Coding > Afgeronde scripts en thema's

PHP module om .blend files te lezen

<< < (3/6) > >>

Zaph:
Dat klopt helemaal. Textures en dergelijke staan er als JPG- of PNG-bestand compleet in, en kunnen zo op schijf bewaard worden, maar de thumbnail is een breedte x hoogte array van rgba-waardes.

Grappig was te zien dat de achtergrond niet in de thumbnail zit - het is eigenlijk een 128x128 render met een transparante achtergrond. Daardoor kun je met de functie setBackgroundColor zelf een andere achtergrondkleur dan de standaard 50% grijs kiezen.

Een .blend file bestaat uit een aantal blokken gegevens van bepaalde types. Elk blok wordt voorafgegaan door een header met onder andere dat type, en de grootte van dat blok, en deze wordt gelezen in readHeader. Daar wordt ook $this->type op die waarde gezet.

Dat het thumbnail-blok het type 'TEST' heeft is omdat oude versies van Blender over hun nek gaan van een onbekend type, en TEST blijkbaar wel bekend maar nog niet gebruikt was. Hoezo verregaand backwards compatibel?  :)

rozz:
Abracadabra.... :o....wou dat ik zover was...

Zaph:

--- Citaat van: rozz op 24 april  2015, 13:27:48 pm ---Abracadabra.... :o....wou dat ik zover was...

--- Einde van citaat ---

Net als ik doen - gewoon 30 jaar oefenen!  ;D

jbakker:
Hey Allen,

Kennen jullie Blender-aid? Die heeft al de mogelijkheid om het bovengenoemde te doen. Het is door ons ontwikkeld samen met de blender institute voor de Open film Sintel. Het kan een volledige film repository scannen in enkele 10-tallen van seconden en hier kan je vanalles in doen. Een gedeelte van Blender-aid wordt ook als basis gebruikt voor de BAM (https://gooseberry.blender.org/bam-building-the-asset-manager/). Het systeem waar de productie bestanden van gooseberry geshared kan worden met meerdere studio's.

Het is dan niet PHP, maar is zeker de moeite waard om ervan te leren. Het kan namelijk ook bestanden updaten zonder dat je blender hoeft op te starten.
https://code.google.com/p/blender-aid/

Groeten,
Jeroen
 - At Mind -

JvL:
Bedankt! Ik had het al eens voorbij zien komen maar nog niet de tijd genomen om er verder in te duiken maar dat ga ik nu zeker doen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie