Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - blenderbrammetje

Pagina's: 1 ... 86 87 [88] 89 90 ... 92
1306
Belichting en Rendering / Re: Belichting Animatie-karakters
« Gepost op: 26 juni 2013, 23:37:45 pm »
Oke nieuwe test. In het donker pakken de Point-Lights alleen wel feller uit. Dus dan maar een iets lagere intensiteit van 0.080 ... en hier en daar 0.100
Maar goed ander muisje. Deze is wat smoother, dan zien we misschien beter het effect van de Point-Lights, die weer alleen invloed hebben op de layer van het poppetje.
 
Eerst dus een muis met een lamp in de scene maar geen point-lights...
https://www.youtube.com/watch?v=l0zlXFBfN78

Dan nog een rendertje met weer dezelfde rig als eerder : 2 Plights naast het hoofd , één ervoor,
                                                                                            2 pointlights op de bovenarmen en één voor het lichaam
                                                                                            2 voor de dijbenen / zijkant dijbenen    (Weer allemaal gelinkt aan de botten , in pose mode)
https://www.youtube.com/watch?v=T8y5ZJp-pQI

1307
Hardware / Re: Beste Hardware voor Blender... Tips
« Gepost op: 25 juni 2013, 23:44:54 pm »
Natuurlijk, ik ben juist erg ingenomen met dit verschil, overigens lopen mijn shadercores op 1836 mhz, dus dat is niet zo slecht.
De cores van mijn 660GTX lopen geloof ik wel op de standaard-core snelheid. Maar ondanks dat is het verschil gigantisch.
CUDA renderen over cycles gaat best snel, maar daar valt de winst zelfs iets tegen.
De oude CUDA-cores waren een tikje veelzijdiger dan de nieuwe , maar hoe meer hoe beter natuurlijk.

Thnx voor de tip, ik converteer meestal naar xvid. De kwaliteit word dan wel wat minder, maar ja.
X264. ga ik eens proberen. Alleen Virtual dub exporteert alleen naar AVI voor zover ik weet...  Laters !

1308
Particles en Simulaties / Simulatie Crack-modifier Explosions
« Gepost op: 25 juni 2013, 23:37:04 pm »
Hieronder experimenteren we wat met de crack-modifier om explosies te maken.... Heeft Nathan gerendert....
Op mijn bakkie.
https://www.youtube.com/watch?v=x8e4I3JTT2M

Er komen nog mooiere...

1309
Onderhanden werk en demo's / Re: Raket spelletje in 3D
« Gepost op: 25 juni 2013, 22:50:05 pm »
Leuk, ben benieuwd...

1310
Belichting en Rendering / Re: Belichting Animatie-karakters
« Gepost op: 25 juni 2013, 22:21:39 pm »
En nu de Point-Lights iets subtieler, nog één Pointlight extra voor de neus, aan Hoofdbot gelinkt....
En een extra Pointlight voor het lichaam.
Pakt net weer iets mooier uit.  Ik mag het één en ander nog wel wat fijner tweaken, de afstand (Distance) komt erg nauw en is scene-afhankelijk...
De Pointlights zijn al snel te fel, ik gebruik intensity van 0.100 - 0.120
Ik heb nog niet met verschillende vormen van "Decay" geexperimenteerd, maar dat komt nog wel een keertje...
https://www.youtube.com/watch?v=pwXCVVXbh2M

1311
Belichting en Rendering / Re: Belichting Animatie-karakters
« Gepost op: 25 juni 2013, 22:17:38 pm »
En nu dezelfde scene met Pointlights in de zelfde layer als het karakter, layer 4 bijvoorbeeld , en dan "this layer only" aangevinkt,
zodat de pointlights alleen het karakter belichten.( Door een object te selecteren en "M" te drukken , kun je iets in één of meerdere layers plaatsen...)
Hier heb ik Point-Lights aan de bovenarmbotten, 2 aan het hoofdbot en 2 aan de dijbeenbotten gelinkt. (CTRL-P) en dan "Bone"

https://www.youtube.com/watch?v=-mZuxKcdi74

1312
Belichting en Rendering / Re: Belichting Animatie-karakters
« Gepost op: 25 juni 2013, 22:14:07 pm »
OKe, scene met de basisbeliching, 4 lampen, 1 met schaduw....
https://www.youtube.com/watch?v=9xW7WOby_hg

