Game Engine > Onderhanden werk en demo's

Game : Pyro III op de BlenderGameEngine ... :)

<< < (2/6) > >>

blenderbrammetje:
@Swets ... Nee , maar dat komt nog.

De originele versie , Pyro , heb ik ook nergens meer kunnen vinden. Ook al is het dan een oud 486DX spelletje , ik vond het vet....
Ik weet niet of iemand van de oudgedienden van Hype gehoord heeft ? Was een grappig space shootertje voor de MSX....

Ik dacht aan de spinnen op de wanden die op je schieten , en de golven aanvallende alien-ships vertonen spiraalbewegingen en sinusgolf gedrag , zoals in Hype.
Ik ga eens uitzoeken hoe ik mijn schip laat schieten , en eens wat walk cycles maken voor me spinnen..... :)

Het is ook een groeiproject , ik heb er geen haast mee. 8)

blenderbrammetje:
Toch nog gevonden maar nog niet gedownload.... De game heette Pyro Technica van Psygnosis... 1995 ofzo.. :)

Maar mijn schip kan al vliegen , en nu ook schieten , er komt een explosie als je iets anders raakt dan de muren....
Alleen die is nog niet geanimeerd , maar dat komt nog....

Bij de volgende update beeld !  8)

blenderbrammetje:
Inmiddels een EXE gemaakt die werkt nog ook. Ik vlieg wat rond en schiet. Ik zal het screencapturen , maar mij valt op dat het beeld last heeft van tearing of lagging of hoe dat ook weer heet.
V-sync activeren ? Ik moet de game engine nog eens wat beter bestuderen , vooral de logica achter animaties van zowel Meshes als geanimeerde planes (textures) maar goed , al doende leert men....Alles beweegt wel vliegensvlug en soepel , aangezien ik de omgeving van blokken bouw...

Ik ga eerst de omgeving afbouwen. :) En de stuurtoetsen werken nog niet tegelijk , alleen omstebeurt.

blenderbrammetje:
Hmmmm , Vsync dus.

Nu heb ik weer het probleem dat ik wel een ontploffing op een plane in de game heb , als ik een vijand raak zie je een ontploffing , maar de animatie loopt niet...
Ik hoop niet dat ik perse moet "tilen" , d.w.z. alle frames op een hele grote foto plakken , en dan in de game-engine "animated" kiezen en aangevenhoeveel tiles hij moet animeren , dat is nogal omslachtig.
Ik probeer om een Alpha plane met image-sequence aan de praat te krijgen... maar het lukt nog niet zo.... :-\

Ach al doende leert men. ik zal een filmpje maken....

blenderbrammetje:
Zo , de eerste ontploffingen zijn er , en geanimeerd... Een kwestie van een getexturede bal wat rook-alpha-planes laten spugen ...Om de alpha plane-tjes te animeren zal ik helaas toch moeten "tilen" , dwz dat alle framepjes op een foto moeten.... Ik zal eens een poging wagen.....
Zodra ik windows 7 opnieuw geinstalleerd heb doe ik ook een screencapture van de game ... :)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie