Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Topics - blenderbrammetje

Pagina's: [1] 2 3 ... 5
1
Onderhanden werk / Make a Piece A Day Revival
« Gepost op: 10 oktober 2021, 22:53:14 pm »
IN het kader van de succesvolle reeks "make a piece a day" wil ik de winterperiode (Blenderperiode) aftrappen met mijn piece.
Uurtje knutselen.

Niet volmaakt maar was ook maar voor een grap.

Er staat de tekst bij , "wat is het verschil tussen een "vaccin" en een frikandel. Een frikandel werkt wel"....

Maar de Blender community is geen platform voor politieke discussies dus hier de versie zonder tekst.

Het gaat tenslotte om de Frikandel  :P :D ;D



2
Onderhanden werk / Karel de Kut Kabouter remake.
« Gepost op: 31 juli 2021, 19:31:11 pm »
Karel de Kut Kabouter word opnieuw gemaakt.

Deze keer mooier met dikker kabouter figuur en mond geschikt voor animatie.

Hij kan praten dus.




3
Animaties / Uit de Oude Doos
« Gepost op: 12 april 2021, 22:57:29 pm »
Nieuw Topic voor mensen die hun mooiste creatie of leukste render nog eens willen laten zien.
Vaak kijk je er een paar jaar later heel anders tegen aan.
Daarom de titel "Uit de Oude Doos". Geen Porno a.u.b.

Deze is alweer 8 jaar oud wat vliegt de tijd. Vriend van me heeft hier en daar geholpen. Was ook echt nodig toen.
Ik ga een nieuwe maken met kloppende physics want ballen waren veel te groot eigenlijk.
Dan zal ie wat sneller bewegen. Mooier renderen want dit is nog Blender Renderer.

https://www.youtube.com/watch?v=0U62ItxJne8

4
Onderhanden werk / JeromeTheExosome
« Gepost op: 05 juni 2020, 23:57:45 pm »
Jerome The Exosome.

Jerome The Exosome is een goedaardige exosoom die zich valselijk beschuldigt voelt van het verspreiden van ziekte.
Hij kan inmiddels praten , dit was de eerste test.

https://www.youtube.com/watch?v=o91tsBWPKrs

5
Animatie en Rigging / Keyframes rig selectie probleem
« Gepost op: 16 april 2020, 21:35:35 pm »
Hoi , ik moet een animatie opnieuw doen , wegens verkeerde soort animatie key interpolatie.
Ik moest eigenlijk beziercurve  "ease" hebben. Vroeger stond dat standaard aan.
Nu wil ik het opnieuw doen maar de keys verwijderen is een probleem , want ik kan slechts één bot tegelijk in de rig selecteren.
Ook in andere modi , dus ook in object mode , edit mode. Niets helpt.
Vervelend , ik wil alle keys tegelijk verwijderen.

Bij voorbaat dank !  ::) :o :-[

6
Hoi Blenderaars , probleempje. ::)

Vroeger stonden de animatie curves standaard op "ease" of "smooth".
Nu maak ik een filmpje en blijken ze standaard op "linear" te staan.
Met als resultaat ernstige houterigheid en plotselinge bewegingen.
Hoe fiks ik de standaard terug naar smooth , en kan ik alle animatie curves tegelijk herstellen ?

Alvast bedankt , Blenderbrammetje. 8)

7
Hardware / Upgraden Blender machines FX platform AMD
« Gepost op: 01 april 2019, 22:46:40 pm »
Even een tip voor de Blender enthousiastelingen die nog met redelijk tot zeer oude hardware zitten te Blenderen.

Mocht je nu nog , net als ik , op het FX platform van AMD werken , de op één na snelste processor , de FX 8350 , kost nu nog maar 60,- incl. zeer goede Wraith Cooler. Nieuw.

Heb net mijn kapotte fx 6300 , die tijdelijk vervangen werd door een oude fx 6100 , vervangen door de FX 8350. Toch iets sneller dan mijn FX 8320.
Standaard op 4Ghz , turbo boost naar 4,2. Bij mij loopt hij standaard op 4,2 zonder boost.
Voorlopig ook dik genoeg om de nieuwste spellen op te kunnen blijven spelen. Mits goede videokaart uiteraard...

Wie ook nog veel aan video encoding doet , een retesnelle SSD , bv intel of PNY , 3500mb\sec lezen , 2000mb\sec schrijven , m.2 PCIExpress 3.0 , leest en schrijft in een ouder PCIexpress 4x - 8x of 16x slot versie 2.0 nog steeds gewoon de helft. Dus 1750mb/sec lezen en 1000/sec schrijven.

Heb de 500GB versie van PNY voor 88,- .... + een PCIexpress naar m.2 adapter van 14,85 euri. Ook ideaal om spellen op te zetten , haast geen laadtijden meer.
Dat geld uiteraard voor alle platforms.

8
Onderhanden werk / Bas & Jopie Vrijheids Strijders Deel 2
« Gepost op: 30 januari 2019, 19:05:39 pm »
Er zit weer een nieuwe aflevering van Jopie & Bas aan te komen.
Deze relaxte vrijdeids strijders maken weer een zot avontuur mee. Rigged planes met fototextures en een getekend koppie.
Tijdens het produceren ga ik nog wat extra handhoudingen , extra animaties maken voor praten , lachen en boos kijken , en verbaasd.




