Dutch Blender Community
Hulp => Materialen en Texturing => Topic gestart door: Somers op 23 december 2022, 18:38:06 pm
-
Hallo,
Ik krijg wat blokkerige effecten, wat doe ik verkeerd, wat moet ik anders doen om dit te verhinderen? Alvast bedankewel
(https://i.postimg.cc/Vr0W8DxG/artifact-2.png) (https://postimg.cc/Vr0W8DxG)
(https://i.postimg.cc/GT0Jhvrc/artifcat-1.png) (https://postimg.cc/GT0Jhvrc)
-
Kleine toevoeging, t is de grote van de mesh die dit beinvloed als ik het goed zie. Is dan een subdivision modifier de enige oplossing of is er nog iets slimmers? (lees: iets wat minder traag maakt) >
-
Zo te zien gebruik je displacement. Als je een combinatie van bump en displacement gebruikt kan je je subdiv een stuk lager zetten. Vergeet dan niet dat je in je materiaal instellingen de displacement settings moet aanpassen (zie plaatje). En voor alles wat niet te dicht bij de camera staat kan je kiezen voor bump only, ik hoop dat je hier iets aan hebt.
(https://i.postimg.cc/ThzHF5SF/plaatje.jpg) (https://postimg.cc/ThzHF5SF)
-
Daar speel ik idd ook al mee, lost het nog niet helemaal op. Merk dat het unwrappen ook nog wel iets doet hierin. Beste wensen overigens!