Topic: The way of the samurai  (gelezen 393691 keer)


Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #450 Gepost op: 16 september 2014, 00:08:05 am »
Vanavond niet zo heel veel tijd dus maar even de bosscene aangepakt om daar wat meer sfeer in te brengen. Dit is wat ik tot nu toe heb.
De sfeer is hier al weer heel anders dan in de openingsscene, de omslag is hier al goed te zien. Ik zal hier uiteindelijk heel veel uit de belichting moeten halen.
Ik moet ook eerlijk bekennen dat het opknappen van de scenes behoorlijk uit de hand begint te lopen. De oorspronkelijke scenes waren veel eenvoudiger.... :o


Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #451 Gepost op: 16 september 2014, 08:47:52 am »
Er gebeurd nog niets en het is nu al bedreigend :(

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #452 Gepost op: 16 september 2014, 09:55:27 am »
Ja je maakt er werk van en daarom ziet het allemaal goed uit, je hebt weer mooie sfeer gecreëerd.
Maar ik heb toch weer een maar ;)
De bomen op de voorgrond lijken reflecteren en dat ziet er een beetje raar uit.
Verder ziet het er top uit.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #453 Gepost op: 16 september 2014, 11:06:35 am »
Dank u, heren!  ;)

De bomen reflecteren niet echt maar er staat weer een foute lamp aan die op de voorste bomen schijnt. Die had ik gisteren even niet gezien.... :-[

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #454 Gepost op: 22 september 2014, 00:46:14 am »
Weer druk bezig om de volgende scene onder handen te nemen. Deze week ook weer met een klusje voor iemand anders bezig geweest dus heb ik maar beperkt de tijd jammer genoeg.
Zoals in de image te zien is staan er nu nog een hoop "dummy"bomen tussen maar die worden nog vervangen door 3D bomen. Verder nog bezig met materialen en texturen en natuurlijk de belichting. Het verschil met de oorspronkelijke scene is al weer aardig groot (met name het grondvlak en de rotswand) maar wordt nog groter... :)



Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #455 Gepost op: 22 september 2014, 17:26:22 pm »
Het ziet er nu al goed uit JvL dus laat de animatie maar komen  ;)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #456 Gepost op: 22 september 2014, 18:38:10 pm »
Dank je ijp maar je zult nog "even"geduld moeten hebben. Het blijkt een nogal omvangrijk projectje te zijn..... ;D

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #457 Gepost op: 22 september 2014, 22:29:39 pm »
Ik wil je niet opjagen maar ik ben zo benieuwd hoe deze animatie er uit ziet. 8)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #458 Gepost op: 22 september 2014, 23:05:02 pm »
Ik begrijp het wel hoor want dat heb ik zelf natuurlijk ook. Er is natuurlijk al heel wat tijd in gaan zitten en ik zal er nog wel de nodige uurtjes in moeten steken voor het animeren, renderen en monteren. Maar als het allemaal lukt dan zal het eindresultaat er ook wel naar zijn (hoop ik  ;)).

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #459 Gepost op: 23 september 2014, 01:16:45 am »
Zo, deze scene is ook weer klaar. De lucht is nog niet gedaan maar dat komt omdat hier een speciale lucht in komt waarover later meer.





Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #460 Gepost op: 25 september 2014, 01:44:46 am »
Ik hoef denk ik niet uit te leggen welke scene ik nu aan het opknappen ben. Voornamelijk texture painting en stencils.
De teksten op de stenen zijn voornamelijk stukjes uit de songteksten en verwijzingen naar het verhaal. De teksten zijn met behulp van Google translate vertaald



Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #461 Gepost op: 25 september 2014, 09:55:51 am »
Je moet toch uitkijken met die vertalingen!!!
Soms zie je meest vreemde vertalingen met google translate.
Denk maar eens aan die vertaling van ( toen) Prins Willem in mexico. :-[

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #462 Gepost op: 25 september 2014, 11:16:23 am »
Je hebt helemaal gelijk hoor maar daar had ik al rekening mee gehouden. De klein geschreven teksten zijn de vertalingen en die zullen in de diverse shots toch niet volledig of echt goed leesbaar in beeld komen. Ze staan er meer om de indruk te wekken van echte beschreven stenen.
De grotere karakters zijn wel exacte vertalingen.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #463 Gepost op: 27 september 2014, 14:25:00 pm »
Nog steeds bezig met het detailleren van de begraafplaats. De begraafplaats is waarschijnlijk de meest gedetailleerde scene van allemaal omdat de stenen en de sotoba´s (de houten latten bij de stenen) allemaal voorzien moeten worden van opschriften.
Zoals al eens eerder gezegd heefd een sotoba een opschrift in Sanskriet.
Hier even een voorbeeld:



Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #464 Gepost op: 29 september 2014, 00:21:04 am »
Vanavond nog even verder gewerkt aan de begraafplaats. De grond en het hekwerk moeten nog verder afgemaakt worden maar verder ziet het er wel uit zoals ik in gedachte had.
De grond wordt nog wat minder vlak en krijgt nog textures en het hek krijgt een ander materiaal.