Topic: The way of the samurai  (gelezen 396786 keer)


Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #840 Gepost op: 15 januari 2015, 18:33:58 pm »
Kijk eens aan, dat zijn aardig wat liefhebbers.  ;)

Ben benieuwd wat jullie er mee gaan maken........

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #841 Gepost op: 15 januari 2015, 23:58:41 pm »
Vanavond even nog een tussendoorklusje gedaan dat ik eigenlijk al eerder had moeten doen. De raaf voor mijn animatie voorzien van custom boneshapes en het maken van een poselibrary voor de vleugels en klauwen.



Ik ontdekte dus ineens dat ik de custom boneshapes nog niet had toegevoegd voor dit character terwijl ik dat wel van plan was een tijdje terug.  ;)

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,386
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #842 Gepost op: 16 januari 2015, 14:04:48 pm »
Die raaf ziet er goed uit JvL!!
Wat ben ik toch benieuwd naar heel de animatie ;)

Ben ook al wat bezig geweest met het elektra ik zal het straks hier plaatsen. ;)


Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #843 Gepost op: 16 januari 2015, 14:54:39 pm »
Dank je ijp. Helaas gaat het nog wel even duren hoor want het is echt veel werk en ik wil het toch zo perfect mogelijk hebben omdat je maar 1x een eerste indruk kan maken.  ;)

Ben benieuwd wat je met die elektriciteit gedaan hebt.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,386
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #844 Gepost op: 16 januari 2015, 14:58:12 pm »
JvL ik heb het niet helemaal op jou manier gedaan maar ik heb de wave en displace modifier gebruikt wat instellen en dat is het klaar ;)

http://youtu.be/Q-thXp2cbDI

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #845 Gepost op: 16 januari 2015, 15:08:36 pm »
Ziet er goed uit! Nu vraag ik mij alleen 1 ding af. Beweegt hij nu alleen op en neer of ook zijwaarts?

De Wave modifier kan alleen in de z-richting bewegen of komt daar verandering in in combinatie met de displace? En is het een displace met of zonder texture?

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #846 Gepost op: 16 januari 2015, 16:35:57 pm »
Tesla is er jaloers op IJp

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,386
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #847 Gepost op: 16 januari 2015, 19:34:55 pm »
Ik heb geen lijn maar een kleine driehoek gemaakt en deze extrude tot een lange driehoek, deze verdeeld door loopcuts.
Als je hiervan een vertex groep maakt en je selecteer niet de uiteinde omdat deze stil moeten blijven staan.
De wave modifier instellen met de vertex groep en verder instellen tot je een mooie beweging hebt.
De displace modifier instellen met de vertex groep, ik heb geen textuur toegepast de displace modifier maakt de driehoek  alleen maar dikker.
Als de beweging goed is maak een copy en spiegel deze je kunt nu in editmode ook nog de vertex aanpassen zodat er verschil zit in de hoogte.
Volgens mij door de twee wave bewegingingen lijken de stralen zijwaarts te gaan.


Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,386
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #848 Gepost op: 16 januari 2015, 19:45:47 pm »
Ps,
Het is natuurlijk wel duidelijk dat ik voor de gloed 2 renderlayers en de nodeditor heb gebruikt ;)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #849 Gepost op: 16 januari 2015, 20:15:40 pm »
Vanzelfsprekend, dat is de makkelijkste maar ook de beste manier denk ik omdat je heel veel controle hebt over hoe en wat.  ;D

Ps,
Het is natuurlijk wel duidelijk dat ik voor de gloed 2 renderlayers en de nodeditor heb gebruikt ;)

Creatieve oplossing hoor!  ;)

Ik heb geen lijn maar een kleine driehoek gemaakt en deze extrude tot een lange driehoek, deze verdeeld door loopcuts.
Als je hiervan een vertex groep maakt en je selecteer niet de uiteinde omdat deze stil moeten blijven staan.
De wave modifier instellen met de vertex groep en verder instellen tot je een mooie beweging hebt.
De displace modifier instellen met de vertex groep, ik heb geen textuur toegepast de displace modifier maakt de driehoek  alleen maar dikker.
Als de beweging goed is maak een copy en spiegel deze je kunt nu in editmode ook nog de vertex aanpassen zodat er verschil zit in de hoogte.
Volgens mij door de twee wave bewegingingen lijken de stralen zijwaarts te gaan.
« Laatst bewerkt op: 16 januari 2015, 20:25:34 pm door JvL »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #850 Gepost op: 17 januari 2015, 12:55:14 pm »
Hier even een eerste test voor de vleugelbeweging van de raaf tijdens het vliegen. Gisteren heb ik iets te gehaast gewerkt waardoor het nog niet naar mijn zin is dus moet ik het waarschijnlijk over doen.
Het kan ook komen omdat de rest van het lichaam nog niet meebeweegt waardoor het een beetje statisch overkomt.
http://youtu.be/hxyl-EhAOxA

Ook denk ik dat ik een hardwareprobleem heb aangezien mijn computer net weer uit zichzelf opnieuw op ging starten terwijl ik de animatie aan het testen was.
Deze keer kwam er geen blauw scherm aan te pas dus ik vermoed dat de voeding van mijn pc zijn beste tijd heeft gehad door het dagelijkse misbruik.  ;D
Nou ja, een nieuwe voeding is geen onoverkomelijke kostenpost.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,386
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #851 Gepost op: 17 januari 2015, 13:06:54 pm »
Die raaf is gaaf!!
Ik zou zelf al heel blij zijn met deze vleugel beweging  ;)
Wel heb ik een tip als een vogel vliegt dan is hij gestroomlijnd en heeft hij zijn potjes naar achteren liggen.
Verder is hij prachtig.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #852 Gepost op: 17 januari 2015, 13:23:52 pm »
Dank je ijp. Klopt, de poten moeten in een andere houding tijdens het vliegen maar dat komt wel bij de volgende test. Ik wil toch de vleugelbeweging aanpassen en dan laat ik gelijk het lichaam wat meer meedoen.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #853 Gepost op: 17 januari 2015, 15:01:23 pm »
Hoi Jacco, je hebt nu een op-neer beweging gemaakt. http://jeb.biologists.org/content/213/10/1651/F5.large.jpgolgens mij draait een vleugel een beetje, het maakt een rondje.http://jeb.biologists.org/content/213/10/1651/F5.large.jpg Als je op deze url klikt zie je  een afbeelding van de vleugelbeweging van een duif. Misschien als je wat verder zoekt vind je het ook van de kraai. Het gaat om het principe

Offline Zaph

  • Member
  • *
  • Berichten: 540
    • Bekijk profiel
    • Zaph webdevelopment
« Reactie #854 Gepost op: 17 januari 2015, 15:20:04 pm »
Het kan ook komen omdat de rest van het lichaam nog niet meebeweegt waardoor het een beetje statisch overkomt.

Wat ook helpt is het gewricht in de vleugel de beweging laten doen, en de buitenste helft van de vleugel die beweging een paar frames later laten volgen, als ik me niet compleet onduidelijk uitdruk...