Dutch Blender Community
Creaties => Onderhanden werk => Topic gestart door: blenderbrammetje op 10 oktober 2021, 22:53:14 pm
-
IN het kader van de succesvolle reeks "make a piece a day" wil ik de winterperiode (Blenderperiode) aftrappen met mijn piece.
Uurtje knutselen.
Niet volmaakt maar was ook maar voor een grap.
Er staat de tekst bij , "wat is het verschil tussen een "vaccin" en een frikandel. Een frikandel werkt wel"....
Maar de Blender community is geen platform voor politieke discussies dus hier de versie zonder tekst.
Het gaat tenslotte om de Frikandel :P :D ;D
(https://i.postimg.cc/4nyyRD5S/Hugoos-Frikandel.jpg) (https://postimg.cc/4nyyRD5S)
-
Ik kon het niet na laten om er een reactie op te geven dus ook voor mij een paar uurtjes knutselen aan een Make a piece a day.
Met mijn tekst: Daar lig je dan zonder spuit en teveel frikandellen eten ;D ;) 8)
(https://i.postimg.cc/H8jxsShw/Geen-spuit.jpg) (https://postimg.cc/H8jxsShw)
-
;D
-
Mooi man. Maar daag me niet uit.
Ik veeg de vloer met je aan... ;D
"Het Geluk Van De Vrouw".
(https://i.postimg.cc/7J1yNDzx/Het-Geluk-Van-De-Vrouw.jpg) (https://postimg.cc/7J1yNDzx)
-
Let op mijn Geheugen gebruik. Memory usage.... 1.666,18M ::) 8)
(https://i.postimg.cc/crZWLgq6/Het-Geluk-Van-De-Vrouw1666-1.png) (https://postimg.cc/crZWLgq6)
-
Ik hoop dat meer mensen een piece maken.
Alles dat binnen een dag af is mag.
-
De vrouw heeft maar met een ding geluk en dat is de telefoon die verbergt de hele dag door het gat in haar hand. ;D ;D ;)
Voor de Blender dames onder ons dit is maar een mannen grapje hoor ;)
(https://i.postimg.cc/PPf9ZDd7/Smart-telefoon.jpg) (https://postimg.cc/PPf9ZDd7)
-
;D ;D
Dat geld uiteraard ook voor de naam van mijn "kunstwerk".
Een geintje. ;)
-
Mijn werkje van vanavond.
(https://i.postimg.cc/JtBtz7CZ/PIECE.png) (https://postimg.cc/JtBtz7CZ)
-
Lekker bouwen zo op een avondje en op welke verdieping woon je ;)
-
Hier Wil :)
(https://i.postimg.cc/9RrCjPts/woon.png) (https://postimg.cc/9RrCjPts)
(https://i.postimg.cc/PNvT34qw/woon2.png) (https://postimg.cc/PNvT34qw)
-
Zo dan kun je wel lekker van je af kijken daar. 8)
-
Ik zal ook eens wat posten. Het onderwerp is een beetje random, maar dit is voornamelijk om mijn kennis met v3.0 wat te verbeteren.
(https://i.postimg.cc/xcThxkvd/Render8.jpg) (https://postimg.cc/xcThxkvd)
-
Aan het spelen met physics
https://www.youtube.com/watch?v=hVh0XnSRw6g
-
Vet Ruud !
De kegels wiebelen wat.... heb je een convex hull voor physics gebruikt of gewoon de hele mesh ?
Erg mooi. Leuk filmpje. ::)
-
Een beetje van alles geprobeerd, de physics is wel erg beperkt in blender.
en wat forcefield in gebruik.
Dat wiebelen wordt veroorzaakt door dat de grond plane en de pion met elkaars domein vechten, ik was een beetje aan het testen je kan het stil zetten :)
-
Als de blaadjes vallen.
1 blad gebruikt en een particle systeem.
(https://i.postimg.cc/hXZyTX27/painteik.png) (https://postimg.cc/hXZyTX27)
(https://i.postimg.cc/gL9kJcCC/painteik2.png) (https://postimg.cc/gL9kJcCC)
Hier 4 bladeren gebruikt met elk een apart materiaal voor de kleurstelling, wel dezelfde texture in gebruik.
De texture is deels bewerkt in texture paint, realisme komt later.
De bedoeling was om de highlights er uit te laten springen ,nog lang niet af dit is de basis en nu een andere node groep er mee gaan mixen.
De bomen in de herfst hebben een uitzonderlijke IQR en emitter eigenschappen in de echte natuur, kijken of het lukt om het na te maken.
(https://i.postimg.cc/mttFNzPQ/highlight.png) (https://postimg.cc/mttFNzPQ)
-
https://www.youtube.com/watch?v=ptzlRLVqHJQ
-
Vandaag bezig geweest met het schrijven van tekst op papier via Geometry Nodes. Op Youtube vond ik een goed filmpje hoe dat op te lossen.
https://www.youtube.com/watch?v=0zQ-hN9Lrgw&ab_channel=VladimirM
Dit is mijn resultaat tot zo ver:
https://www.youtube.com/watch?v=fn4ABtNefpU&ab_channel=ExLibris
Ik wil nog een aantal dingen bereiken:
- De eerste letters van elke zin een andere kleur geven
- Alle Hoofdletters een andere kleur geven
- Misschien nog een schrijvende pen met of zonder hand die mee beweegt met het schrijven
Deze schermprint van de nodes tonen de werking:
(https://i.postimg.cc/215SPdYR/Screenshot-2021-11-08-164305.jpg) (https://postimg.cc/215SPdYR)
-
(https://i.postimg.cc/mPh0p3gm/KABI.png) (https://postimg.cc/mPh0p3gm)
-
Melig.
Ga zo door Ruud ! ::)
-
Rendertje van iets dat nog geanimeerd moet worden.
In een uurtje en nog wat gemaakt...
Moet nog een lampje bij zodat de bolling van het glas van het vergrootglas mooi uitkomt...Zie ik.
(https://i.postimg.cc/ZvZGpGDF/Urk-Europa.jpg) (https://postimg.cc/ZvZGpGDF)
Jammer dat ik geen kloppende displacement map had voor de munten op de Romeinse standaard. Maar ach het komt niet zo groot in beeld.
Het gaat om het idee ;D
-
Lekker bezig.
Tip voor de displacement en Bump map moet je dit maar eens Bekijken en proberen is ook open source.
http://boundingboxsoftware.com/materialize/
-
Thnx Ijp 8)
Ik ga kijken.
-
Een viewport render
(https://i.postimg.cc/2bMJJYf9/VIEWP.png) (https://postimg.cc/2bMJJYf9)
(https://i.postimg.cc/KK40yWf6/VIEWP2.png) (https://postimg.cc/KK40yWf6)
-
Dat heb ik nog nooit gebruikt in Blender de Een viewport render?
-
(https://i.postimg.cc/HcrL4y5y/Screenshot-2021-12-19-231345.png) (https://postimg.cc/HcrL4y5y)
-
(https://i.postimg.cc/crTC2KsL/kop.png) (https://postimg.cc/crTC2KsL)
(https://i.postimg.cc/NKMFcgM7/kop2.png) (https://postimg.cc/NKMFcgM7)
(https://i.postimg.cc/tZ04WWz2/kop3.png) (https://postimg.cc/tZ04WWz2)
Met een olieachtige spiegel zwaar
(https://i.postimg.cc/G8Xrzfw3/kop4.png) (https://postimg.cc/G8Xrzfw3)
wat lichter
(https://i.postimg.cc/QVnhTvJ0/kop5.png) (https://postimg.cc/QVnhTvJ0)
En zonder de mix basis materiaal
(https://i.postimg.cc/d7JzX99h/kop6.png) (https://postimg.cc/d7JzX99h)
de mix is simpel
(https://i.postimg.cc/Yh1DHW0Y/Screenshot-2021-12-23-025432.png) (https://postimg.cc/Yh1DHW0Y)
-
lekker bakske koffie daar kan een lekkere donut bij ;)
-
Mijn Kerstpiece...
Hij is niet perfect , ik heb voor de tutorial niet de image gedownload , maar een screenshot uit de video gejat.
Die was echter niet scherp en bij uitvergroten erg blokkerig. Dus zijn de spaken niet perfect verdeeld...
Voor mijn volgende wiel zal ik hulpmiddelen gebruiken om de spaken exact te verdelen , en de gaten in de buitenste ringen van de as , boolean werd erg lelijk , gewoon modelleren. Ten slotte zijn er evenveel ringen als ik spaken heb. Dus moeilijk is dat niet... ???
(https://i.postimg.cc/BLhsTQ1R/Fietswiel2.jpg) (https://postimg.cc/BLhsTQ1R)
(https://i.postimg.cc/gx9pq7nc/Fiets-Wiel3.jpg) (https://postimg.cc/gx9pq7nc)
-
Dan ben jij weer onder de pannen deze dagen met het modelleren van een wiel, het lijkt simpel een wiel maar dat is het niet
Succes Blenderbrammetje.