9
Onderhanden werk / MaliCero Scenes
« Gepost op: 26 oktober 2018, 00:34:27 am »
Onderhanden ... Deze scene is de langste scene uit mijn superkorte animatie filmpje , dat uit allerlei korte makkelijk te renderen scenes opgebouwd gaat worden.
Malicero.

Ook de enige scene waar MaliCero zelf nog niet in voorkomt...

https://www.youtube.com/watch?v=69KJG0MI70M&feature=youtu.be

Word vervolgd...

10
Animaties / Bas&Jopie. Vrijheidstrijders. korte animatie
« Gepost op: 20 november 2016, 23:18:52 pm »
Mijn korte animatiefilmpje , nog niet zo erg uitgewerkt ,maar er zijn al wat dingen verbeterd.
Nu nog eerst de teksten inspreken en dan de mondjes aanpassen aan het tempo. Dan klopt het beter...
Verder mijn excuses voor de verstaanbaarheid , in Audacity kun je niet meer versnellen , het is nu gescheiden , of tempo versnellen , dan verdwijnen er gewoon hapjes uit , of toonhoogte wijzigen.
Maar goed alle begin is moeilijk.  8)

https://www.youtube.com/watch?v=RvT0ZG6LAgs&feature=youtu.be

11
Hardware / Dual Xeon Workstation in 3 stappen...
« Gepost op: 12 mei 2016, 20:33:43 pm »
Ik ga een dual socket Asus z10p zus en zoveel bestellen.... socket 2011-3 , 8 x DDR3 2x PCIe 16X en PCIe 8x...


Kosten Asus z10PA-D8 ofzo, nieuw 330,-
Pocessors     Xeon e5-2670 v1  8-core 20MB cache refurbished getest , 69,- x2
geheugen 32 GB 1600Mhz DDR3    105,-

Ik begin met twee Xeon's en mijn oude geugen , 8GB DDR3 op1333  maar later 32 GB
Ik begin met mijn oude 750Ti GTX , SSD 120Gb en HDD 640 Gb....
Ik moet nog uitzoeken hoe je in kunt stellen dat Blender de eerste PCIe 16x Kaart voor de viewports gebruikt , en de tweede of allebei voor Cycles....

word ingebouwd in mijn oudste kast , voeding 550 Watt met 120 Gb SSD en 640Gb HDD....
En huppekee , voor 450,- een dual socket workstation , en nog 105,- meer later voor 32Gb geheugen....Dat is slechts 555,-
Er kan altijd nog een dedicated Cycles GPU zoals een 970 GTX in...
Maar dan moet er wel ee zwaarder voedingkje in. Ik wilde maar ff laten zien dat een workstation met aanzienlijke renderkracht niet zo duur hoeft te zijn.
Je blaast de duurste i7 procs eruit. 8)

Eens even kijken hoe ik dat ga financieren... Nog wat klussen en wat vakantiegeld dan maar dan maar... :)



12
Experimenten / Neon Shader Node-system
« Gepost op: 09 januari 2016, 18:44:54 pm »
Ja ik zit nog wat te kloten om de light path node beter te begrijpen.....
Het besef begint te wortelen....

Hier een poging tot neon material... :)






13
Hardware / Cycles GPU rendering nu ook op OpenCL , dus Ati / AMD
« Gepost op: 24 december 2015, 22:58:32 pm »
Ha Mensen.
Helemaal blij met mijn nieuwe computers , in de één zit nog mijn oude Phenom II 955 , die nu 10 x beter presteerd dankzij een echt AM3+ moederbord en 16 GB DDR3 1333mhz ,
de Andere is vrijwel hetzelfde maar dan met een FX 8320 ....met 16GB DDR3 op 1600 , 1866 was niet zo stabiel....

In mijn nieuwe computertje zit een R9 380X 4gb , die inmiddels het project Keuken heeft gerendert in net iets minder tijd dan mijn GTX 660 met CUDA doet.
Ik heb gewoon de laatste nieuwe Crimson drivers gebruikt , ik denk dat ik geoptimaliseerde drivers moet gebruiken , of de laatste 13.XX Catalyst drivers ofzo...

Anderen hebben met een R9 390X al de TitanX verslagen met Cycles , dus ik denk dat ik even moet uitzoeken wat de beste OpenCL drivers zijn....

Maar goed , het is dus een feit , persoonlijk uitgetest. Werkt als een trein :)

14
Eindresultaten / Blendermannetje
« Gepost op: 01 augustus 2015, 15:38:10 pm »
Tsja , echt inspirerend word ie nooit , de Blender startup file.
Alhoewel.....

Misschien komt hier nog eens een vet animatiefilmpje uit voort... :)



15
Onderhanden werk / Slecht weer , Mooi weer !
« Gepost op: 31 juli 2015, 23:46:57 pm »
Ja mensen , ik heb een waardevolle ontdekking gedaan.

Ik heb een wolkendek met slechts een box , die niet eens een echte bounding box is ,
bestaande uit aan een particle system gekoppelde cloud-texture , en point density in een Volume material.
Geen Blenderclouds dus , geen smoke , geen gezeik met belichting. Het mooiste :
Deze wolken laten zich lekker manipuleren met Force-fields zoals wind en turbulence , force of vortex.....




Pagina's: [1] 2 3 ... 5