Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Kobbe

Pagina's: [1]
1
Hallo,

Voor ons project maken wij een fietssimulator, hiervoor gebruiken we de Blender Game Engine. Om de simulatie zo realistisch mogelijk te maken willen we het vooraanzicht en het linker en rechter zijaanzicht apart projecteren via 3 beamers en 3 schermen.

Het lukt mij echter niet om via 3 camerastandpunten (http://imgur.com/k3eRV5x) de game te starten in alledrie de standpunten, en dus ook niet om deze standpunten te verplaatsen naar verschillende monitors. Iemand een idee of/hoe dit mogelijk is?

2
Beste Nick,

Het werkt! Zo ontzettend bedankt! Dikke merci van het hele team!


3
Bedankt voor de moeite!

Misschien zou het hiermee (http://blender.stackexchange.com/questions/6763/what-do-the-preferences-keyframing-options-actually-mean/6774#6774) te maken kunnen hebben, maar ik vind niet waar ik deze preferences kan aanpassen ...

4
Hij maakt een keyframe voor elk onderdeel van de stad (elk vlakje, elke kubus, ... ) ookal beweeg ik enkel het kleine kubusje. Hij maakt dus ook een animatie voor elk van deze onderdelen als doet die animatie helemaal niks. (http://i.imgur.com/5Ihxocw.png , http://i.imgur.com/IVwU1di.png , http://i.imgur.com/mMB2ehb.png).

5
Bedankt Nick!

De opdracht voor het project (2e bachelor ingenieurswetenschappen KU Leuven) is om een fietssimulator te ontwikkelen voor mensen die een ongeval/beroerte/... gehad hebben. Hierbij moet vooral de interactie met het verkeer worden getest. Als omgeving gebruiken we een stad die we importeerden vanop Blendernation (http://www.blendernation.com/2015/01/22/blender-game-engine-city-blend-file/)
De kleine fouten in de stad zelf hebben we zelf reeds aangepast.

Wat de navigation meshes betreft: de straten in de stad bestaan uit afzonderlijke vlakken met een stratenpatroon als texture. Een eerste probleem hiermee is het combineren van al deze vlakken tot 1 navmesh. Een tweede probleem is dat het mij moeilijk lijkt de wagens aan de juiste kant van de weg te laten rijden en te laten interageren met verkeerslichten. Tot slot lijkt het mij moeilijk de wagens willekeurig te laten rondrijden aangezien ze geen vast doel kunnen hebben waar ze naartoe rijden.

Een alternatief is de methode die in deze tutorial gebruikt wordt (https://www.youtube.com/watch?v=_agiXTw0coM). Hierin moet ik dan enkel nog de animatie van de leidende kubusjes zien te maken. Op kleinere schaal lukt dit zeer goed via keyframes, maar in de stad zelf slaat hij op de een of andere manier steeds de hele stad op met bijhorende (zinloze) animaties, wat veel procestijd vraagt en ongelofelijk irritant is. Daarom wou ik overstappen op het pad, maar dat werkt dus blijkbaar niet.

Als ik gevonden heb hoe ik een bestand kan toevoegen kan ik de stad zoals we ze nu hebben bijvoegen.

Alvast bedankt voor de hulp!

Jakob

6
Wil,

Bedankt voor het snelle antwoord, heb die methode ook al geprobeerd maar deze werkte nog minder goed dan degene die ik nu probeerde. Ik krijg nooit een navigation mesh van mijn benodigde vlak, telkens slechts een nieuw object dat wel als navigation mesh geregistreerd is maar eigenlijk niks is.


7
Hey,

Ik heb geprobeerd een simpele animatie te maken waarbij een blokje een gegeven pad volgt. (http://imgur.com/Y8Fnb53) Deze is gemaakt via simpele ctr+P -> follow path. Wanneer ik dan alt+A druk speelt de animatie zich af, maar wanneer ik via mijn logic bricks de animatie wil afspelen in de game engine geeft deze niks weer. (http://imgur.com/DUoOAab)

Alle hulp is welkom! Is voor een belangrijk schoolproject dus zou liefst snel een oplossing vinden.

Alvast bedankt!
Kobbe

Pagina's: [1]