Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - blenderbrammetje

Pagina's: 1 ... 87 88 [89] 90 91 92
1321
Over Blender / Re: Blender update 2.67b 30 bugs opgelost.
« Gepost op: 11 juni 2013, 12:10:06 pm »
Thnx IJp ,ik ga die downloaden, want volgens mij heb ik van een van die bugs last gehad.
Iedere keer als ik op mn Phenom 955 control-alt-0 toetste (om mijn cameraview bij te stellen) ,
kreeg ik een rare topview. Op mijn core i5 was dit niet het geval....

Overigens heb ik hier nu geen last meer van , maar ik ga toch upgraden...
Ik hou van mysteries maar niet op mijn PC ... :lol:

1322
Hardware / Re: Blender Net-Rendering
« Gepost op: 11 juni 2013, 12:06:18 pm »
Ik renderde tot een jaartje geleden met Mental Ray.
Dan kon ik de tiles gewoon verdelen over meerdere computers. Kan dat met blender ook ?
Het probleem met iedere computer zijn eigen frames is nl. dat ik een
Core i5 650 met 8 gb DDR3 op 1333 wil laten samenwerken met een Phenom II 955@3.6Ghz met 4 gb geheugen...
De scene is bijna klaar en vraagt nu al meer dan 4,5 gb , dus dan zou ik hem wel tiles kunnen laten verdelen,
maar iedere bak zijn eigen frame gaat echt niet lukken....

We hebben al geprobeerd te netrenderen maar we konden de EXR files niet lezen, daarna bleken ze zwart te zijn....
Maar goed, heeft iemand hier meer ervaring mee.... ik hoor het graag !  :D

1323
Leuterhoek / Re: Engelse kennis
« Gepost op: 11 juni 2013, 11:57:27 am »
Geinige poll, stemmen mensen. als er maar drie mensen meedoen zien de statistieken er niet uit... :lol:

1324
Vacatures / Re: Blender-leerling gezocht
« Gepost op: 10 juni 2013, 19:37:06 pm »
Hier is mijn draaimolentje... Misschien dat ik er nog wat aan verbeter...
https://www.youtube.com/watch?v=nJbcybjwee4
Ik hoor het wel als we het kunnen opsturen, grts Blenderbrammetje  :D

1325
Eindresultaten / Re: Logo animatie Van Dijk Studios
« Gepost op: 10 juni 2013, 18:56:59 pm »
Yup, mooie vogel-animatie.
Ik vind de letters wat rommelig, misschien een idee om ze te vergulden....
Verder erg mooi... :P

1326
Hardware / Re: Beste Hardware voor Blender... Tips
« Gepost op: 10 juni 2013, 18:55:11 pm »
Hmm, je hebt gelijk wat het bufferen van de mediaplayer betreft, Maar ik render vaak naar BMP.
Als ik vervolgens (bv met Virtual Dub) daar een film van render op full HD,
dan kan ik die render niet afspelen, Die haperde altijd, tot ik ze naar mijn SSD begon te renderen...
Ineens weer supersoepel i.v.m. de bandbreedte van mijn SSD...
Zal in de toekomst met 4k alleen maar erger worden...

1327
Animaties / Re: BGE physics - exploderende kubus
« Gepost op: 10 juni 2013, 18:39:33 pm »
Ziet er mooi uit. Ik ben laatste tijd met vuur bezig geweest voor een scene...Zodra ik iets moois heb gemaakt post ik het.
Leuk experiment. En inderdaad, dat kan natuurlijk ook met tekst, maar ik heb nog geen tijd gehad voor explosies...
Ik heb ook interesse om mooier met logo's en tekst te kunnen werken... explosies zijn altijd leuk !

1328
Vacatures / Re: Blender-leerling gezocht
« Gepost op: 10 juni 2013, 18:36:11 pm »
Ik zit net te kijken naar mn rendertje van de draaimolen, Quickwim...
Ik ga het zodadelijk posten....  :roll:

1329
Leden stellen zich voor / Re: GeFo even voorstellen.
« Gepost op: 02 juni 2013, 13:55:32 pm »
Leuk, Gefo , ik heb een jaar of tien geleden met een groepje vrienden een aantal filmpjes gemaakt,
gewoon voor de lol. Ik had toen al het plan om me eens in 3D max te verdiepen , omdat titel generators
vrijwel altijd van treurige kwaliteit zijn.

Met Blender , dat ik ontdekt heb als 3D animatiepakket en ontwerpstudio, kun je ook vette titels maken en
titels animeren hoe jij wilt. Trouwkaarten zijn een leuk voorbeeld...
Ik heb nog weinig ervaring met compositing maar dat komt. Als je vragen hebt over animeren help ik je graag...

1330
Hardware / Re: Beste Hardware voor Blender... Tips
« Gepost op: 27 mei 2013, 19:58:55 pm »
Weet iemand hoe het met SLI precies zit.
ik weet dat blender van 2 kaarten in SLI alleen het geheugen van de eerste kaart gebruikt.
Geld dat ook voor een dualhead kaart zoals de GTX 690 ?
Dat is gewoon één kaart, maar wel Dual head, kan Blender het hele geheugen van de GTX 690 benutten...

Anders is een Tian toch een betere keus...   :twisted:

1331
Vacatures / Re: Blender-leerling gezocht
« Gepost op: 20 mei 2013, 23:09:52 pm »
Ha Quickwim, hoe is het met je project, ik zal het draaimolentje posten als het klaar is,
Er mag toch wel een klein beetje detail in he, anders word een draaimolentje met paardjes al snel lelijk....
Ik kan wel vast een paar mooie lantaarnpalen voor je maken, daar kun je dan spots in doen als je wilt...
Ik zat te denken aan een schietkraam of octopus met spinnewagonnetjes aan armen ofzo,

Laat het ons ff weten wat je het hardst nodig hebt... En wat nog meer, groetjes Blenderbrammetje  :D

1332
Vacatures / Re: Blender-leerling gezocht
« Gepost op: 20 mei 2013, 23:05:46 pm »
Ik ben een draaimolen aan het maken, vandaar dat paardje, inmiddels heeft ie een staartje, ik had em gekleurd en al maar ben die texture kwijt, moet ff opnieuw, allebei mn computers zijn net opnieuw geinstalleerd...
Ik ga deze week de draaimolen zelf afrmaken ...

Ik weet niet hoe goed je kunt blenderen maar anders maak je toch vast een attractie of een oliebollenkraam of snoepkraam ofzo...
Er staat een lijstje ietsjes terug...

Voor mij is dit een oefening, daarom zou ik ook graag willen weten wat er nog gemaakt kan worden....
Ik probeer zuinig te zijn met polygonen i.v.m. renderen. Ik zal eens kijken hoeveel mijn paaardje er heeft, er moeten er minstens zes in de draaimolen, anders kun je dat nog "decimaten" daar is een modifier voor hé...
Succes als je iets moois gemaakt hebt post het gewoon... ;)

1333
Animatie en Rigging / Re: Help animatie loopt te snel!
« Gepost op: 20 mei 2013, 22:59:24 pm »
Hoi, ik denk dat het een kwestie is van al je keyframes selecteren in je dopesheet en het geheel scalen, je kunt daar dezelfde tools gebruiken als in de modelleermodus, je kunt met G grabben en slepen over een as naar keuze of vrij(X of Y drukken na G)
en je kunt dus ook scalen met S en X of U drukken, bij mij werkt dat,

en inderdaad werk ik lioever in 30 fps, dat kun je in je renderpanel rechts bij het cameraatje instellen.
Jammer dat je niet op de timeline zelf kunt scalen, maar dat kan dus wel in je animatievieuw (dopesheet ?)

Nou ja, hoe je het ook noemt. Blender is in ieder geval erg consistent, veel commandos blijven hetzelfde in vrijwel alle modi, vieuws...
Succes !

1334
Onderhanden werk en demo's / Re: 2 auto's
« Gepost op: 20 mei 2013, 22:53:03 pm »
Gewoon transparency aanvinken hé in je material...
Half open zetten dan kun je je kleur ook behouden, beetje spelen met de mix daartussen,
(tussen extra kleur en percentage transparancy),
en je specular open zetten...

Succes

1335
Over Blender / Re: Camera "look at" Constraint ...?
« Gepost op: 20 mei 2013, 22:48:19 pm »
Thnx Wil, ik ga ze zodra ik tijd heb checken en misschien lost dat mijn probleem op.

Pagina's: 1 ... 87 88 [89] 90 91 92