Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - blenderbrammetje

Pagina's: 1 ... 82 83 [84] 85 86 ... 92
1246
Andere software / Re: BURP: Samen renderen
« Gepost op: 30 oktober 2013, 19:24:25 pm »
Nou, ik vind wel dat het binnenhalen van de files tergend langzaam gaat, terwijl ik een goede snelle verbinding heb, maar goed.
Ik ben van de partij, ik zie wel of tie straks ook aan het renderen slaat, maar tot het weekend heb ik zelf zat te renderen,
Mijn blingbling ballenmachine is al meer dan voor de helft gerendert, en hoewel ik er nog wel dingen aan wil verbeteren en verfijnen,
geeft dit een kloppende indruk van hoe het word...

Ik ben benieuwd hoeveel snelheid deze renderfarm gaat opleveren.. en hoeveel credits ik krijg voor een nachtje stampen met 2 x 60Gflops...
Ik heb namelijk wel een nogal zwaar renderproject... Maar goed Laters weer !

1247
Hardware / Re: Renderen op PS3 met Linux
« Gepost op: 28 oktober 2013, 15:02:41 pm »
Herstel, Netrender functioneert prima maar ik kon toen geen bestanden wegschrijen, zodat ik er niets aan had.
Ik ga het weer eens proberen en hoop dat ik nu ook naar BMP kan wegschrijven.. Grts Blenderbrammetje

1248
Leuterhoek / Re: Ik moet toch eens leren.........
« Gepost op: 28 oktober 2013, 15:00:24 pm »
Ik dacht ik zal ook eens gewoon gezellig leuteren .
Doe ik eigenlijk nooit maar nu heb ik ook iets te melden. Ik heb bijna anderhalve minuut film van een soort toestel met veel lichtjes en chromen ballen dat jullie echt moeten zien, bijna klaar.

Maar zoals altijd zitten er wel weer een paar foutjes in die ik pas zie als je de film ziet....
Ik wil hem opnieuw renderen omdat de machine ook mooier moet, en de stijgers hebben meer detail en sluitertjes nodig.
Als je te ver inzoomt zie je teveel  hoekigheid, een aloud probleem. Maar met  de verwachting snel over vette PC's te beschikken heb ik besloten alles op FullHD opnieuw te renderen, al kost het een maand...
Ach je moet wat he...

Nou dat was weer gezellig hoor.... :lol:

1249
Leuterhoek / Re: Ik moet toch eens leren.........
« Gepost op: 28 oktober 2013, 14:55:40 pm »
Tsja Bakken is niet hetzelfde als gewoon renderen... Is met andere Physics net zo...
Tijdens renderen geen probleem, maar tijdens baken blijf ik ook overal af. Ik vind het onwijs irritant om veel werk te verliezen omdat je zoiets vergeet....

Goeie tip. Voor baken heb ik geen oplossing, maar voor renderen : je kunt in taakbeheer met de rechtermuisknop op blender.exe klikken en dan affiniteit kiezen. Kunje je aantal cores toewijzen aan Blender. Zo weet je zeker dat je voldoende processorkracht overhoud om te kunnen werken op een andere Blenderinstantie of gewoon film kijken of internetten.
Ik denk dat als je geen CUDA gebruikt en een brute processor hebt, je zelfs nog wel een niet al te zware game kunt draaien...lol

1250
Mededelingen / Re: Reageren op oude posts
« Gepost op: 28 oktober 2013, 14:49:51 pm »
@Jogai, die oude posts, Netrendering was nog gesloten , en Hardware de beste tips, is ook weer gesloten.....
Als je die nog eens kunt openen dan zet ik deze week nog wat dingetjes daarop...
Thnx, Blenderbrammetje

1251
Hardware / Re: GPU rendering in Cycles
« Gepost op: 28 oktober 2013, 14:47:42 pm »
Yup dat is interessant zeg. Een maat van me heeft een brute AMD GPU , 5870...
Dacht dat je third-party drivers moest hebben maar de tijden veranderen, gelukkig...
Werd tijd ook. Amd moet in gaan zien dat Blender groot gaat worden in gebruikers en dus veel invloed kan hebben op de keuze van grafische kaarten bij een beperkt doch groeiend klantenbestand...