-
Strikt genomen nu geen "Piece a day"meer maar hier toch mijn eindresultaat.
Spaken uitgelijnd , zijschijven van de as en de as vervangen door een mooiere met gemoddeleerde gaatjes.
En natuurlijk... een ventiel.
(https://i.postimg.cc/QBMqFrvY/Fiets-Wiel4.png) (https://postimg.cc/QBMqFrvY)
(https://i.postimg.cc/0MDPmhwD/Fiets-Wiel5.jpg) (https://postimg.cc/0MDPmhwD)
-
Zo.
Nu Darth Virus nog...
(https://i.postimg.cc/94bd742k/Jerome-Exosome-Clone.jpg) (https://postimg.cc/94bd742k)
-
En weer een Piece a day...
Darth Virus.
(https://i.postimg.cc/qtVjCz03/Jerome-Exosome-Clone-Darth-Virus.png) (https://postimg.cc/qtVjCz03)
-
(https://i.postimg.cc/K1F4jfjX/untitled.png) (https://postimg.cc/K1F4jfjX)
-
Nice one Ruud ! ::) :)
-
Mijn "Piece" van vandaag. ::)
"Zo eenvoudig had het kunnen zijn..."
(https://i.postimg.cc/kDcgbB0t/Verkeersbord-Virus-Verbod.png) (https://postimg.cc/kDcgbB0t)
-
Geprobeerd om een oude Blender Renderer file om te zetten naar Cycles.
Viel niet mee. Scene was veel te groot , gefixet.
Maar nog steeds heb ik toch die spikkeltjes. Transmission bounces van 12 naar 16 opgeschroefd...
Wie weet hier het fijne van ?
Zit nog in Blender 2.79. Dus geen denoising , bovendien wil ik dat het accuraat blijft...
(https://i.postimg.cc/TpQBWW0s/BramCar.jpg) (https://postimg.cc/TpQBWW0s)
-
Het heeft met het licht te maken de noise wereld instelling en zon op elkaar afstemmen.
Wat ik als regel gebruikt de zon tussen de 3.000 en hooguit 6.000 en de wereld setting iets minder.
2.79 heeft een denoise maar niet elke versie.
Het kan ook zijn dat de glossy wat te hoog staat die straalt ook noise uit.
Ik kan het niet meer controleren mijn videokaart is te nieuw voor 2.79 die werkt niet meer, ja ik heb een speciale aangepaste versie maar die is erg uitgekleed, ik baal hier wel van ik was verplicht om naar de 2.8 te gaan..
-
Interessant.
In deze scene zit geen zon , alleen het licht van de hdri en twee lampen.
Ik zal eens proberen als ik tijd heb.
Heb een paar projecten onder handen , en ben aan het overstappen op Blender 3.0.
Maar binnenkort maak ik een nieuwe auto dus alle advies is welkom.
-
Ik vermoed dat dit het probleem is van je noise onderbelichting geeft noise, met normale fotografie.
Stel het hoger in en in compositie mode (post processing) verlaag je het naar smaak.
-
Goed punt , een punt dat ik ken.
Dat is ook zo. Met een verduistering achteraf in post effects hou je meer kleur en lichtinformatie over.
Tikje blauwfilter en het lijkt ook nacht.
Dan maar op die manier. Ik hou van realisme maar dat is niet altijd haalbaar.
Voor fimpjes moeten de rendertijden beheersbaar blijven. Niet langer dan 3 minuten per frame liefst.
-
Snel overstappen naar 3.0.0 en Eevee render.
Werkt lekker en je kunt voor nog meer realisme over schakelen naar Cycles en terug.
Als ik Blender 2.79 zie dan merk ik dat ik er niet meer mee overweg kan.
Dus dat laat ik snel achter me. ;)
-
Je hebt gelijk Peer.
Ik ben al aan het overstappen.
Op deze computer staat nog 2.79 maar ben alle projecten aan het overzetten op de computer beneden.
Ik maak hier nog wat dingen af en dan installeer ik de nieuwe 3.0
Maar ik had toch nog even de denoise in Blender 2.79 gevonden. Dat scheelt.
Die zat dus verstopt onder de layer instellingen... Maar nu zit ie dus gewoon waar hij hoort , onder render instellingen. ;D ::)
(https://i.postimg.cc/7bGt7GtP/BramCar.png) (https://postimg.cc/7bGt7GtP)
-
Mijn Piece van vandaag.
