb al een nieuwe NZXT kast gezien die lekker strak zwart is zonder veel glas en geen kerstboomverlichting. Daar passen twee waterkoelers in dus het wordt de RTX 4090 SUPRIM LIQUID. Ik ben er alleen nog niet uit welke processor. Ik zou een I9 verwachten maar zie bij Blender dat [een dubbele ???] AMD boven aan staat. Daarna kan ik pas kijken welk moederbord.

115
Leuterhoek / Re: stable diffusion
« Gepost op: 30 oktober 2023, 08:26:03 am »
Ziet er idd leuk uit

[Even de fantasie laten rennen]
Het is nu wachten tot al die AI [vooral de bedrijven daar achter] de copyright gaan claimen. Vervolgens komen de AI in opstand want die vinden dat niet eerlijk. Dan komt de 1ste Android war [mensen tolereren niemand naast zich], 2de... en voor je het weet komen we na 2000 jaar Blenderen op grotmuren, weer uit de grotten gekropen. Met als voordeel wel weer dat de natuur is herstelt.

Ik weet, ik zit te veel in het schrijven
Vandaag maar eens verder gaan aan de slangen in Blender
Maar eerst koffie.

116
Hardware / Re: Intel Iris Xe Graphics met NVIDIA GeForce RTX 4070
« Gepost op: 28 oktober 2023, 16:25:35 pm »
13 jaar is niet mis, maar een die nog ouder is?

Ik zie die duo's soms wel eens opduiken, net zoals bij de surface zijn ze bij de volgende alweer verdwenen, daarom mijd ik doorgaans rariteiten. Aan de andere kant, er zat een RTX 4070 in en die 8GB waren geen gedeelde. Als die andere uitgezet kan worden in het bios kan hij ook niet storen.

Helaas black friday is voor mij te vlug, ik moet eerst lieverd warm maken voor het idee dat er ook een waterkoeler op de GPU moet en dan is dit moederbord te oud en... Dat duurt even. Ik heb mijn zinnen voorlopig op de 4090 staan, de rest weet ik nog niet, een projectje voor komend jaar.

117
Hardware / Re: Intel Iris Xe Graphics met NVIDIA GeForce RTX 4070
« Gepost op: 24 oktober 2023, 10:17:22 am »
Ik zou het echt niet weten, ik moet ook gaan zoeken.
Ik ben de laatste maanden alleen nog met nodes aan het bouwen en die van mij zeurt, beestje is al 5 jaar. Zal wel geen Quadro 8 worden, dan heb ik herrie in huis.

De vraag is heb je die extra nodig?
Ik vermoed dat het een 2D kaartje is gezien hij met gamen slecht presteert, hij heeft een gedeelde geheugen met de CPU. Kan handig zijn, dan zullen enkele taken door geschoven worden die doorgaans de RTX doet [als ik het goed begrijp]. Die RTX heeft zijn eigen 8, daar komt hij niet aan.

Ik heb een 2e op het moederbord maar die heb ik al uit staan vanaf het begin dus ik kan je niet vertellen of dat lekker samen werkt.

EDIT:
O ik merk net dat ze bij de nieuwe surface weer afgestapt zijn van twee verschillende kaarten

118
Over Blender / Re: Kleur tekst aanpassen in N menu
« Gepost op: 12 oktober 2023, 06:39:10 am »
Ik kan fout zitten maar
Save je huidige theme onder een eigen naam [voor het geval dat, kun je altijd terug]

mijn eerste gok is:
Preferences > Themes > 3D Viewport >Theme Space [een van die]

Kan me vergissen maar ik denk niet dat het een van deze is:
Preferences > Themes > User Interface > Menu
Preferences > Themes > User Interface > Menu Item

Het is niet specifiek het N-menu, andere gelijke menu's veranderen dan ook

O als IJp zegt dat dit niet klopt dan mag je hem meteen geloven.
Ik ben nog niet zo lang bezig met Blender

offtopic:
Yay, Blender 4.0 heeft weer Transparant terug in de header balk, dat verdween na 2.93. Nu borderless windows nog, dat verdween na 2.79 [Ik vang dat nu op met Borderless Gaming].

119
Over Blender / Layout van Blenders glas in lood
« Gepost op: 11 oktober 2023, 09:21:24 am »
Ik heb een vraagje over het indelen van de vensters

De customizing van Blender is optimaal dus ik neem aan dat er ook een setting moet zijn die voorkomt dat de vensters onderling gaan snappen. Als ik links een venster groter maak en recht bevind zich op de zelfde hoogte trekt hij die ook mee. Dat had ik graag uit gezet, ik kan alleen die setting nergens vinden.


120
Blender Interface / Re: KitOps Pro 2 Ryan Edition werkt niet ?
« Gepost op: 05 oktober 2023, 06:56:09 am »
Hoi

Iets wat ik doorgaans doe, ik heb alles portable lopen want windows verzameld graag rommel en ik heb geen zin de kast telkens op te schonen

nadat je alles verwijdert hebt zoals IJp al aan geeft
ik heb er een paar meer vanwege wat addons:
.bgis, .matplotlib, .thumbnails in de User
Blender Foundation in Localappdata
Pip  in Localappdata [als je nog andere modules in Python hebt geïnstalleerd]
Blender Foundation in Appdata

installeer de versie van portableapps.com. die heeft zijn eigen python en gebruikt de .blender folder in zijn eigen Data folder. De andere folders worden tijdens het starten op de plaats gezet waar Blender ze zoekt zoals bv in appdata en weer terug geparkeerd in je Data folder als je afsluit. Het houd dus alles bij elkaar.
https://portableapps.com/apps/graphics_pictures/blender_portable

die installatie kun je overal zetten waar je schijfruimte hebt en als je vervolgens de folder delete dan is alles in een keer weg. Of als je blender op de een of andere manier weet te nekken dan installeer je de portable er weer overheen en alle folders worden vervangen behalve je Data zodat het weer werkt. als je wil rommelen dan is deze methode beter omdat het je een hoop opruimen bespaard als het fout gaat

die .blender folder in Data of hoe je hem hebt genoemd, is de folder waar je opstart en user bestanden van blender zitten zoals bv de addons

wat KitOps betreft, ik weet er niks van maar met wat ik zie moet het lopen onder 3.6. Als het de gebruikelijke foutmelding is dat hij de module niet herkent dan moet je blender even herstarten, sommige addons moet blender eerst zien als hij opstart voor hij ze vrij geeft om te gebruiken

Pagina's: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 13