Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - IJp

Pagina's: 1 ... 260 261 [262] 263 264 ... 292
3916
Onderhanden werk / Re: The way of the samurai
« Gepost op: 18 december 2013, 11:02:05 am »
Ik ben het helemaal eens met Mark ;)
Maar ik ben wel heel benieuwd hoe je model is opgebouwd dus mijn vraag is, kun je ook een wire (draadmodel)van je model laten zien.
Daar kan ik dan weer wat van leren en dat heb ik nog nodig omdat mijn eerste model niet zo netjes was opgebouwd. :(
Je voorbeelden zien er perfect uit het gaat zeker iets bijzonders worden. 8-)

3917
Leuterhoek / Re: deze moet je zien
« Gepost op: 17 december 2013, 23:21:12 pm »
Briljant, Niiiiice en heel mooi gemaakt.
Dit moeten we toch na kunnen maken blender  :oops:  ;)

3918
Onderhanden werk / Re: The way of the samurai
« Gepost op: 17 december 2013, 11:20:55 am »
JvL, dat belooft wat maar wel jammer van de balkjes, dat gaat betekenen dat er geen adult version van uit komt ;)
Mijn eerste modelleer en animatie werk was een mangazus maar ik kan daar maar een ding over zeggen ; wat was dat moeilijk!
Ik ben heel benieuwd  :shock:
Succes.

3919
Eindresultaten / Re: Planetary boom!
« Gepost op: 17 december 2013, 11:04:23 am »
Die achtergrond doet de animatie wel vergeten de image ziet er heel goed uit.
Dit is helemaal mijn ding SPACE.  ;)

3920
Eindresultaten / Re: electronic grind...met kerstlichtjes
« Gepost op: 16 december 2013, 19:10:32 pm »
Dit is volgens mij niet makkelijk te maken maar ik moet zeggen het ziet er goed uit.
De muziek is goed gekozen vooral het mysterieuze begin vind ik gaaf.
ik kijk met veel genoegen uit naar meer. ;)

3921
Eindresultaten / Re: planetary boom!
« Gepost op: 16 december 2013, 14:24:43 pm »
Ziet er gaaf uit maar hier heb jij natuurlijk ook een animatie van en die wil ik ook wel zien ;)
Dit brengt me gelijk weer op een idee :idea:  jou planetary boom samen met mijn Spiks invasions  :shock:

3922
Hardware / Re: Systeem eisen voor Blender
« Gepost op: 16 december 2013, 14:17:37 pm »
Zelf heb ik ondervonden dat een goede Grafische kaart zeer belangrijk is.
Als je van plan bent om een systeem bouwen dan worden hier een paar grafische kaarten aanbevolen voor een nieuwe video-editing of 3D grafische werkstation.
Onze aanbevelingen zijn uitsluitend Nvidia als ze zijn voorzien van CUDA ondersteuning, dat is een GPU-versnelling technologie die veel 3D-modellering en videobewerking applicaties ondersteunen.
• Nvidia Quadro K600 (Entry Level)
• Nvidia Quadro K2000 (middenklasse)
• Nvidia Quadro K4000 of Nvidia Quadro K5000 (High End)

Deze info gevonden op deze website:
http://www.custompcreview.com/pc-comput ... pc-builds/

3923
Eindresultaten / Re: Spike invasion.
« Gepost op: 16 december 2013, 10:18:38 am »
Dat is een goeie dat hat ik nog niet gezien ik ga kijken of ik dat kan oplossen ;)
Maar Mark heb je misschien een oplossing om van een Particles animatie in een animatie looping te maken zodat die spikes blijven komen.

3924
Eindresultaten / Spike invasion.
« Gepost op: 16 december 2013, 09:24:00 am »
Spike invasion in space.
Ik ben nog bezig om er een kleine animatie van te maken met Particles.
Maar dat gaat nog even duren, ik wil de particles in een loop maken en dat lukt nog niet goed.


3925
Hardware / Re: Systeem eisen voor Blender
« Gepost op: 15 december 2013, 00:32:10 am »
Volgens mij heeft RDL gelijk.
ik heb namelijk een Systeem Windows 7 met een:
i7 intel core 720QM
6 gb geheugen
Ati Mobilitiy Radeon 1gb        (Dit had een Nvidia kaart moeten zijn.)

Ik stoor me soms mateloos aan dit systeem en zeker als je wat polygons gebruikt in Sculpt mode dan is dit systeem niet vooruit te branden  :(  
Dus volgens mij is de conclusie!!! Beknibbel niet op je systeem.

