Topic: KitOps Pro 2 Ryan Edition werkt niet ?  (gelezen 1410 keer)


Offline GuusJ

  • Member
  • *
  • Berichten: 43
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 03 oktober 2023, 10:22:00 am »
Beste Blender gebruikers,

na een lange periode van ziekte weer langzaamaan begonnen met het opzetten van een Blender systeem.
Op mijn PC staat nu Blender 3.6.4 LTS. Ik wil KitOps 2 Pro Ryan Edition installeren als begin, maar krijg een foutmelding. Zie bijgevoegde afbeelding. Wat gaat hier verkeerd. En deze verzie van KO niet geschikt voor verie 3.6.4 ?

Met groet,



« Laatst bewerkt op: 03 oktober 2023, 10:52:18 am door GuusJ »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1 Gepost op: 03 oktober 2023, 17:47:49 pm »
Ik heb ook wel eens zoiets gehad en kon het probleem niet vinden dus dan maar alles van Blender verwijderen.
Als je dat hebt gedaan zoek ook de map van Blender in C://progamfiles en verwijder die ook.
Verwijder ook de Blender map in de map C://Gebruikers/....../AppData/Roaming/.
Start de computer opnieuw op en installeer Blender opnieuw.

Bekijk deze video misschien steek je er wat van op en installeer  KitOps Pro 2 opnieuw
succes.
https://youtu.be/F3oqNribdT8?feature=shared

Offline Xan

  • Member
  • *
  • Berichten: 113
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 05 oktober 2023, 06:56:09 am »
Hoi

Iets wat ik doorgaans doe, ik heb alles portable lopen want windows verzameld graag rommel en ik heb geen zin de kast telkens op te schonen

nadat je alles verwijdert hebt zoals IJp al aan geeft
ik heb er een paar meer vanwege wat addons:
.bgis, .matplotlib, .thumbnails in de User
Blender Foundation in Localappdata
Pip  in Localappdata [als je nog andere modules in Python hebt geïnstalleerd]
Blender Foundation in Appdata

installeer de versie van portableapps.com. die heeft zijn eigen python en gebruikt de .blender folder in zijn eigen Data folder. De andere folders worden tijdens het starten op de plaats gezet waar Blender ze zoekt zoals bv in appdata en weer terug geparkeerd in je Data folder als je afsluit. Het houd dus alles bij elkaar.
https://portableapps.com/apps/graphics_pictures/blender_portable

die installatie kun je overal zetten waar je schijfruimte hebt en als je vervolgens de folder delete dan is alles in een keer weg. Of als je blender op de een of andere manier weet te nekken dan installeer je de portable er weer overheen en alle folders worden vervangen behalve je Data zodat het weer werkt. als je wil rommelen dan is deze methode beter omdat het je een hoop opruimen bespaard als het fout gaat

die .blender folder in Data of hoe je hem hebt genoemd, is de folder waar je opstart en user bestanden van blender zitten zoals bv de addons

wat KitOps betreft, ik weet er niks van maar met wat ik zie moet het lopen onder 3.6. Als het de gebruikelijke foutmelding is dat hij de module niet herkent dan moet je blender even herstarten, sommige addons moet blender eerst zien als hij opstart voor hij ze vrij geeft om te gebruiken
« Laatst bewerkt op: 05 oktober 2023, 06:57:55 am door Xan »