Dutch Blender Community

Hulp => Modelleren => Topic gestart door: Chaplin.be op 29 augustus 2021, 13:52:08 pm

Titel: meubelgreep
Bericht door: Chaplin.be op 29 augustus 2021, 13:52:08 pm
kan iemand mij uitleggen hoe ik deze meubelgreep kan namaken als het geen moeite is?
Dit zijn echt wel de basis principes waarschijnlijk dus sorry voor de vele vragen op dit forum.


(https://i.postimg.cc/QBrLqgX1/stainless-steel-handles-2037247.jpg) (https://postimg.cc/QBrLqgX1)

mijn probleem zit in de bochten..
de hoeken van 90graden weet ik niet goed hoe ze mooi in een bocht te zetten.
is het iets van een halve donut samenvoegen met cylinders?

bedankt.

Mvg Chaplin
Titel: Re: meubelgreep
Bericht door: Ruud op 29 augustus 2021, 15:49:17 pm
Dat kan met de spin tool hier wordt deze uitgelegd https://www.youtube.com/watch?v=OcESDOixsj0
Titel: Re: meubelgreep
Bericht door: IJp op 30 augustus 2021, 12:33:26 pm
Je kunt het ook maken met een Bezier Curve.
Zie hier
https://www.youtube.com/watch?v=PqjGsvzPnXg

En met de Mirror Modifier hoef je maar de helft het object te maken dit geld ook voor de Spintool die Ruud heeft geplaatst.
https://www.youtube.com/watch?v=IIfAbb-2990
Titel: Re: meubelgreep
Bericht door: Chaplin.be op 01 september 2021, 11:26:38 am
Oke bedankt jongens hier kan ik ook al eventjes met door.
Mijn eerste kastje is een succes geworden mede dank zij jullie ;)

Bedankt.