Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Ellajiw

Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 ... 15
46
Onderhanden werk / Re: The way of the samurai
« Gepost op: 11 mei 2015, 09:14:32 am »
Hahahahah, jaaaa, een noise modifier aan een defocus, daar heb ik ook wel eens last van  ;) vooral op maandagochtend als ik aan het werk moet  ::)

47
Onderhanden werk / Re: The way of the samurai
« Gepost op: 10 mei 2015, 09:06:48 am »
Heel veel sterkte JvL.

48
Experimenten / Re: particles
« Gepost op: 10 mei 2015, 08:52:03 am »
Hhaha, wat een schoon plaatje bedoel ik natuurlijk. (Op z'n Belgisch uitgesproken ;))

49
Eindresultaten / Re: Stemmen derde challenge: Sfeer en/of emotie
« Gepost op: 10 mei 2015, 08:43:41 am »
Ben wel nieuwsgierig wat jouw mening is over het feit of iemand die betaalde software zou gebruiken ook automatisch meer kans maakt om te winnen...

Dan snapt diegene niet wat de bedoeling van de challenge is - je proberen te stimuleren dingen te doen in Blender die je anders niet zou doen. Een manier om je te inspireren. Wie wint is bijzaak.

Ook weer waar  ;D

50
Over Blender / Re: Moest ik delen
« Gepost op: 10 mei 2015, 08:41:59 am »
Jammie kip tagine!!!  Lekker met verse koriander meegestoomd? :P  Of met pruimen?  :P

51
Modelleren / Re: zomaar wat (domme) vragen
« Gepost op: 10 mei 2015, 08:37:21 am »
Ah, Mortale had al een duidelijke tut gepost.

Ik vond (en vind nog steeds) het onlogisch dat de menubalk soms boven en soms onderin het scherm zit (niet consistent) Zat elke keer te zoeken hoe het nou in elkaar zat (aaaah, waar is mijn balk nu weer, oooh daar onder). Wie weet eigenlijk de reden hiervoor?

52
Modelleren / Re: zomaar wat (domme) vragen
« Gepost op: 10 mei 2015, 08:31:22 am »
Ja, die beelden kun je ook weer dichtgooien. In de rechterbovenhoek en linkeronderhoek van elk scherm zie je een diagonaal gestreept hoekje. Als je daaraan trekt, trek je een nieuw beeld open. Als je dat hoekje over een ander beeld ernaast trekt, zie je dat beeld ernaast donkerder worden en zie je ook een lichte pijl ontstaan. Laat los en het donkere beeld is verdwenen en je eerste beeld is groter geworden.

In elk beeld (ofwel Editor) zit ofwel onderaan ofwel bovenaan een balk (afhankelijk van welk type Editor je daarin aan hebt staan) waarin je de kan kiezen welke editor type je daarin wilt zien. Dus je kan hier een timeline op zetten, of een tweede 3D view, een 2D aanzicht, een tweede outliner, een node editor etc. Hier zie je het menu met Editor Type:
Zo kan je je hele scherm configureren met zo veel editors als je wilt.

53
Leden stellen zich voor / Re: Grote Swets
« Gepost op: 10 mei 2015, 08:15:21 am »
Een echt programmeur pionier zo te lezen  8) :D Gave projecten. Zelf een CNC machine gemaakt,  :o zoo

Wij hier vinden Blender ook een super programma  :D

54
Experimenten / Re: particles
« Gepost op: 08 mei 2015, 11:48:00 am »
Wauw Rozz, wat een vet plaatje. Heel mooi. Soort magische bol (idee voor challenge???)   ;) :P

55
Eindresultaten / Re: Stemmen derde challenge: Sfeer en/of emotie
« Gepost op: 08 mei 2015, 11:44:04 am »
" Iemand gaat door het gebruik van bv. Zbrush niet plotseling beter sculpten als ze het ook niet kunnen in Blender. De vaardigheden en kennis die nodig zijn om een sculpt te maken komen uit je eigen ervaring net als met tekenen en schilderen of andere kunstvormen. Het "gereedschap" dat je gebruikt is maar net wat je gewent bent."

Ik ben het op dat punt met jou eens JvL.

En ik snap ook Rozz zijn standpunt inderdaad. Er is wel een verschil met alleen Blender kunnen of meer programma's: hoe meer programma's je onder de knie hebt, hoe sneller je een nieuw programma leert (of verschillende functionaliteiten in Blender begrijpt en onder de knie hebt), omdat je bepaalde commands en structuren herkent en een bepaalde creativiteit ontwikkelt in het vinden van workarounds in een programma, om zo dat wat je wilt bereiken voor elkaar te krijgen. Maar het kunnen zowel betaalde als onbetaalde softwareprogramma's zijn waarmee je ervaring opdoet, dat maakt niet zo heel veel uit.

