Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - IJp

Pagina's: [1] 2 3 ... 286
1
Over Blender / Re: Update Blender 3.0.1
« Gepost op: 24 mei 2022, 18:06:06 pm »
Dat kan kloppen het is een post van 27 januari maar ik ben ook heel benieuwt naar Blender 3.2  ;)

2
Over Blender / Re: PC of Mac ?
« Gepost op: 23 mei 2022, 13:00:14 pm »
Ik zou je eigen toch maar goed laten informeren voordat je iets koopt, luister maar eens op het einde van dit filmpje
Ze zeggen daar dat een Mac niet kan tippen aan een gaming laptop en die zijn ook nog stukken goedkoper.
Wat nu de waarheid is weet ik niet maar zoek het eerst maar goed uit.
https://www.youtube.com/watch?v=iS_uPukPuo4

3
Over Blender / Re: PC of Mac ?
« Gepost op: 22 mei 2022, 16:46:58 pm »
Dat is moeilijk te zeggen ik heb zelf al eerder een totaal verkeerde laptop met slechte videokaart voor Blender gekocht.
Maar dat systeem ziet er goed uit volgens mij en kijk maar eens naar de videokaart.
https://youtu.be/xtN9dX0oWzY

4
Over Blender / Re: PC of Mac ?
« Gepost op: 22 mei 2022, 14:26:43 pm »
Voor Blender zou ik een super pc willen met een Windows systeem
misschien brengt dit bericht wat duidelijkheid
https://www.quora.com/Does-Blender-work-well-with-macOS

5
Cleanup in Blender en Addons
https://youtu.be/gyKD9jUoISk

En hier nog een gratis textures en hdri site
https://polyhaven.com/textures

Succes met je project.

6
ik zal je hier op het forum een mail sturen met mijn email adres.

7
Belichting en Rendering / Re: halo om object bij render?
« Gepost op: 17 mei 2022, 16:26:12 pm »
Hallo Bart ik heb gekeken naar je file en het is de camera Depth of Field instelling als je deze uit zet is het weg dus misschien wat anders instellen.

8
Modelleren / 3D printen
« Gepost op: 14 mei 2022, 18:35:08 pm »
Ik heb een vraag over 3d printen en mijn vraag is waar kun je grote objecten laten 3D laten printen?
Wie heeft er wat 3D print adressen met goede ervaringen waar hij of zij al mooie prints heeft laten maken.

9
Dat had ik je aal eerder gemaild, metaal daar moet je Subsurface uit zetten op 0.000.
Specular wat lager dit is de hoeveelheid weerspiegeling van glans.
Roughness wat hoger zetten.
En speel maar wat met de instellingen.


Voor de vlekken is je object niet goed gemodelleerd er zijn vertex die niet aan elkaar vast zitten en misschien los zwevende vertex en edges in je object.
Een tip zorg dan dat alle vertex aan elkaar vast zitten en gebruik bij het modeleren regelmatig Merg by distance
en Mesh/Normals/Recalculate outside.

En probeer eens  mesh/ normals/ reset vectors.

hier kun je ook nog kijken bij mesh/cleanUp/delete loose om zeker te zijn dat alles weg is.
Verder je oblect controleren en alles handmatigaan elkaar maken.

En probeer eens  mesh/ normals/ reset vectors.

11
Materialen en Texturing / Re: Grijze zones op mesh
« Gepost op: 09 mei 2022, 21:50:53 pm »
Hallo Meso het is me gelukt ik heb de file gemaild.

12
Materialen en Texturing / Re: Grijze zones op mesh
« Gepost op: 07 mei 2022, 21:54:01 pm »
Volgens mij zijn het toch vertex die niet aan elkaar vast zitten.
Ik zou zeggen stuur de file via WeTrensfer eens door dan kan ik eens kijken wat er aan de hand is.

13
Materialen en Texturing / Re: Grijze zones op mesh
« Gepost op: 07 mei 2022, 11:55:33 am »
En mocht het vorige niet lukken dan kun je dit nog even bekijken.
https://blender.stackexchange.com/questions/167047/how-to-get-rid-of-double-faces-on-my-mesh

14
Materialen en Texturing / Re: Grijze zones op mesh
« Gepost op: 07 mei 2022, 11:21:48 am »
Als je iets hebt gemaakt moet je altijd even controleren of er geen dubbele vertex zijn en dat doe je door in Edit mode alles te selecteren en dan met R-muisknop naar Merg vertices/merg by distance.

Daarna moet je met vreemde vlekken de mesh normals goed zetten en dit doe je door in edit mode alles te selecteren en dan op Shift N te drukken.
Mesh Normals is ook te vinden in de balk Mesh/Normals/Recalculate oudside.

Succes.

15
Modelleren / CAD modeling in blender
« Gepost op: 30 april 2022, 12:26:02 pm »
CAD Sketcher is FREE & Opensource dus ga het eens uit proberen.
https://youtu.be/92QmjS-xDaI

Pagina's: [1] 2 3 ... 286