Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - swets

Pagina's: 1 ... 24 25 [26] 27 28 29
376
Modelleren / Re: nog meer ( maar nu nieuw) domme vragen
« Gepost op: 03 juni 2015, 23:04:09 pm »
Dus je maak er altijd een low-res mesh van?  dat is nodig voor het animeren?   ik wil het dus niet gebruiken in een game engine ofzo... ik wil een mooi filmpje renderen (bijvoorbeeld dus )

377
Modelleren / Re: nog meer ( maar nu nieuw) domme vragen
« Gepost op: 03 juni 2015, 10:22:57 am »
De volgorde is inderdaad zoals je hem nu beschrijft maar ik zou het alleen zelf niet gebruiken voor een character dat je wilt animeren.
In dat geval kun je dan beter na het sculpten een retopo uitvoeren en daarna de texturing.
Over retopology zijn een heleboel tutorials te vinden.

oke bedankt ik ga dat retopology eens bekijken!

Ik heb niets toe te voegen aan de opmerkingen van Ijp en JvL. Wat ik wel wil zeggen is dat je goed bezig bent. Leuk dat je je gevecht met Blender met ons wilt delen. Lekker doorgaan.

alle begin is moeilijk, maar als het begint te lukken wordt het steeds leuker!!

378
Modelleren / Re: nog meer ( maar nu nieuw) domme vragen
« Gepost op: 03 juni 2015, 08:08:45 am »
dus wat is dan de juiste werkwijze...

poppetje mooi maken met sculpting...  dan zoals in het bovenstaande filmpje  het aantal vertexen omlaag brengen, en op zijn manier zo lichtmap maken...

en het gene wat je dan over hou kan je wel unwrappen en naast die lichtmap ook nog een kleurtje/texturen geven?

379
Modelleren / Re: nog meer ( maar nu nieuw) domme vragen
« Gepost op: 03 juni 2015, 00:12:33 am »
interessant filmpje....   daar gaan we ook eens mee spelen....

380
Modelleren / nog meer ( maar nu nieuw) domme vragen
« Gepost op: 02 juni 2015, 23:28:51 pm »
ik ben nog wel bezig met me hoofd, maar ik ben ook iets nieuws gestart, en natuurlijk gelijk weer vragen.

Ik ben zo maar een poppetje aan het maken, en ik heb nu dit:
https://www.youtube.com/watch?v=54GDcNdx3Bs&hd=1

en nu de domme vragen....  ik wil hier mee gaan animeren, maar niet low-poly (dus in een spel ofzo) , dus gewoon straks een filmpje renderen...

kan ik nu dit basis poppetje dmv sculpting bijvoorbeeld meer details geven?  of is dat niet verstandig?

kan ik ,als ik het bijvoorbeeld met sculpting bewerkt, heb nog wel een texture omheen maken ?

kan animeren ook gewoon met zo high res poppetje?

ik heb echt nog moeiten met dat soort dingen uit elkaar te houden, en wat nu het beste is... ook blender of cycles..
ook heb ik veel filmpjes gezien, dan maken ze dmv sculpting een hires poppetje, maar dan gaan ze later er weer een soort mesh omheen tekenen?

kan iemand hier  wat meer duidelijkheid in brengen?

381
Modelleren / Re: zomaar wat (domme) vragen
« Gepost op: 01 juni 2015, 22:56:16 pm »
Wat Guru leerstof. ;)

blijft jammer dat er ( denk dat het daar door komt) zoveel verschillen zijn tussen de versies...

ben ik die tutorial aan het volgen... en hij kies tussen cpu of gpu render....
maar bij mij staat dat er weer niet...althans niet op de plek bij hem?

ooo ik heb  bij user preferences  op Cuba gezet, en nu heb ik de keuzes wel...
render op GPU Compute gezet,,, en nu gaat het wel een heeeeeeel stuk sneller....

382
Modelleren / Re: zomaar wat (domme) vragen
« Gepost op: 01 juni 2015, 00:36:25 am »
jaja....  moeilijk allemaal... :-)   morgen weer verder.....

383
Modelleren / Re: zomaar wat (domme) vragen
« Gepost op: 31 mei 2015, 23:55:39 pm »
pfff  moeilijk allemaal.... maar heb ik dan niets aan die texture die gemaakt is in blender render, als ik in cycles render verder wil gaan?

384
Modelleren / Re: zomaar wat (domme) vragen
« Gepost op: 31 mei 2015, 21:25:52 pm »
dus je kan beter in cycles werken?   je kan altijd wisselen?

385
Team projecten / Re: Ze zijn opzoek naar jou.
« Gepost op: 31 mei 2015, 01:49:20 am »
zal me nog maar niet opgeven... :-)

386
Modelleren / Re: zomaar wat (domme) vragen
« Gepost op: 31 mei 2015, 01:15:28 am »
wat is nu eigenlijk het verschil tussen blender render, en cycles render?

nu had ik een tutorial gezocht over hoe ik een skin texturen mooier kon maken, maar die is weer in cycles, terwel bij mij blender render is in geschakeld...
en zo maar omschakelen werkt ook niet?

387
Modelleren / Re: zomaar wat (domme) vragen
« Gepost op: 30 mei 2015, 16:50:58 pm »
even kijken wat  je zeg hoor...
volgens mij wel...

dat plat geslagen hoofd is uvgrid, en is opgeslagen als uvgrid.png... en als ik kijk onder tab texture, staat bij image uvgrid, en bij source //ucgrid.png... in het preview schermpje een blokje met het plat geslagen hoofd erop?

zal ook alles weer ff te download zetten.... https://dl.dropboxusercontent.com/u/80525367/blender/testhoofd.rar


388
Modelleren / Re: zomaar wat (domme) vragen
« Gepost op: 30 mei 2015, 00:00:44 am »
heb ik gedaan... maar ik zie nog steeds niets...  zal wel weer ergens iets lulligs vergeten....

ik heb maar weer een filmpje ge schoten...  misschien ziet iemand wat ik fout doe...
https://www.youtube.com/watch?v=Rn81qEEY1jM

389
Onderhanden werk en demo's / Re: wil iemand met mij testen???
« Gepost op: 29 mei 2015, 23:53:35 pm »
zal het even aan me dochter vragen....  die heeft hamachi al op haar pc staan voor minecraft? kan dat?  ja toch?

390
Over Blender / Re: Beste keus....
« Gepost op: 28 mei 2015, 23:21:18 pm »
ik heb een gtx 760...  dus ik heb ook weinig problemen...  en ik heb een AMD FX-8350 Eight-Core... ik heb er alleen 8G ram in zitten...  dat zal ik binnenkort eens uit breiden....

Pagina's: 1 ... 24 25 [26] 27 28 29