Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Ezra

Pagina's: 1 ... 11 12 [13] 14
181
Modelleren / Re: Gaten in plank
« Gepost op: 04 augustus 2015, 22:03:31 pm »
plank maken, cilinder adden, array modifier op cilinder, vervolgens gaten maken met de boolean modifier.

182
Ik heb er wel eens over gedacht blender tutorials te gaan maken voor beginners (dat is tenslotte net zo leerzaam voor jezelf) maar dacht iedere keer dat ik vanwege mijn leeftijd de veelal volwassen blendergebruikers niet aan zou spreken. Misschien kan ik wel een poging wagen voor iets speciaal gericht op kinderen.

183
Community suggesties / Re: Kleine puntjes
« Gepost op: 04 augustus 2015, 21:03:42 pm »
andere uploadsite is waarschijnlijk zeer zeker mogelijk, hoeveel heb je er voor over qua euro`s...?
imgur host gratis, dus waar wachten jullie op?

184
Community suggesties / Re: Re: Kleine puntjes
« Gepost op: 04 augustus 2015, 19:51:24 pm »
Een klein puntje, maar is het mogelijk een andere uploadsite voor afbeeldingen te gebruiken dan postimg? Ik erger me er met langzame internetverbindingen er aan dat eerst de advertentie wordt geladen, daarna pas de afbeelding, en aan die leuke "download nu gratis deze app" popup. Er zijn zat sites die afbeeldingen hosten zonder reclame, (bijvoorbeeld imgur.com) dus reclameloze afbeeldingen zijn ook mogelijk.

185
Eindresultaten / Re: Stemmen vijfde challenge - Battlebot
« Gepost op: 03 augustus 2015, 21:48:40 pm »
Niemand houdt je tegen - steek van wal!   :)

Wat de manier van stemmen betreft zijn de mogelijkheden van het forum gewoon beperkt tot een poll. Anders laten stemmen in de commentaren moet weer opgeteld worden, en handmatig bijgewerkt in de eerste post, dus da's niet de meest praktische optie.

Aan de andere kant stop ik er na deze challenge voorlopig mee, dus als je je geroepen voelt...  ;)
Tja, ik voel me met mijn 17 jaren oud en net een maandje op dit forum nou niet bepaald de meest aangewezen persoon.

186
Eindresultaten / Re: Stemmen vijfde challenge - Battlebot
« Gepost op: 03 augustus 2015, 20:41:01 pm »
Is het eigenlijk niet beter om de inzendingen niet alleen te beoordelen met een poll, maar ook commentaar over wat beter zou kunnen te posten? Dan heb je namelijk ook daadwerkelijk iets aan de uitslag.

187
Experimenten / Re: modelraket start
« Gepost op: 21 juli 2015, 10:59:03 am »
Probeer het hier eens mee.


Voor de schaduw op de onderzijde zal je volgens mij een plane of landscape moeten gebruiken omdat lucht geen schaduw opvangt.
Daar wordt het al niet makkelijker op, het is onmogelijk die plane mooi te laten overvloeien in de achtergrond, dit zou dus betekenen dat je alleen de schaduw van de plane moet hebben, wat een aardige hoeveelheid nodes nodig heeft.

Mijn huidige setup ziet er zo uit:

Waarbij de plane zo van kleur verandert:

Ik ben op zoek naar iets dat minder moeite kost dan dit, niet meer.

188
Experimenten / Re: modelraket start
« Gepost op: 21 juli 2015, 00:03:59 am »
in de node editor een sky textuur node plaatsen.
Rechts kun je bij Hoseki/Wikie met de muis op de sphere de lucht veranderen en daaronder kun je nog meer instellen.


Nu nog lastiger: ik wil dat de onderkant een schaduw opvangt, en een hdr gebruiken voor de weerkaatsingen, die verder niet te zien is.

189
Experimenten / Re: modelraket start
« Gepost op: 20 juli 2015, 23:33:38 pm »
En waar is de totale scene?
Dit ziet er te goed uit om zomaar voorbij te laten gaan :)
Het is maar een experiment geweest, dus meer dan dat is er niet. Ik heb geprobeerd of ik een opstijgende raket kan maken, en met wat ik hier van geleerd heb is het antwoord daarop ja. Weet trouwens iemand nog een makkelijke manier om zo'n vloeiend gekleurde lucht zoals je in blender internal hebt te maken in cycles?

190
Experimenten / modelraket start
« Gepost op: 18 juli 2015, 11:03:34 am »
Dit is licht gebaseerd op de raket tutorial van CGcookie. Ik zag het resultaat daarvan, en vond dat ik zelf eigenlijk wel een betere versie kan maken. Om het wat leerzamer te maken heb ik de tutorial niet bekeken, maar zelf alles bedacht/geprobeerd.
https://www.youtube.com/watch?v=79KB6vcfy2U

191
Over Blender / Re: model importeren zonder timeline
« Gepost op: 16 juli 2015, 20:54:26 pm »
waar vind ik de dope sheet summary?.......sorry..echt een amateur... ::)
Hier:

192
Over Blender / Re: model importeren zonder timeline
« Gepost op: 16 juli 2015, 19:28:48 pm »
De graph editor laat alleen de keyframes van het geselecteerde object zien, ga in plaats daarvan naar de dope sheet summary. 'a' om te selecteren, en vervolgens delete.

193
Challenges / Re: Challenge #5 - Battlebot
« Gepost op: 15 juli 2015, 21:51:26 pm »
Ik maak mij een beetje zorgen over die waarschuwing "mixed hazards".  :o
Verborgen wapens? Mooi werk hoor!  ;)
Leuke versie: de compressortank is in werkelijkheid een vermomde raketwerper. Hij kan openklappen en 6 doelzoekende raketten afvuren.
Minder leuke versie: het was het enige waarschuwingsbord dat ook van toepassing was op shredders en ook nog eens bruikbaar was.

194
Challenges / Re: Challenge #5 - Battlebot
« Gepost op: 15 juli 2015, 11:51:07 am »
Hier is mijn inzending.

Download voor de .blend file

195
Over Blender / Re: Blender 2.75 is uit!
« Gepost op: 02 juli 2015, 13:54:01 pm »
Na opnieuw mijn drivers te hebben geupdate heb ik GPU renderen op mijn R9 270 toch aan de praat gekregen. Hoewel het resultaat niet bepaald geweldig was, ben ik blij dat er toch eindelijk ondersteuning voor AMD is gekomen.
Resultaat:
R9 270: 7 min 30 sec
i7 4790: 5 min 33 sec

Pagina's: 1 ... 11 12 [13] 14