Topic: The way of the samurai  (gelezen 393412 keer)


Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #540 Gepost op: 18 oktober 2014, 13:58:46 pm »
Nou, heb ik weer wat geleerd. Bedankt. Op filmpjes zag ik dat mensen dit deden. Maar als je verder wilt is het dus een te simpele oplossing.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #541 Gepost op: 18 oktober 2014, 18:07:47 pm »
Op zich is het een heel goede en veel toepaste oplossing. Vooral voor game characters en relatief eenvoudige animatie characters die gebruik maken van weight paint voor de kleding. De clothsim is alleen wat lastiger dus om die reden moet je vaak wat creatiever zijn in het bedenken van oplossingen zoals het gebruik van `afstandshouders` of colliders waar die jongen (ben helaas even zijn naam kwijt) over vertelde.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #542 Gepost op: 19 oktober 2014, 11:57:04 am »
Gisteren ben ik op zoek geweest naar een goede manier om de touwen die aan de shintopoort en het bos hangen te late bewegen in de wind.
Het belangrijkste was om het zo eenvoudig mogelijk te houden dus zonder windforce of sims omdat deze te ver gaan voor zo'n klein detail.
Uiteindelijk ben ik uitgekomen op het gebruik van de warpmodifier waarbij ik een empty kan animeren om de bewging na te bootsen. vanavond volgt het testfilmpje.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #543 Gepost op: 19 oktober 2014, 21:48:46 pm »
Zoals beloofd is hier de test van de bewegende touwen aan de shintopoort. Ik heb het voor de grap gecombineerd met de 2 eerdere tests van de blaadjes en de wolken. De kleuren passen misschien niet helemaal bij elkaar maar het is maar even voor het idee.
De touwen zijn voorzien van een warpmodifier waar twee empties aan gekoppeld zijn. 1 empty is beweegt in de y-richting heen en weer waardoor het touw meebeweegt.
In de NLA editor heb ik hier een action van gemaakt en die een repeat gegeven. De touwen moeten natuurlijk niet exact dezelfde beweging maken dus heb ik de actions  verschoven ten opzichte van elkaar.
De shides (de offers van rijstpapier) die aan de touwen hangen heb ik hier nog niet toegevoegd want daar moet ik ook nog voor verzinnen hoe ik die zo natuurlijk mogelijk ga laten bewegen.
http://youtu.be/n3xs_7hYh1Y

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #544 Gepost op: 19 oktober 2014, 22:45:02 pm »
Voor mij ziet het er goed uit houden zo.
Misschien het rijstpapier met de wave modifier wat laten bewegen.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #545 Gepost op: 19 oktober 2014, 23:06:41 pm »
Dank je ijp. Helaas bied de wavemodifier hier geen uitkomst omdat deze alleen verplaatsingen in de z-richting kan maken. Ik had hem ook al voor de touwen geprobeerd, helaas zonder succes.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #546 Gepost op: 20 oktober 2014, 09:17:22 am »
het hele goeie hiervan vind ik de sfeer. Los van het feit dat het technisch allemaal behoorlijk lastig is lukt je het goed om een goede sfeer te creƫren.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #547 Gepost op: 20 oktober 2014, 10:00:30 am »
Bedankt Koos, natuurlijk heb ik redelijk in mijn hoofd zitten hoe de sfeer moet zijn in het hele verhaal en daarnaast probeer ik door middel van dit soort testjes ook het een en ander uit maar ik ben blij om te horen dat de sfeer ook overkomt bij andere mensen.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #548 Gepost op: 20 oktober 2014, 23:49:16 pm »
Nu echt voor de laatste keer deze video maar nu met de Shide (de rijstpapieren linten). De beweging zit er aardig in en verdere tweaks komen wel in de animatie.
Gelukkig heb ik een goede basis weten te maken.
Zoals ik al had gezegd word de beweging voor de touwen aangestuurd door een warpmodifier en de beweging van de linten door een simple deform modifier in combinatie met wat keyframes. In de voorste rij mag nog iets meer variatie in de beweging maar het geeft op zich wel een animegevoel dus nu kan ik door naar het volgende onderdeeltje. Dat wordt waarschijnlijk de "geestverschijning" in het bos
http://youtu.be/0oGNk4oZYcc

P.S. Ik zie net dat de video halverwege ineens een helderder beeld krijgt. Geen idee waar dit door komt.... ??? ??? ???
« Laatst bewerkt op: 20 oktober 2014, 23:55:10 pm door JvL »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #549 Gepost op: 21 oktober 2014, 12:32:56 pm »
JvL de helderder die jij in beeld krijgt zie ik niet en voor mij ziet het er goed uit.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #550 Gepost op: 21 oktober 2014, 12:45:37 pm »
Hmm, ik zie het hier op mijn werk nu ook. Het beeld is nu gewoon vanaf het begin helder.... ???

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #551 Gepost op: 21 oktober 2014, 14:23:16 pm »
Bij mij ook. Geen  schommeling in de helderheid.
Het was gewoon bedtijd voor je en je ogen gingen flikkeren. ;D

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #552 Gepost op: 21 oktober 2014, 14:42:20 pm »
Daar begint het wel op te lijken.... ;D

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #553 Gepost op: 22 oktober 2014, 00:34:39 am »
Hier even een image van de geestverschijning in het bos. Dit wordt natuurlijk ook geanimeerd maar ik wil nog niet alles weggeven dus vandaar even geen bewegende beelden.



Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #554 Gepost op: 22 oktober 2014, 09:03:19 am »
A ghost in the woods!  Aaaaaaaa
Ziet er ook weer goed uit en ik ben benieuwd naar de bewegende beelden en geluid  ;)

Vergeet de reflectie van de bomen niet te verwijderen.  ;)