1313
Vacatures / Re: Blender-leerling gezocht
« Gepost op: 22 juni 2013, 21:53:07 pm »
Ach ik zie het als een leuke oefening want zo veel blender ervaring heb ik nog niet, maar dat begint te komen....
Misschien reageert ie nog wel. ik bewaar het project gewoon , en het oorspronkelijk paard staat al in onze shaolinscene.. geanimeerd natuurlijk, ha ha. De nek klopt net helemaal goed, hij kan niet grane maar kijkt weat in het rond en schraapt met de hoef over de grond. Als het filmpje klaar is post ik het natuurlijk... Grts Blenderbrammetje

1314
Hardware / Re: Beste Hardware voor Blender... Tips
« Gepost op: 22 juni 2013, 21:41:11 pm »
Ik heb nu beneden een GTX 660 oc van MSI met 2 GB geheugen.
Het verschil met hierboven ( GTX 9800+ oc van MSI) 512 DDR3
is enorm. De processoren zijn gelijkwaardig.
Maar alleen in de vieuwport want ik gebruik de blenderrenderer.
Ik hoop dat de Blenderrenderer in de toekomst misshien ook meer gebruik kan maken van CUDA,
maar daar heb ik geen verstand van.

Het toevoegen van 4 GB extra DDR3 op 1333 beneden heeft wel veel bake-render ruimte toegevoegd.
Ik kan nu mijn vuur bv. op hogere resoluties renderen in een scene met meer poly's , (zat laatst al op 4,6 GB geheugengebruik.
Ik hoop dat iemand die er meer verstand van heeft een topic start over het besparen van geheugen en rendertijden.
Laters...

1315
Hardware / Re: Beste Hardware voor Blender... Tips
« Gepost op: 22 juni 2013, 21:34:22 pm »
Nee, VirtualDub rendert losse BMP of JPEG's enzo  naar rauwe AVI. Erg grote files , in ieder geval wel op full HD.
Die files kan ik prima vanaf SSD afspelen maar niet vanaf mijn standaard renderlocatie op de harde schijf.
heb niet zo'n grote SSD , op dit moment...

Ik moet eens uitzoeken of ik dat niet GPU kan accelereren , ha ha. :lol:

1316
Belichting en Rendering / Re: Belichting Animatie-karakters
« Gepost op: 22 juni 2013, 21:25:36 pm »
Mijn computertje staat te spinnen als een poes, hij rendert op dit moment de scene zonder pointlights.
Een Phenom 955@3.4 Ghz. Doet ie in 2,5 uur een scene op 940 bij 560 resolutie.
Ik heb een dezelfde scene dan steeds met Pointlights toegevoegd opnieuw gerendert, zodat je ze meteen kunt vergelijken.
Tof trouwens dat ik nog zo lekker kan internetten , terwijl ik gewoon over 4 cores render.
Beneden staat mijn Corei5-je ook te renderen op de film zelf....Maar dat is nog zonder point-lights,
eerst es uitzoeken hoe dat het beste gaat hé... Dus als er iemand nog betere ideeen heeft straks hoorik het graag,
groetjes !

1317
Onderhanden werk / Re: Zelfportret.
« Gepost op: 18 juni 2013, 12:12:30 pm »
Heb je de "modifier" Decimate al weleens gebruikt , er blijft dan minder detail over maar als je zuinig aan doet,
blijft het oorspronkelijke model goed behouden, experimenteer eens met een "collapse" met een ratio van 0.500 of
0.750 ... en met een "de-subdivide" van 2 iterations...