3926
Hardware / Re: Systeem eisen voor Blender
« Gepost op: 14 december 2013, 23:39:12 pm »
Ik heb nog wat gevonden over de hardware voor Blender bij blender.org  en zij kunnen het weten hoop ik ;)
http://www.blender.org/download/requirements/

Minimum hardware
32-bit dual core 2Ghz  CPU with SSE2 support.•
2 GB RAM•
24 bits 1280×768 display•
Mouse or trackpad•
OpenGL-compatible graphics card with 256 MB RAM•


Recommended hardware
64-bit quad core CPU•
8 GB RAM•
Full HD display with 24 bit color•
Three button mouse•
OpenGL-compatible graphics card with 1 GB RAM•

Optimal (production-grade) hardware
64-bit eight core CPU•
16 GB RAM•
Two full HD displays with 24 bit color•
Three button mouse and graphics tablet•
Dual OpenGL-compatible graphics cards, quality brand with 3 GB RAM•

3927
Hardware / Re: computervereisten voor Blender
« Gepost op: 14 december 2013, 17:54:27 pm »
Citaat van: "Mark aka Dark"
Die foto's zijn inderdaad wel grappig. Een foto van een ATI kaart? haha.
Een grafische kaart moet CUDA cores hebben wil je echt opschieten met Cycles renderen. En dan ben je eigenlijk aangewezen op Nvidia kaarten, niet ATI.

Een Blender pc kun je zo duur maken als je zelf wil.
Als je grote scenes met veel objecten en vertices gaat maken, dan is een snelle processor wel makkelijk. Anders gaat het werken erg traag.
Voor renderen:
Blender render > dikke processor
Cycles render > Nvidia grafische kaart met veel geheugen en CUDA cores.

Qua RAM geheugen is 6 tot 8 voldoende, tenzij je met simulaties aan de gang gaat.
Een SSD als harde schijf is ook niet gek, maar niet noodzakelijk.

MAD

Ik moet toch nog even opkomen voor BlenderGuru.
Met die foto van die ATI kaart wil hij aangeven dat je deze kaart niet moet kopen voor Blender dit schrijft hij er over.

Voordat de Cycles rendering engine ontstond, had een high-end GPU-kaart niet veel voordelen buiten de mogelijkheid om heel, heel hoog poly mazen beeldhouwen.
Maar nu Blender Cycles heeft is de GPU nu de belangrijkste factor bij het kopen van een computer voor Blender.
Cycles gedijt op de GPU maar Cycles werkt ook op de CPU  maar de GPU is enorm sneller.
Het merk ik aanraad is Nvidia  want dat is eigenlijk het enige merk dat momenteel werkt met cycles.
AMD / ATI kaarten zijn dood voor zover Cycles betreft, volgens de ontwikkelaars kan de ontwikkeling niet verder en dat is  te wijten aan de beperkingen van de huidige AMD driver.
Dus bespaar jezelf heel wat hartzeer en koop een Nvidia.
 ;)

3928
Handleidingen / Re: Blender boeken
« Gepost op: 14 december 2013, 13:35:50 pm »
Waarom niet de boeken bestellen bij Blender?
Je gebruikt blender geheel GRATIS en met het kopen van deze boeken ondersteun je Blender.
Het is wel wat duurder maar het komt ten goede aan de ontwikkeling van Blender dus het is nooit weggegooid geld.  :D
http://www.blender3d.org/e-shop/default_books.php

Dus kopen ik zit te wachten op Blender 7.0   ;)

3929
Hardware / Re: computervereisten voor Blender
« Gepost op: 14 december 2013, 13:27:58 pm »
RDL,
Wat blender Guru in zijn tekst aangeeft klopt dat ook niet ?
Als dat niet klopt zet hier voor ons dan eens een mooi systeem neer ;)
Moederbord    ?
Processor        ?
Geheugen        ?
Grafischekaart  ?
Hardisk             ?

En wat is van een supersnel Blender systeem dan ongeveer de prijs  :shock:

3930
Onderhanden werk / Re: Robot serie nr. rdl0012013
« Gepost op: 14 december 2013, 12:59:29 pm »
RDL,
Het robotje ziet er goed uit en ben heel benieuwd wat dat het robotje gaat doen ;)
Ik vindt het wel heel vreemd dat jullie dat deel niet zien :shock:  ik zie in het zijaanzicht een groot deel wat in mijn ogen wordt ondersteunt door een beugel. :D
Maar in de andere voorbeelden zie je daar niet van dus maak er wat moois van ;)

Pagina's: 1 ... 260 261 [262] 263 264 ... 292