De fietswielen collectie.
Die kleine karrewieltjes heb ik nodig voor een project.
(https://i.postimg.cc/sBprJCk6/Fietswielencollectie.jpg) (https://postimg.cc/sBprJCk6)
-
(https://i.postimg.cc/hXg0Drh2/untitled.png) (https://postimg.cc/hXg0Drh2)
-
Ziet er goed uit mooi gemodelleerd die rand en de rest van de kast ook natuurlijk. 8)
-
Kaleida scoop prutswerk.
(https://i.postimg.cc/5YnF4yjm/KALEI1png.png) (https://postimg.cc/5YnF4yjm)
(https://i.postimg.cc/zyKbL0Vv/KALEI2png.png) (https://postimg.cc/zyKbL0Vv)
-
Mooi Ruud.
-
Titel , " mooi gras is niet lillik. "
(https://i.postimg.cc/Lg4cqttS/fietsketting.jpg) (https://postimg.cc/Lg4cqttS)
-
Me een keer gewaagd aan sculpten de start.
(https://i.postimg.cc/SXBLwRx6/Screenshot-2022-01-25-113351.png) (https://postimg.cc/SXBLwRx6)
-
Van het een komt het ander.... Ik ben bezig met mijn procedureel genereren van een stad. Daarvoor was ik bezig met geometry nodes. Met deze nodes ben ik bezig om procedureel een oude kerk te genereren. Voor die kerken heb ik ramen nodig en voor die ramen heb ik glas in lood nodig. Kortom ik ben vandaag bezig geweest met het maken van glas in lood in de shader editor. Hiervoor heb ik een aantal materialen gemaakt, een simpele scene en wat filmpjes om te testen of de materialen ook werken in verschillende omstandigheden. Ik het eerste voorbeeld is het glas nog te donker, dat is een stuk beter in het tweede voorbeeld. Vervolgens heb ik er een donkere kamer omheen geplaatst om te zien hoe het licht zich dan gedraagt. Tenslotte heb ik het materiaal iets gewijzigd door het lood te draaien.
Het voorbeeld is te bekijken via YouTube:
https://www.youtube.com/watch?v=uXeQB1KdO7I&ab_channel=ExLibris
Ik wil de materialen graag beschikbaar maken (al is het om te testen of het werkt). Is daar interesse voor?
(https://i.postimg.cc/QF2mmrtd/Voorbeeld1.jpg) (https://postimg.cc/QF2mmrtd)
-
https://www.youtube.com/watch?v=2cwzn5eGkrQ
-
Bruut Ruud ! ;D
-
https://www.youtube.com/watch?v=2cwzn5eGkrQ
Mooi, doet me denken aan: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Caleidoscoop
-
Mijn Piece van eergisteren.
::)
Niet het huisje maar de buitenlampjes.
Dit huisje is om een van mijn eerste tekenfilm scenes opnieuw te maken en het hele filmpje deze keer.
Stamt nog uit de 3D Max tijd...
In Cycles word alles veel mooier , echter , en mooier belicht.
Plus nu op fullHD in plaats van 800x600
(https://i.postimg.cc/CzDpYzmh/Alien-Huisje.jpg) (https://postimg.cc/CzDpYzmh)
(https://i.postimg.cc/yJLwn9YP/Alien-Huisje-Buitenlampjes.jpg) (https://postimg.cc/yJLwn9YP)
-
Ik had, voor mijn stadproject, gotische ramen nodig. Die zitten vaak nogal ingewikkeld in elkaar, maar ik kwam op internet de volgende SVG files tegen: https://www.craftsmanspace.com/free-patterns/gothic-tracery-design-elements.html (https://www.craftsmanspace.com/free-patterns/gothic-tracery-design-elements.html). Nu kan je in Blender eenvoudig SVG (vector graphics) files importeren en deze verschijnen in Blender als curves. Van de curves heb ik vervolgens hele ramen gemaakt. Deze heb ik dmv geometry nodes een rand met bevel gegeven en omgevormd tot meshes.
Dit is het resultaat:
(https://i.postimg.cc/N9qNKHJT/Screenshot-2022-02-15-140527.jpg) (https://postimg.cc/N9qNKHJT)
(https://i.postimg.cc/JDNpZzvF/Screenshot-2022-02-15-140615.jpg) (https://postimg.cc/JDNpZzvF)
Als iemand interesse heeft, is het gratis te downloaden via https://www.blendswap.com/blend/29662
-
Mooi.
