Topic: nog meer ( maar nu nieuw) domme vragen  (gelezen 60420 keer)


Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #105 Gepost op: 02 juli 2015, 22:44:41 pm »
Je moet even ergens transperancy aanvinken. Dan kun je de kleur van de ogen weer zien.

Ik denk dat je het niet helemaal juist formuleert. De ogen zitten denk ik niet in de armature maar worden misschien al beïnvloed door de armatuur. Dit zou kunnen als je bijvoorbeeld de ogen in de zelfde mesh hebt als de rest van het lichaam.
Ik weet niet precies wat je bedoeld. Als je ogen onderdeel zijn van je hoofd mesh, dan kun je door op 'p'te klikken diet los maken.

Afhankelijk van wat er precies aan de hand is, je kunt van de modifier stack de armature van de mesh verwijderen. Of alt-p dan gebeurt het zelfde. Of misschien de weight verwijderen van de bone die geen invloed op de ogen mag hebben.

weet je ook waar ergens?  kan je die ogen doorzichtig maken...

was helemaal niet zo'n succes vanavond...  zitten rommelen met die ogen.... maar als ik nu de head bone beweeg, beweegt het hele poppetje..., terwijl als ik kijk bij weight painting wel alleen de vertexen van het hoofd aan dat bot hangen.....  snap er ff nix van...

ff een filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=KvlLWk8Q4uo&feature=youtu.be

ik ben net 1 backup terug gestart... en daar werkt alles nog goed...  ga ik morgen weer eens kijken naar die ogen...
toch slim... veel saven...  ;)
« Laatst bewerkt op: 03 juli 2015, 00:12:23 am door swets »

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #106 Gepost op: 03 juli 2015, 08:28:14 am »
Ik weet het niet precies. Maar bij materiaals sowieso natuurlijk. Bij de object tab>display (Het tablad met het doos icoontje)  ook op transparency en in het menu dat verschijnt als je op n drukt heb ik de shading op Multitexture staan. Ik weet niet of ik nog meer instellingen had ingesteld.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #107 Gepost op: 03 juli 2015, 14:31:45 pm »
De bone van het hoofd is gelinkt als parrent of zo, opnieuw toewijzen lost het denk ik op.
http://blender.stackexchange.com/questions/6401/how-to-re-parent-a-bone

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #108 Gepost op: 05 juli 2015, 02:20:09 am »
en opeens de bovenste menu balk kwijt?   daar waar je het renderen af kan breken?   hoe krijg ik die terug?

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #109 Gepost op: 05 juli 2015, 18:49:30 pm »
Nieuw venster maken en links het icoontje veranderen in het info icoon.

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #110 Gepost op: 05 juli 2015, 20:49:58 pm »
aha...simpel weer... :-)

nu heb ik weer een nieuw probleem.... als ik op f12 druk (renderen)  krijg ik nix te zien.... heb al een keer een uur gewacht... maar niets....
wel draait me computer op 100%?

bovenaan staat:
Frame:1|time:00:00:64|Mem:0.00M,Peak:0.00M|Scene, RenderLayer|Synchronizing object|poppetje

ik heb hem al van GPU op CPU gezet.... ik heb bij sampling Render ipv 500 op 100 gezet?

maar er komt maar niets?

terwijl als ik in het 3Dview window  render kies zie ik wel het gerenderde poppetje?

wat zo er verkeerd kunnen zijn? staan? 

zal dat ook aan me cycles hair kunnen liggen...   want dan is die morgen weer kaal.... :-)

« Laatst bewerkt op: 05 juli 2015, 23:41:46 pm door swets »

Offline Mortalae

  • Member
  • *
  • Berichten: 292
    • Bekijk profiel
« Reactie #111 Gepost op: 05 juli 2015, 23:58:10 pm »
Synchronizing object  -> het ligt aan je haar.
Uit mijn hoofd komt later nog BHV build up...Synchronizing nodes etc.

Je kan onder de Scene Settings Simplify aanklikken en de subdivision op 1 of 2 zetten.
2.75 heeft een onderscheid, geloof ik, tussen een render en preview. Je kan ze dan apart instellen.

Met GPU kom je echt niet verder, tenzij je een 12G video kaart hebt of iets dergelijks.
CPU is je enige optie :)
Succes.

P.S Voor de preview wordt een algoritme gebruikt die je objecten (scene) vereenvoudigd. Bijvoorbeeld je subdivision is op 6 gezet. Tijdens je preview wordt een subdivision van 2 of 3 weergegeven... (Ik heb het een keertje opgezocht... Het is in werkelijkheid veel ingewikkelder...)
Met andere woorden, je preview kan je met GPU/CPU zonder problemen zien... Het wordt pas ingewikkelder wanneer je de render gaat renderen want dan wordt alles op max berekend.
« Laatst bewerkt op: 06 juli 2015, 00:06:11 am door Mortalae »
Ave, morituri te salutant.

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #112 Gepost op: 06 juli 2015, 00:12:48 am »
   


ja het lag dus aan het cycles haar....      dus maar ff weg gehaald....

hoe kan ik nog meer haar maken'?


Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #113 Gepost op: 06 juli 2015, 09:48:18 am »
Als je zoekt met de termen "blender tutorial anime hair" vind je er heel veel.
Een goede tut die verschillende methoden uitlegd is deze.https://www.youtube.com/watch?v=VcOzFF27OLs

Omdat ik me meer wil verdiepen in het animeren werk ik niet met Cycles, maar met Blender render dat gaat allemaal veel vlotter. Als ik hjet animeren onder de knie heb stort ik mij op Cycles en de node editor.
« Laatst bewerkt op: 06 juli 2015, 09:50:42 am door koos2 »

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #114 Gepost op: 09 juli 2015, 00:20:45 am »




zie er wel iets gezonder uit.... met haar... ;D

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #115 Gepost op: 09 juli 2015, 01:05:05 am »
Gaat er steeds beter uit zien. Mooi werk!  ;)

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #116 Gepost op: 09 juli 2015, 09:35:09 am »
kaal is alleen maar voor de oudjes maar deze jonge knul ziet er goed gestyled uit.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #117 Gepost op: 09 juli 2015, 13:16:03 pm »
Het is lang geleden dat ik haar had. Zucht. :( :'(

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #118 Gepost op: 12 juli 2015, 23:47:03 pm »
PFFF het blijft moeilijk als je het (nog) niet weet....

Ik heb wenkbrauwen gemaakt... maar die moest ik nog aan het goede botje hangen...

ik had alles van me poppetje in 1 object staan, die heb ik uitelkaar getrokken met alles selecteren en dan P loose parts... 
dan heb ik al me losse dingen weer...  toen heb ik me wenkbrauwen aan het hoofdbone gehangen... 

en als ik me hoofd draai, blijven me wenkbrauwen mooi op zijn plek....
toen dacht ik dmv alles te selecteren, en ctrl J alles weer in 1 object te zetten...   en ook dat gaat goed , alleen klopt er daarna niets meer van me botten... als ik dan me hoofd wil draaien, draait het lijf enzo mee? 

heb geen idee wat ik verkeerd doe?   misschien moet ik een filmpje maken?

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #119 Gepost op: 13 juli 2015, 08:46:07 am »
filmpje lijkt me een goed idee. Gisteren had ik ook een probleem met de botten. Toen bleek dat ik als rotatiepunt de cursor had aanstaan ipv het centrum van het object. Geeft ook rare onverwachte resultaten.