Zo kun je veel poly's besparen en heb je toch nog je detail , later weer vefijnen , enz...
Je hebt zo te horen processor-power genoeg, maar misschien niet zo'n snel videogeheugen.
Vandaar de tip, maar "decimate" stelt je zoiezo in staat verfijnder te werken, als het detail zich tot enkele plekken beperkt... Zoals gezichten.

1318
Belichting en Rendering / Belichting Animatie-karakters
« Gepost op: 18 juni 2013, 11:30:41 am »
In dit Topic alles over het belichten van karakters in een Animatie-scene...
Ik ben aan het experimenteren met de belichting van karakters in een scene,
Vaak gebruiken we Globallightning in combinatie met lampen, point lights en/of een zon ,
Dit is echter niet genoeg om de karakters mooi te laten uitkomen, de belichting die voor de scene mooi uitpakt,
veroorzaakt vaak schaduwen waardoor teveel karakter wegvalt , of er gewoon niet veel diepte uitkomt...

Dit is op te lossen door het karakter extra bij te lichten vanuit verchillende hoeken,
Dit is in stilstaande scene's makkelijk te verhelpen en geeft mooie resultaten, bv. met Point-lights ,
Maar in animatiescenes beweegt het karakter vaak, of loopt of springt. Hoe laat je de
lichten mooi meebewegen met het karakter, zonder dat opvalt dat het losse lichten zijn,
ze zijn tenslotte alleen bedoelt om het karakter meer diepte en mooiere contouren enzo , te geven....

In dit Topic ga ik proberen geanimeerde karakters bij te lichten met Point-lights en uitzoeken
hoe ik die het beste kan laten meebewegen met het karakter. Waar moet ik ze aan linken,
ik begin met ze aan de global-controller van mijn rig te koppelen, de point-lights voor het hoofd aan het hoofd-bot.

Ik zal de resultaten posten , maar het zijn zware renders , dus dat gaat wel even duren...
Ik zal ook losse rendertjes zonder scene plaatsen , om te vergelijken hoe iets uitpakt,
Ik stel inbreng van wie dan ook erg op prijs, of toffe tutorials ...

1319
Belichting en Rendering / Belichting en Blender-fire
« Gepost op: 18 juni 2013, 11:16:50 am »
Hallo, heeft er iemand meer ervaring met belichting en het renderen van vuur,
Ik heb nu een te grote scene gebouwd, ik gebruik Global-lightning en een Sun ,
gewoon in de Blender-Render , en ik heb vuur gemaakt met een Voxel-system en physics,

Pakt geweldig mooi uit, ik zal nog een rendertje posten, maar in de scene word ineens
het vuur helemaal korrelig, ik heb nu mooier vuur door de resolutie hoger te zetten en de kleur donkerder te maken,
heb ook de Gradient aangepast en de Smoke-kleur dus, maar het probleem blijft.

Als er niemand met een oplossing of verklaring komt, kom ik er zelf vroeg of laat wel achter en dan post ik het hier,
Zodat een ander er nog wat aan heeft, :lol:
Het vuur is een prop in een animatiescene... Liefst ziet het er een beetje mooi uit...

1320
Mededelingen / Re: Gefeliciteerd!!!!!
« Gepost op: 18 juni 2013, 11:07:22 am »
:lol:  :lol:  :lol:
Leuk , ik zat net te zoeken naar en plekje om Mark te feliciteren, maar
ik wist helemaal niet dat dit er al een jaar is,
Lolig. Ik wilde zeggen, er zijn al 75 leden, das ook een jubileum, toch ?

Gefeliciteerd , DBC en nog vele jaren en leden,  op naar de honderd !
 :roll:

Pagina's: 1 ... 86 87 [88] 89 90 ... 92