Topic: The way of the samurai  (gelezen 394061 keer)


Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #465 Gepost op: 29 september 2014, 06:58:50 am »
Ziet er goed uit ;-)!
Doei
       Peter

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #466 Gepost op: 29 september 2014, 07:28:23 am »
Dank je, Peter.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #467 Gepost op: 29 september 2014, 18:51:04 pm »
Ziet er goed uit maar vergeet ook niet een beetje donkere schaduw op de grafzerken om het wat enger te maken. 8) ;)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #468 Gepost op: 29 september 2014, 19:18:12 pm »
Bedankt ijp, aan dat enger maken wordt gewerkt!

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #469 Gepost op: 01 oktober 2014, 01:40:53 am »
Begraafplaats bijna klaar! Misschien hier en daar nog wat kleine details maar verder wel oke denk ik.








Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 783
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #470 Gepost op: 01 oktober 2014, 07:06:01 am »
wauw ziet er heerlijk uit.
Maar eerlijk gezegd wordt ik er niet bang van. Tis een mooie heldere nacht op de begraafplaats. of was dat de bedoeling?
Ik had een hele creepy scene verwacht met mist op de grond, bewolkte donkere lucht, veel schaduwen, brrrrrr.....
Maar goed, nou ben ik niet gauw bang.  ;)

Heel knap hoor JvL, vooral je doorzetting!!  :o

MAD

MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #471 Gepost op: 01 oktober 2014, 07:42:46 am »
Dank je Mark.

Ik wordt er zelf ook nog niet echt bang  :o van maar dat komt ook waarschijnlijk omdat de elementen die voor het echte "'nare" sfeertje moeten zorgen nog ontbreken. Om gelijk maar twee hele belangrijke te noemen: de lucht en de weersomstandigheden (deze horen een beetje bij elkaar natuurlijk).
Nu kijk je nog tegen een bewegingloze, kale lucht aan.

De mist is op twee images wel aanwezig maar ik ben daar nog een beetje mee aan het experimenteren want de Blendermist rommelt met de transparantie van objecten dus dat levert soms hele rare plaatjes op. Je kijkt dan dwars dor een steen heen bijvoorbeeld. Misschien moet ik de mist als rook toevoegen, daar ben ik nog niet uit.

Wat ook sfeerbepalend wordt is natuurlijk de muziek en het camerawerk dus wat dat betreft zullen jullie nog "even"geduld moeten hebben.  ;D

Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #472 Gepost op: 01 oktober 2014, 10:10:32 am »
Ik vind het er al best eng uitzien. :-\

Is het probleem met de mist niet hezelfde als het probleem wat ik laatst had met die witte punten in het oude stadje? Het probleem lag toen niet bij de mist maar bij dat transparante mesh. Daar heb ik toen na de image een brigth contrast node tussen geplaatst, het contrast van de image verhoogd en het probleem was opgelost.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #473 Gepost op: 01 oktober 2014, 10:43:22 am »
Nee, helaas is dit het probleem wat ik toen al vertelde. Om mist te maken gaat blender daadwerkelijk met de transparantie aan de slag. Dit kan opgelost worden door de mist wel in te stellen en uit te vinken. Daarna kun je de mist met behulp van compositing weer terug brengen in de scene maar dat heb ik nog niet eerder gedaan dus ik moet even kijken hoe dat uitpakt.

Een ander nadeel van de blendermist is dat het er veel te egaal uitziet in veel gevallen en dat het nergens op reageert (beweging).

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #474 Gepost op: 02 oktober 2014, 09:55:10 am »
De Begraafplaats ziet er heel goed uit maar ik blijf de donkere schaduw missen ;)
Is de Cloud Generator niet iets voor de mist ik weet natuurlijk niet hoe dat er uit ziet in een animatie maar in een image heb ik met de Cloud Generator toch een leuk effect gecreƫerd.



Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #475 Gepost op: 02 oktober 2014, 10:38:08 am »
Bedankt ijp, aan de cloudgenerator had ik eerlijk gezegd nog niet gedacht voor bewegende mist dus ik ga zeker testen of dat wat is want op zich kun je er inderdaad zeer realistiche wolken mee maken, dus waarom geen mist zou je zeggen.

De donkere schaduwen komen met de uiteindelijke belichting dus nog even wachten.  ;)

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #476 Gepost op: 02 oktober 2014, 11:01:00 am »
Als je goed kijkt op achtergrond van de afbeelding dan zie je een soort van Depth of Field maar schijn bedriegt dit is ook een Cloud van Cloud Generator.

Offline RDL

  • Member
  • *
  • Berichten: 314
    • Bekijk profiel
« Reactie #477 Gepost op: 02 oktober 2014, 12:11:34 pm »
super ,,ik volg dit nog steeds ,,
ben dit tegengekomen op youtube  best eng na de 3de keer

http://www.youtube.com/watch?v=pOXStLCZrPM

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #478 Gepost op: 02 oktober 2014, 12:35:16 pm »
Hey RDL, dat is al weer een tijdje geleden. Leuk om te zien dat je dit nog steeds volgt.
Ben je zelf nog aan het Blenderen?

De filmpjes van Hatsune Miku wordt ik al niet meer bang van want die zie ik bijna dagelijks voorbij komen dankzij mijn jongste dochter.  ;D

Offline RDL

  • Member
  • *
  • Berichten: 314
    • Bekijk profiel
« Reactie #479 Gepost op: 02 oktober 2014, 13:09:04 pm »
Hey RDL, dat is al weer een tijdje geleden. Leuk om te zien dat je dit nog steeds volgt.
Ben je zelf nog aan het Blenderen?

De filmpjes van Hatsune Miku wordt ik al niet meer bang van want die zie ik bijna dagelijks voorbij komen dankzij mijn jongste dochter.  ;D

ik gebruik blender om 3d print dingen te maken ,(momenteel extra onderdelen voor m'n printer)
momenteel ben ik m'n printer aan het modden zodat ik alle grondstoffen kan gebruiken
vandaag komen de nieuwe stukken binnen ,
met een extra investering van ong 150 euro , heb ik nu een 3d printer die normaal tussen de 1500 en de 3000 euro kost

(ik heb het geluk dat ik de technische kennis bezit wat cnc machines aangaat)

als alles technisch in orde is dan kan ik terug wat meer tijd in blender steken
in december ben ik van plan om een 3d scanner aan te shaffen ,momenteel wacht ik nog wat af

mvg rudi