Topic: 3d?  (gelezen 4637 keer)


3d?

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 24 april 2015, 23:25:03 pm »
Ben naar de bios geweest...avengers, the age of ultron....echt super gaaf...vette graphic`s, super story line, super hero`s maar wat mij erg irriteert is dat ze heel veel 2d laagjes achter elkaar plakken en dit dan 3d noemen...ik vindt het zo geen meerwaarde hebben bij veel films maar ze draaien niet in 2d meer lijkt het wel...de bril zit niet lekker...het focussen is af en toe lastig....de kleuren niet mooi...en ik moet er nog extra voor betalen ook terwijl ik het eigenlijk helemaal niet wil....ik wil gewoon superscherp 2d beeld...tot VR zijn intrede doet natuurlijk...man...iedereen ziet de film anders en je wilt hem vaker zien want degene naast je heeft iets gezien wat jij net gemist hebt want je focuste op die iets te diepe decolleté...maar goed, even terug ter zake, ben ik de enige die zich ergert aan 3d in de bios of zijn er meerdere met mij...
Bij veel animatie films werkt het redelijk maar over het algemeen vindt ik het jammer dat ze mij verplichten om `3d` te gaan kijken...en daar ook nog eens extra voor laten betalen...zo dat ben ik kwijt...

Offline Ellajiw

  • Member
  • *
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 24 april 2015, 23:31:22 pm »
Ja, had ik ook bij The Hobbit (laatste deel). Soms is het inderdaad moeilijk focussen en daardoor nogal vermoeiend om naar zo'n film te kijken. Helemaal als je beetje aan de rand van de zaal zit.

Die nieuwe ontwikkelingen met o.a. Oculus rift vind ik wel weer heel cool. Straks zitten we echt in de film  8)

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 25 april 2015, 20:54:57 pm »
Als eenoog ben ik natuurlijk helemaal bekocht. Voor mij uitsluitend de nadelen.

Onlangs een oculus op gehad. Was heel leuk, ook zonder de diepte. Wat de beleving wel ernstig vermindert is de belabberde resolutie, maar dat is een kwestie van tijd dan is het helemaal super.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #3 Gepost op: 26 april 2015, 11:01:07 am »
Ik vindt 3d films wel gaaf maar ik mis wel het effect dat dat opjecten echt naar je toekomen.
Ik ben er ook achter gekomen omdat ik zo nu en dan de bril even afzet dat niet alles 3d is maar dat er hele stukken in een film zitten die gewoon 2d zijn. ???

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 26 april 2015, 11:59:03 am »
Ik vindt 3d films wel gaaf maar ik mis wel het effect dat dat opjecten echt naar je toekomen.
Ik ben er ook achter gekomen omdat ik zo nu en dan de bril even afzet dat niet alles 3d is maar dat er hele stukken in een film zitten die gewoon 2d zijn. ???

Ook dat is een puntje van ergernis...

Offline Mortalae

  • Member
  • *
  • Berichten: 292
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 29 april 2015, 21:56:12 pm »
Niet meer, heren... Voor slechts 300 dollars:

https://www.youtube.com/watch?v=CSPwR3V8-Wo
Ave, morituri te salutant.

Offline Zaph

  • Member
  • *
  • Berichten: 540
    • Bekijk profiel
    • Zaph webdevelopment
« Reactie #6 Gepost op: 29 april 2015, 23:17:32 pm »

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #7 Gepost op: 30 april 2015, 00:18:20 am »
ik had zo'n 3D bril van Elsa ( je heb ze nu nog van Nvidia) met 2 van die LCD shutters erin...

was ook super gaaf met 3D spellen.... alleen na een uurtje had je koppijn... :-)

schijnt te maken te hebben met dat je ogen willen gaan focussen als er iets dichterbij komt, maar omdat het in werkelijk niet echt dichterbij komt, moeten je ogen dat eigenlijk niet doen...  en daar schijn je zo moe van te worden....

Offline Fritsje15

  • Member
  • *
  • Berichten: 10
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 30 april 2015, 19:27:21 pm »
Hi,

Nieuw hier op het forum. Zat wat rond te neuzen en kwam dit onderwerp tegen. Voor echt een low-budget price kun je met een tv en een Wii controller en tracker ook iets leuks maken: Johnny Lee heeft daarbij iets leuks geknutseld.
https://www.youtube.com/watch?v=Jd3-eiid-Uw is de youtube link van zijn demonstratie.

Groet,

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #9 Gepost op: 30 april 2015, 19:42:15 pm »
Fritsje15,
Welkom op dit forum en goed dat je gelijk actief meedoet.
Interessant met die wii die heb ik ook nog een liggen.  8)

Even een tip je kunt je eigen bij Forum/ leden stellen zich voor      even voorstellen. ;) nu je hier toch blijft rondhangen :)

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 30 april 2015, 19:47:53 pm »
Bedankt Frits, ik ben dol op dit soort vondsten.