Ik werk zelf met Photoshop en Gimp, en moet eerlijk zeggen dat Photoshop wel iets uitgebreider en vooral sneller is (nog) dan Gimp (misschien over een paar jaar niet meer). Maar als je goed je best doet kun je met Gimp uiteindelijk hetzelfde resultaat bereiken, misschien zelfs in dezelfde tijd. Als je het programma maar goed genoeg kent.

Op gebied van architectuur moet ik zeggen dat bijvoorbeeld Archicad en Revit wel echt heel snel werken (ik ben meer van ArchiCad, daar zitten minder bugs in en werkt lekker: aanrader!) . Daar heb je in een mum van tijd zo een 3D huis in, met kozijnen, trappen op maat en complete dakpakketten erop en eraan. Natuurlijk kun je dat ook in Blender modelleren, maar dat kost vele malen meer tijd ten opzichte van importeren uit ArchiCad of Revit. Plus, Blenders sterkste punt is niet vectorgestuurde tekeningen maken. Autocad, Revit, Archicad etc. zijn daar veel werkbaarder in, omdat ze zijn ingesteld op werken in strakke afmetingen met stramien- en hoogtematen. Ik heb ook geen library in Blender met bouwmaterialen bijvoorbeeld, en met complete bouwdetails. Zou je ook wel kunnen maken natuurlijk  :D Dus ook in dit geval, je kan alles met Blender, maar sommige dingen kosten meer tijd. Aan de nadere kant kan ik met Blender veel beter organische vormen maken en materialen realistisch renderen. En riggen in ArchiCad? Hahah! Dus al je nou als challenge een huis of een hele straat moest renderen, dan heeft Rozz helemaal gelijk. Dan schakel je met ArchiCad / Revit je concurrenten wel uit omdat iedereen aan een tijdslimiet zit. Tenzij je, zoals P D, al een hele library heb opgebouwd met materialen en vormen (deuren, kozijnen, meubels etc).  Oh alles is zo relatief  ;)

56
Eindresultaten / Re: Oude Schuur
« Gepost op: 08 mei 2015, 11:17:22 am »
Oh ouwe koeien, oeps :-X  Maar altijd leuk toch, complimenten?!

57
Eindresultaten / Re: Stemmen derde challenge: Sfeer en/of emotie
« Gepost op: 08 mei 2015, 11:11:31 am »
Oh, dat open source verhaal had JvL ook al gezegd, hahah, ik spuitelf :-X

58
Eindresultaten / Re: Stemmen derde challenge: Sfeer en/of emotie
« Gepost op: 08 mei 2015, 11:08:10 am »
Gimp is ook gratis en open source  :P Ik vind alles prima. Best leuk om eens een opdracht echt alleen Blender te doen en alles zelf te maken  8) Is ook een leuke uitdaging. Maar een challenge waarbij je ook Gimp,  Z-brush, Daz, Photoshop, After Effects, Revit, ArchiCad, weet ik veel wat voor andere (betaalde of onbetaalde) programma's mag gebruiken vind ik ook leuk.

59
Eindresultaten / Re: Oude Schuur
« Gepost op: 06 mei 2015, 07:52:10 am »
Zoooo :o dat ziet er echt goed uit. Super gedaan PD, het is weer een prachtig mooi stilleven geworden. Met het oog van een kunstenaar gemaakt, dat is te zien! Ik vind het mooi hoe de schaduw van het paaltje met het paaltje zelf een driehoek vormt, die de compositie in balans houdt. En de paardebloemen vind ik ook echt goed!

Nog een tipje voor nodes: ik gebruik vaak de alfa channel om twee materialen van totaal andere aard in 1 materiaal te krijgen. Dan maak ik een plaatje in Gimp met dat wat het eerste materiaal moet worden zwart, en de tweede alfa. Sla op als png (png-24). Dat plaatje doe ik dan in een image texture node en dat map ik dan goed op mijn object. Daarmee kun je bijvoorbeeld een materiaal in Blender maken waarvan een deel goud glanzend is en een deel dat mat, ruw en grijs is. Alsof iets ingelegd is ofzo. Sluit die image texture dan alleen met het alfa channel aan in de fac van de mix shader en zet de twee materialen aan je shader inputs. Tadaaaa! Had ik zelf een paar maanden geleden bedacht  8) en werkt super  :D !!

60
Eindresultaten / Re: Stemmen derde challenge: Sfeer en/of emotie
« Gepost op: 05 mei 2015, 15:17:38 pm »
Volgende keer iets langere stemronde?

Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 ... 15