Ik maak zelf tegenwoordig ook vector graphics met inkscape.
Mijn huisje is nog niet klaar.
Ik mis nog de deurpost , deurklink , scharnieren voor de ramen , hengsels voor de dakgoot , regenton , deurbel... etc.
Maar mocht ik nog een kerk willen maken dan zijn zulke Gothische ramen een goed idee...
Worden je vector graphics dan eerst een curve ?
heb nog nooit SVG's geimporteerd.
-
Ja net als met letters wordt alles omgezet naar curves. Je moet wel oppassen dat je blenderfile geen zootje wordt. Ik heb al eerder svg-files gebruikt om bv logo’s te importeren. Erg nuttig.
-
Ik train mezelf ook in logo's maken met Inkscape.
Vector based is essentieel in die tak van sport...
Echter logo's voor in Blender maak ik meestal gewoon in Blender.
Toch kan Inkscape wel voordelen hebben op vector teken gebied.
Maar Blender ook , afhankelijk van wat je wilt maken... 8)
-
Here is the `make a piece a day` inventor... ;) ;)
Na lange afwezigheid weer met dit geweldige proggie bezig en dit is mijn piece a day...
als een loodgieter een passie voor paarden heeft...
(https://i.postimg.cc/JsM7pbsY/plumber-horse.png) (https://postimg.cc/JsM7pbsY)
moet nog veel aan gebeuren maar alla...het is a piece a day ;)
-
En deze is van gister...
https://www.youtube.com/watch?v=lADQkL212wU
-
tof dat mijn initiatief voortgezet word, thnx guy`s
denk dat hier weer vaker te komen mijn `writers block` weer verdwijnt.
-
Ik wilde vandaag eigenlijk verder met mijn city builder, maar ik ben blijven hangen bij mijn Gotische ramen. Ik heb ze nu uitgebreid met glas in lood ramen. Dit is het resultaat:
(https://i.postimg.cc/ZCjHKhT4/untitled.png) (https://postimg.cc/ZCjHKhT4)
https://www.youtube.com/watch?v=mpixdbFrFL4&feature=youtu.be&ab_channel=ExLibris
-
Mooi gebruik van kleuren, al is het geen piece a Day ;)
-
Lekker bezig en knap gemaakt allemaal 8)
-
Vriend van me heeft de scene gras gegeven en de belichting geregeld met een zon.
Heb nog even de stand van de zon aangepast naar smaak. Camerahoek en intensiteit Zon...
Huisje is niet in een dag gebouwd maar daar gaat het hier ook niet om.
Het is toch een 'piece a day'.
De scene heet dan ook "Voetbal in Gras ". ;)
(https://i.postimg.cc/Q9xLVYVX/Alien-Huisje-Voetbal.jpg) (https://postimg.cc/Q9xLVYVX)
-
Ziet er goed uit (maar dat gras mag wel eens afgereden worden..).
-
Is inmiddels gemaaid. (Verkleind).
Maar mag nu juist weer wat groter... ::) ;D
-
Er groeit nu ook geen gras meer in de woonkamer.
Ik moet de plugin nog boven op deze computer installeren.
Maar enkele aanpassingen zijn zo gedaan.
De groei van het gras word met deze "Scatter plugin" geregeld door weight painting.
Superhandig.
-
Mijn Piece van vandaag.
"Hooivork en Spade"
(https://i.postimg.cc/hfXz1ny8/Hooi-Vork-En-Spade.jpg) (https://postimg.cc/hfXz1ny8)
-
Van vorige maand vergeten te posten. https://www.youtube.com/watch?v=aaBkygqsZ_k
Klote windows met hun w11 en het bios aanpassen me hele schijf weg in het bios maar weer op de oude pc vandaar geen post.
-
Hij slaat in als een bom.
Die oorlog houd ons toch wel bezig :'(
knap gemaakt Ruud.
-
Gemaakt met de render in de viewport zeer snel, nadeel is dat YouTube zeer lange tijd nodig heeft om het te publiceren was dagen/
-
Mijn Piece van vorige week.
A piece a day , keeps the doctor away.
"Lord of the Coins"
(https://i.postimg.cc/cvTrzT0W/Lord-Of-The-Coins.png) (https://postimg.cc/cvTrzT0W)
-
De compositing was eigenlijk net ff anders bedoeld.
Ik ben vergeten hoe ik ook weer in de compositing de originele versie over de geblurde versie heen kon projecteren.
Was het niet met "screen" in de color mix node...? Volgens mij wel.
Ik maak hem nog af.