Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - roobol

Pagina's: [1] 2 3 ... 5
1
Leden stellen zich voor / Re: Dit ben ik
« Gepost op: 23 januari 2022, 14:57:59 pm »
Hallo Werner, en welkom bij de club.  Benieuwd wat je allemaal gaat maken en wees niet verlegen met vragen stellen :-))

2
Eindresultaten / Re: skateboard
« Gepost op: 20 januari 2022, 11:26:46 am »
Dank voor alle suggesties, heren.

Ik heb zo her en der wat wijzigingen aangebracht in de textuur van het bord en de HDR verlichting.  De verschillen zijn subtiel, maar het resultaat is wel beter.




3
Eindresultaten / Re: skateboard
« Gepost op: 19 januari 2022, 16:51:34 pm »
Bedankt voor jullie waardering, heren.

@Ruud: heb ik geprobeerd; ik zit nu al aan een spec van 0,8 en een rough tussen 0,3 en 0,6.  Als ik die verder verlaag gaat vooral de witte achtergrond gereflecteerd worden en dat is geen verbetering (maar zeker bedankt voor het meedenken).

4
Eindresultaten / skateboard
« Gepost op: 19 januari 2022, 14:35:14 pm »
Na Assepoester's rolschaatsen, het skateboard van haar prins (en ook hij zal op zijn snufferd gaan...).




5
Over Blender / Re: gratis tandwiel generator
« Gepost op: 12 januari 2022, 14:37:26 pm »
Aangezien parenting niet mogelijk is binnen GN is er voor een planetaire rotatie van het kleine wiel binnen het grote wiel een klein beetje extra wiskunde nodig.  Bronbestanden kan je downloaden op https://blenderartists.org/t/free-cogwheel-generator/1353280




6
Over Blender / gratis tandwiel generator
« Gepost op: 10 januari 2022, 11:19:18 am »
Is te vinden op http://hessmer.org/gears/InvoluteSpurGearBuilder.html met eindeloos veel instellingsmogelijkheden.  Exporteren als .svg en vervolgens importeren in Blender.

Ze daarna animeren met geometry nodes is ook niet ingewikkeld (hoewel animation nodes daarin wat meer mogelijkheden heeft).

Nu allemaal op naar de spirograaf constructies….




7
Modelleren / Re: Blender Guru 3.0
« Gepost op: 26 december 2021, 08:24:52 am »
De onderste ziet er het leukst uit, maar ik houd eigenlijk niet van zoetigheid.

Zou je echter ooit een zak chips modelleren....

8
Andere software / Re: Krita 5.0.0
« Gepost op: 24 december 2021, 16:22:59 pm »
Hey, bedankt voor de tip.  Ik zat nog op 4.4.3; dit is een leuk kerstkadootje :-)))

9
Eindresultaten / beste wensen
« Gepost op: 22 december 2021, 17:29:49 pm »
Ondanks een derde coronajaar voor de boeg, mijn allerbeste wensen voor een productief, gelukkig en vooral gezond en en virusvrij 2022.




10
Andere software / Re: Instellingen exporteren obj. Inclusief Human IK.
« Gepost op: 20 december 2021, 17:07:13 pm »
Welkom Nadine.

Geen ervaring met Clo3D en zelfs nooit van het programma gehoord.  Dit is een tamelijk klein forum, dus stel je vraag eventueel ook eens op https://blenderartists.org

Zelf houd ik ook een 2.79 op mijn computer, maar dan om .3ds bestanden te importeren (wat met de recentere versies niet meer lijkt te lukken).

Succes.

11
Over Blender / Basiscursus Blender in Leuven
« Gepost op: 14 december 2021, 13:40:46 pm »
Het CVO-Volt in Leuven (Belgie) waar ik vroeger les gaf in Cinema 4D gaat nu een basiscursus 3D modelleren met Blender organiseren.  Meer informatie op https://www.cvovolt.be/41232 of via een mail naar info.design@cvovolt.be of via een mail naar de leerkracht david.gregoor@cvovolt.be

12
Over Blender / Re: blender 3.0
« Gepost op: 09 december 2021, 07:03:20 am »
Ik ben van Cinema4D naar blender overgestapt en had in het begin ook veel moeite met camera navigatie.  Als je de camera activeert en vervolgens in het attributenpaneel (shortcut N) onder de tab "view" de optie lock camera to view aanzet wordt dat een stuk intuĂŻtiever (en werkt het net als in Cinema).




13
Modelleren / Re: Blender Guru 3.0
« Gepost op: 08 december 2021, 15:21:17 pm »
Dat ziet er een goed begin uit Wil.  Ik heb destijds zijn 2.8x donut tutorial gemaakt (en dat Australisch accent is echt keikoddig).

G'day

14
Eindresultaten / dubbeldekker
« Gepost op: 08 december 2021, 13:55:01 pm »
Als kind maakte ik dit soort modellen van triplex.  Dit gaat aanmerkelijk sneller (en ook geen zaagsel om op te ruimen).



15
Leden stellen zich voor / Re: hallo, ik stel me graag even voor
« Gepost op: 08 december 2021, 07:54:58 am »
Welkom op het forum, Herman

Kees54

(het wordt hier al wel een krasse knarren club ;-)))

Pagina's: [1] 2 3 ... 5