Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Ezra

Pagina's: 1 ... 10 11 [12] 13 14
166
Modelleren / Re: Kleur kwijt van een geïmporteerd object
« Gepost op: 24 november 2015, 19:17:09 pm »
.obj bestanden slaan alleen de geometry en de UV-map op, geen informatie over kleuren en dergelijke. Wel zit er bij een .obj bestand vaak een bijbehorend .mtl bestand met informatie over de materials. Heb je een enkel .obj bestand of zit er ook een .mtl bestand bij?

167
Andere software / Re: Super snel een low poly mesh.
« Gepost op: 18 november 2015, 21:14:38 pm »
Het is kennelijk aan standalone programma, geen addon.

168
Waarom post je niet een paar producten die je wilt hebben, dan hebben wij er een goede oefening aan en krijg je misschien wat gratis models.

169
Zo!!! weinig reacties tot nu toe zijn jullie Blenderaars nog niet zover.
Zolang het bij iets als pakken pannenkoekenmix blijft kan ik het ook nog wel, maar het wordt andere koek als er bijvoorbeeld een broccoli nodig is.

170
Oh Ezra, nog een tip voor de volgende tutorial: met een Addon kun je in het scherm tonen welke toetsen je aanklikt. Dat vind ik altijd heel handig, want zo kan je kijker alles volgen wat je handen op het toetsenbord doen.  :D

Klopt, ik was het ook van plan maar kwam halverwege de tutorial er achter dat ik het vergeten was aan te zetten. Je kunt het horen omdat ik op die plek ergens vrij lang over aarzel.

171
Als je in editmode kopieert en je hebt meerdere opjecten die je appart wil selecteren dan klik je gewoon 1 vertex aan en dan  duk L dit linkt alle vertex van je opject en heel je opject is geselecteerd.
Hopelijk heb je hier weer wat.
Weer wat geleerd. Ik heb altijd Ctrl-Alt-+ gebruikt, maar "L" is dan een stuk simpeler.

172
In je tutorial maak je de pilaren in object mode en dan join met ctrl J.Met welke reden is dat. Is dat verstandiger om minder problemen te krijgen in een verder proces? Of is het alleen voor beginners?

Als je de pilaren maakt in edit mode hoef je ze niet meer met ctrl j samen te voegen. Of geeft deze methode meer problemen, ongeacht beginner of gevorderde?
Dit vraag ik je puur, omdat ik zelf nog weinig kennis en ervaring heb. Ben er erg benieuwd naar.

Persoonlijk vind ik jouw methode volgens de tutorial in elk geval heel duidelijk, laat daar geen twijfel over bestaan.
Ik heb het zo gedaan omdat het, ondanks dat het niet de makkelijkste manier is, wel de manier is met de minste kans om iets verkeerds te doen. In edit mode kopiëren werkt het snelst, maar zodra je op iets verkeerds klikt moet je weer een gedeelte van een voorwerp selecteren, wat niet simpel is als je niet weet hoe. (je zou iets van de losse pilaar moeten selecteren, en vervolgens alles wat daaraan vast zit met Ctrl-Alt-+)

173
-knip
Ik ben erg blij te horen dat je er wat van geleerd hebt. Deze tutorial was voornamelijk een test om te zien of ik in staat was met de middelen die ik hier heb een tutorial te maken, dus ik heb eerlijk gezegd niet heel veel tijd besteed aan het voorbereiden van hetgene waar de tutorial nou ook werkelijk over ging.
Mede dankzij jouw reactie kan ik concluderen dat de test geslaagd is, dus ik ben van plan om binnenkort (waarschijnlijk met een hoop uitstel) te beginnen aan een tutorial serie voor mensen die helemaal nieuw zijn met blender.

174
Onderhanden werk / Re: Ook weer eens begonnen
« Gepost op: 30 oktober 2015, 07:29:45 am »
Smurf?

175
Toch een poging gewaagd om een tutorial te maken.
Ik zou graag willen weten of ik dit vaker moet doen, of moet stoppen de zoekresultaten van youtube te bevuilen met slechte tutorials.
https://www.youtube.com/watch?v=o3tTnZqTWSg&feature=youtu.be
(excuses voor het geluid van mijn toetsenbord, bij gebrek aan een microfoon heb ik zo'n ingebouwd ding van een laptop gebruikt die direct naast mijn toetsenbord stond)

176
Handleidingen / Re: Battle scene
« Gepost op: 20 september 2015, 09:14:05 am »
Voor zover ik weet is dit forum niet commercieel, dus zal je de applicatie vast mogen gebruiken. Wat een geanimeerde banner betreft, er is een goede reden dat zo weinig websites dat hebben. Het kost aardig wat bandwith, en je forceert mensen die op een trage internet verbinding zitten erg veel te downloaden, waardoor ze een vreselijk trage site hebben. Verder is het heel lastig een geanimeerde banner mooi te houden voor verschillende schermgroottes, van mobiele telefoons tot 4k beeldschermen.

177
Eindresultaten / Re: bergmeer
« Gepost op: 05 september 2015, 19:53:23 pm »
Nou niet slecht hoor maar ik zou de camera heel wat lager plaatsen voor een mooiere compositie.
Goed punt eigenlijk, ik was eerlijk gezegd de camera compleet vergeten goed te positioneren.

178
Eindresultaten / bergmeer
« Gepost op: 05 september 2015, 19:37:56 pm »
Dit heb ik al heel lang willen maken, en ben er eindelijk aan toe gekomen.

Het is jammer genoeg niet zo geworden als ik van te voren van plan was, ik heb zo'n rommeltje gemaakt van de node editor dat ik het niet meer zag zitten om de sneeuw te fixen.
Er zijn 2500(?) bomen in totaal, bestaand uit 7 verschillende soorten.

179
Leuterhoek / Re: Cosmos Laundromat premiere.
« Gepost op: 10 augustus 2015, 17:51:57 pm »
Wat zal de bestandsgrootte zijn? Ik kan haast niet wachten om het te zien, maar zit hier op een gelimiteerde verbinding van 1 GB per dag.

180
Eindresultaten / Re: Stemmen vijfde challenge - Battlebot
« Gepost op: 07 augustus 2015, 08:58:19 am »
Gefeliciteerd Ijp , je hebt het verdient. Jou bot is de leukste en toch een heuse battlebot. :)
Ik vind dat we door moeten gaan met de challenges , en als dank Zaph deze keer laten kiezen welke uitdaging er staat voor de komende twee maanden.
Als we dan ook een weekje langer stemmen , want 12 stemmen is wel weinig....

Groetjes weer !
Ik denk dat langer stemmen niet veel zal helpen. Daarvoor heeft dit forum te weinig actieve leden. Zowat iedereen die zal stemmen, heeft ook gestemd. De enige andere manier is om ergens anders stemmen vandaan te halen, misschien een verwijzing er naar op een ander forum.

Pagina's: 1 ... 10 11 [12] 13 14