Maar goed, GPU rendering wilde ik zeggen, gaat vooral goed op de oudere CUDA-cores omdat die meer functionaliteit hadden, nu zijn ze kleiner maar je hebt er ook meer van nodig. Wel weer sneller geworden...
Ik heb nog 128 CUDA cores van de 9800GTX+OC , dat zijn de oude nog.
Had ook een kaartje met 96 CUDA cores , de GTX240DDR5, ging prima, maar levert niet al te veel winst t.o.v. CPU , core i5...
Nu heb ik een GTX660 maar die 960 CUDA cores zijn bij elkaar niet 8 keer sneller dan de 128 van mijn 9800GTX+...
Maar al met al is de kaart natuurlijk wel een stuk bruter, 2,5 tot 3 keer schat ik, en die 2GB videogeheugen maken alles weer goed...

Maar misschien dat Nvidia hier nog met drivers iets aan kan verbeteren, ze willen natuurlijk alle CUDA-cores blijven ondersteunen...
Misschien dat ze in nieuwere drivers beter rekening kunnen houden met type CUDA cores....

1252
Mededelingen / Re: Reageren op oude posts
« Gepost op: 28 oktober 2013, 14:34:01 pm »
Thnx Jogai. Ik had wat dingetjes ontdekt, soms denk ik dan dat het ook voor anderen heel interessant kan zijn om zo'n vergelijking of inzicht te delen.
Nu ook weer de Post / Hardware / Netrendering.
Logisch natuurlijk, als er weer meer mensen mee aan de gang gaan... Bovendien had ik nog wat nuttige tips voor netwerkrenderaars...
Laters...

1253
Andere software / Re: BURP: Samen renderen
« Gepost op: 28 oktober 2013, 14:28:26 pm »
Hoi, ik heb net BOINC geinstalleerd. Ik zal eens kijken, en lid worden van het DBC team, kunnen we niet binnen het team renderen dan ?
Sommige dingen houd je misschien liever voor jezelf of heb je zon geniaal idee dat je niet wilt dat alle blendergebruikers op de wereld dat kunnen jatten of hergebruiken...
Maar goed, ik heb nu geen geheime projecten ofzo, wel zwaar renderwerk, staat lekker te stampen...
Is vlugger klaar dan verwacht omdat het filmpje begon met de zwaarste frames, sommige frames kunnen zelfs in 3 minuten, i.p.v. 14,5...
Maar binnen enkele dagen mijn nieuwe project op Youtube...

Kan ik ook meedoen...

1254
Mededelingen / Re: Reageren op oude posts
« Gepost op: 26 oktober 2013, 03:58:58 am »
Tsja ik snap het wel een beetje, soms is iets gewoon klaar , afgelopen... Ik ga ook niet checken of ik nog reacties krijg op een oud filmpje, na een jaar.
Alleen sommige onderwerpen moeten altijd open blijven, vind ik...
Zoals Hardware, de beste tips. Dat moet toch een beetje actueel blijven... Hardware verandert steeds. en snel...
Zo had ik gisteren ontdekt dat mijn zes jaar oude computer dankzij een PhenomII 955 upgrade,
bijna anderhalf keer zo snel rendert als mijn twee jaar oude Corei5 650 , terwijl ze dezelfde Gflops halen , ongeveer.
Dus trek ik de conclusie dat fysieke cores voor blender beter zijn dan hyperthreading....
Maar het Hardware-de beste tips voor blender , is al gesloten...

Misschien een idee om een topic na 90 dagen af te sluiten als er ook al meer dan 30 dagen niet meer gereageerd is....
Sommige dingen blijven altijd actief....

