Topic: zomaar wat (domme) vragen  (gelezen 53421 keer)


Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #45 Gepost op: 19 mei 2015, 23:45:20 pm »
gevonden, kwam denk ik ook omdat in het node scherm dat dambord symbool geselecteerd stond? ik druk net op dat eerste ronde sysmbool, en in de beneden hoek verschijn TEXTURE en ik zie wel het gene wat ik verwachte te zien...

heel erg bedankt weer!!

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #46 Gepost op: 20 mei 2015, 09:29:02 am »
@Nick Van den Broeck: Alt-B kende ik niet. Bedankt.

Offline Nick Van den Broeck

  • Member
  • *
  • Berichten: 216
    • Bekijk profiel
    • Blender Education
« Reactie #47 Gepost op: 20 mei 2015, 10:32:56 am »
@koos2: graag gedaan.

@swets: ik ga er altijd van uit dat het beter is te begrijpen dan te kennen, dus sta me toe even die knopjes uit te leggen.
Blender (en vooral cycles) gebruikt het node systeem om op eenvoudige wijze complexe shaders en zo te maken. Dit node systeem wordt echter op 3 plekken toegepast: 'material nodes', 'texture nodes' en 'compositing'. Wat jij nodig had zijn de material nodes en dat is inderdaad dat bolletje (hetzelfde symbool als voor materialen).
Elk van die drie node systemen heeft zijn nut:
  • Material nodes dienen om complexe shaders te maken. Dat zijn procedures die aan Cycles uitleggen hoe hij een materiaal moet weergeven. Of nog gedetailleerd: wat er moet gebeuren met een lichtstraal op het moment dat die zo'n materiaal raakt. Er bestaan heel der boeken over material nodes en hoe je daarmee shaders kan maken. En om het helemaal complex te maken kan Blender ook OSL (Open Shading Language) aan waarmee je zelf zulke nodes kan bijmaken.
  • Texture nodes Naar mijn ervaring en van de minst gebruikte systemen, maar kan je gebruiken om zelf textures te maken. Beginnende van procedure gegenereerde textures (zoals clouds, mushroom, noise, wood, briks, checkers, ...) en/of van eigen textures kan je die daar combineren tot nieuwe texuters, herkleuren, donkerder maken, samenvoegen, ... Kan je heel leuke dingen mee wanneer je het nodig hebt. (dit is trouwens het middelste knopje van die drie)
  • Compositor Dit is ook een heel belangrijke en kan je ook heel veel mee. In de compositor ga je verschillende renders en renderpasses combineren en verwerken. Als je in Blender op F12 drukt heb je eigenlijk nog maar het halve werk gedaan. Nadien ga je in de compositor dat resultaat nog aanpassen, gloed toevoegen, DOF aanpassen, verschillende lagen combineren, glare toevoegen, vignetering toevoegen, ... Dat is in de compositor. Dit is eigenlijk wat After Effects van Adobe ook doet.

Pff, weeral een hele uitleg, hopelijk heeft iemand er wat aan.

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #48 Gepost op: 22 mei 2015, 00:06:52 am »
https://www.youtube.com/watch?v=FPYtcNUvwVg&hd=1

ik was even vergeten hoe Knap ik eigenlijk ben... ;D

Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #49 Gepost op: 22 mei 2015, 09:13:34 am »

ik was even vergeten hoe Knap ik eigenlijk ben... ;D

Als je dit zelf hebt gemaakt, vind ik je zeer knap. :)

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #50 Gepost op: 22 mei 2015, 10:00:55 am »
Ik sluit me bij PD aan.

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #51 Gepost op: 22 mei 2015, 11:57:24 am »
dank u,  tuurlijk heb ik die zelf gemaakt.... ik ben het zelf.... 

ik heb mezelf al eens vaker gemaakt: http://www.arjan-swets.com/nederlands/swets3d_n.html

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #52 Gepost op: 22 mei 2015, 14:21:40 pm »
Mooi gemaakt en jezelf in een spelletje is toch ook wel geinig. ;)

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #53 Gepost op: 22 mei 2015, 14:59:37 pm »
Ik wil ook in zo'n outfit in een spel rondrennen. Cool! ;D ;

Offline Ellajiw

  • Member
  • *
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
« Reactie #54 Gepost op: 22 mei 2015, 20:22:30 pm »
hahahah, dat is echt supercool! Vooral dat mooie pakje met die bloem erop  ;D ;D ;D

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #55 Gepost op: 23 mei 2015, 00:02:48 am »
denk haast dat dat met blender ook wel moet kunnen.... binnenkort ook eens on verdiepen....  is wel super leuk om te doen....

bij milkshape ( http://www.milkshape3d.com/ ) zaten de bones (skelet) van de toen meest gangbare spellen...  unreal  quake doom3 enz enz...
en uitleg waar je alle files neer  moest gooien in bijvoorbeeld unreal....

dit heb ik nog niet kunnen vinden voor blender? al hoe wel..... vind wel net dit: http://wiki.blender.org/index.php/Extensions:2.6/Py/Scripts/Import-Export/Quake_mdl
« Laatst bewerkt op: 23 mei 2015, 00:09:32 am door swets »

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #56 Gepost op: 23 mei 2015, 01:42:07 am »
Ik wil ook in zo'n outfit in een spel rondrennen. Cool! ;D ;

hahahah, dat is echt supercool! Vooral dat mooie pakje met die bloem erop  ;D ;D ;D

Ik had toentertijd ook een eigen unreal server draaien, en daar in had ik me eigen poppetje....  en het is natuurlijk een stoer spel... met schieten en bloed enzo...
vandaar dat ik me zelf een stom tuinpak had gegeven met een mooie bloem erop...  :-)


HEADSHOT!!

Ik was ook heel goed in Unreal en Quake...  en dan die gasten van zo clan verslaan... :-)  hoe vaak ik niet gevraagd ben om bij zo bepaalde clan me zelf aan te sluiten....  maar ik vond het veel leuker om ze gewoon te vernederen...
« Laatst bewerkt op: 23 juli 2015, 12:02:56 pm door swets »

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #57 Gepost op: 23 mei 2015, 06:32:29 am »
Prachtig. Echt heel leuk. Unreal is tegenwoordig gratis, weet je dat?! Zelf rommel ik voorzichtig met Unity3D. Maar mijn focus ligt nu bij het modeleren/animeren van characters. Topology, actions en NLAeditor dat zijn de pijlen voor mijn boog de komende tijd. Als ik dat goed beheers dan zijn mijn figuren goed te gebruiken voor zowel games als animatie.

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #58 Gepost op: 25 mei 2015, 22:45:32 pm »



vind het wel leuk om het doen .....
« Laatst bewerkt op: 28 mei 2015, 23:05:58 pm door swets »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #59 Gepost op: 25 mei 2015, 23:21:46 pm »
Lekker bezig!  ;)