1255
Andere software / Re: BURP: Samen renderen
« Gepost op: 26 oktober 2013, 03:40:15 am »
Hmm, ik heb het bekeken maar zie geen mogelijkheid het team te versterken, ik weet gewoon niet waar ik op moet klikken.
Ik kan wel zoeken op team en jullie(ons) vinden maar hoe dan verder ? Of moet ik dan eerst iets installeren ?
 Groetjes Bram.

Ps, kan ik zo allebei mn computers laten meerenderen ? Gewoon een progje installeren.....
Ik kijk morgen wel....

1256
Hardware / Re: Renderen op PS3 met Linux
« Gepost op: 25 oktober 2013, 19:44:11 pm »
De laatste keer dat ik netrenderde met een maat wilde de EXR. bestanden niet lukken. Toen we ze eenmaal konden lezen waren alle plaatjes zwart. Maar dat is al weer enkele blenderversies geleden. Weet iemand of Netrenderen inmiddels goed functioneert ?

Verder render ik nu mijn flipperballenproject op 128 bij 720.
Ik heb ontdekt dat mijn PhenomII 955 die evenveel GFLOPS scoort als mijn Core i5 650 , de scenes toch de helft sneller rendert.
Misschien omdat de Core i5 een Hyperthreaded DualCore is en de PhenomII 955 een echte Quadcore is...

Als we kunnen Netrenderen over het Web , tof, moeten we een keer proberen...

Een FX 8350 is een octacore die best goed rendert. Maar dan moet ik eens kijken of Netrender inmiddels functioneert,....

1257
Game Engine: resources / Re: 3d objecten bib
« Gepost op: 23 oktober 2013, 19:58:06 pm »
Is helemaal waar , ik zal me eens registreren als ik wat moois heb om te delen...
Bij www.blendswap.com

1258
Onderhanden werk / Re: WIP - nieuwe logoanimatie
« Gepost op: 23 oktober 2013, 19:54:32 pm »
Mooi hoor

1259
Hardware / Re: ps3...linux...renderen
« Gepost op: 23 oktober 2013, 19:53:26 pm »
Yup. Netrender moeten we hebben. Zodat de tiles van de scene door verschillende processoren of door verschillende computers met een of meer processoren gerendert worden. Zo heeft ieder frame voordeel van de grote capaciteit van een netwerk.
Ik heb er samen met een maat mee gespeeld maar toen werkte de export-functie niet. Idioot bestandsformaat trouwens. EXR ?
In 3dsMax ging het uitstekend, ik heb inmiddels weer een nieuwe blenderversie, misschien dat het nu wel werkt.

Ik laat het meteen weten zodra ik mijn spullen heb. Het is de moeite waard er alvast mee te spelen.
Ik ga zodra mijn huidige project gerendert is, ook weer netrenderpogingen wagen.
Groetjes, Blenderbrammetje.

1260
Belichting en Rendering / Re: Geen volume-light zichtbaar door glas.
« Gepost op: 22 oktober 2013, 12:45:20 pm »
Ons probleem is opgelost. Hoewel ik het jammer vind dat de blender-renderer niet met caustics werkt, er zijn niet genoeg bounces...?
Misschien kan dat nog eens bekeken worden want ik vind cycles nog steeds ernstige nadelen hebben, hoewel dat ook steeds meer allround-renderen word, houd ik niet van stippeltjes en als je superveel cycles gaat renderen per frame, ben je je tijdwinst door cuda ook al kwijt...

Helaas, ik render nu op 720p maar het kost me nog bijna 14 minuten per frame, een gedeelte is natuurlijk preparing scene en raytree...
Ik Post mijn resultaat meteen onder animaties en onder simulaties zodra die klaar is... Ik hoop dat de "package project" goed werkt...
Dan is het een eitje om de volgende 500 frames door mijn andere PC te laten renderen.....

Pagina's: 1 ... 82 83 [84] 85 86 ... 92