Dutch Blender Community
Creaties => Onderhanden werk => Topic gestart door: wimblen op 11 augustus 2013, 13:49:01 pm
-
Hier zie je het begin van 1e project in Blender.
Het is het kasteel Oud Wassenaar.
http://kiopse.nl/oudwassenaar/000001.jpg
http://kiopse.nl/oudwassenaar/000056.jpg
http://kiopse.nl/oudwassenaar/000057.jpg
groetjes wim
-
Nou dat ziet er gaaf uit!! :shock:
-
Mooi project!
Wist je dat je de plaatjes in het forum kan tonen?
Dus zo:
(http://kiopse.nl/oudwassenaar/000001.jpg)
(http://kiopse.nl/oudwassenaar/000056.jpg)
(http://kiopse.nl/oudwassenaar/000057.jpg)
-
Zal ik de volgende keer even uittesten. Bedankt voor de info.
-
Ben weer wat verder. Een betere rendering krijg ik nog niet voor elkaar. Dat moet ik nog uitzoeken. De rest lijkt tot nu toe aardig te lukken.
(http://s23.postimg.org/far5qoq0r/000058.jpg) (http://postimage.org/)
(http://s23.postimg.org/i7e6qyvuj/000067.jpg) (http://postimage.org/)
(http://s23.postimg.org/ojtc0sywr/000068.jpg) (http://postimage.org/)
groetjes wim
-
2e poging met Blender.
Nadat het programma in de soep was gelopen door het experimenteren met de instellingen, heb ik het helemaal gewist en ben overnieuw begonnen.
Dit is wat er inmiddels weer staat.
(http://s8.postimg.org/lv4lrldyd/000076.jpg) (http://postimage.org/)
-
Dit is nu de 5e poging om het Kasteel Oud Wassenaar te bouwen met Blender.
Dit is tot nu toe mijn beste resultaat.
Opmerkingen en tips zijn welkom.
(http://s8.postimg.org/nk4p0ds39/000019.jpg) (http://postimage.org/)
-
Prachtig gemodelleerd Wimblen ik kan niet anders zeggen super.
Maar ;)
De stenen zijn nog steeds een plat plaatje en dat stoort een beetje.
Dus voor dit probleem weer een tutorial uit de toverdoos.
Ik zou hem van het begin bekijken maar het bump-/normalmap begint bij 8:10
http://www.youtube.com/watch?v=3D4AXXEuuio (http://www.youtube.com/watch?v=3D4AXXEuuio)
-
Het kasteel ziet er goed uit Wim maar ik moet ijp gelijk geven wat betreft de stenen. Als je er bumpmaps en normalmaps op loslaat dan gaat het er levendiger uitzien. Onderstaand plaatje is ook gemaakt van een platte afbeelding. Nu hoef je niet zover te gaan als in dit plaatje maar het is maar om je een idee te geven wat er mogelijk is.
(http://s18.postimg.org/qdkvgv3mx/Streettexture2.jpg) (http://postimage.org/)
(http://s21.postimg.org/xb0htxc1j/Floor_Streets0072_1_S.jpg) (http://postimage.org/)
-
Weer een stuk verder er is een zijmuur bijgekomen.
(http://s11.postimg.org/8er9f1pwj/000001.jpg) (http://postimage.org/)
-
Zo! Wimblen dat ziet er heel goed uit.
Maar nu kom ik weer het kasteel is een groot gebouw maar bij jou render oogt dat niet.
Volgens mij komt zijn de stenen nog te groot deze zou ik wat kleiner maken.
Maar petje af hoor heel mooi gemodelleerd. 8-)
-
Ziet er netjes gemodelleerd uit. Ik zou de steentextuur inderdaad nog wat fijner maken en misschien nog iets fletser van kleur om het realistischer te maken. Maar het texturen aanbrengen is in ieder geval geen probleem meer. ;)
-
Van de Blender Render overgegaan op Cycles Render.
Textuur klopte niet meer, dus textuur er geheel afgehaald.
Dit is nu weer wat ik heb.
(http://s24.postimg.org/cgccgn4qt/000022.jpg) (http://postimg.org/image/9m97372kh/full/)
-
Wat een super modelleer werk is dat ziet er goed uit en die textuur gaat je ook wel weer lukken.
Het is te zien dat jij heel veel geduld en doorzettings vermogen hebt ;)
Zelf ben ik ook aan het worstelen met Cycles en met name de noise in de render die is bij mij te korrelig maar dat zie ik ook terug in jou render.
Ik denk dat ik toe ben aan een snelle computer dan kan ik meer sampels gebruiken en is dan sneller klaar. ;)
-
Mooi hoor!
-
Dank, het is een begin.
-
Volgens mij heb ik de bijna perfecte render instellingen te pakken.
(http://s11.postimg.org/5qkrklg0z/000023.jpg) (http://postimg.org/image/4oal21x7j/full/)
-
Je bedoelt qua scherpte en ruis?
-
Ja vindt je hem ook niet veel beter.
-
Ja, je ziet wel een duidelijk verschil. Nu nog even afwachten wat hij doet als hij weer al zijn texturen heeft.
-
Zo hier is het resultaat van de afgelopen dagen. Ben bezig geweest de rendering te verbeteren en zoals je kunt zien met de textuur. Ik zie wel dat er toch nog en paar foutjes in zitten, maar ja moet toch wat te doen hebben.
Hierna komen de torens aan de beurt en het voorste gedeelte van het dak.
(http://s21.postimg.org/m0pwmhz2f/000032.jpg) (http://postimg.org/image/fn0tj8u6b/full/)
-
Zo dat ziet er goed uit en de stenen zijn nu ook stenen echt super modelleer werk en wat een geduld.
Het enige wat mij stoort is dat de ronde vormen te hoekig zijn misschien kun je daar Smooth uit het rechter menu voor gebruiken gebruiken met wat loopcuts om mooie randen te maken.
Zie natuurlijk even deze tutorial ;)
http://cgcookie.com/blender/2013/06/21/ ... -modeling/ (http://cgcookie.com/blender/2013/06/21/tips-creating-sharp-edges-modeling/)
-
Goedenmiddag, misschien kennen jullie me nog :). Ben erg druk geweest met ons spel die we gemaakt hebben voor android. Maar goed heb nu weer wat tijd over en ga dus verder met het kasteel. Laat zo af en toe laat ik wel weer wat zien.
-
wow ...zeer gedetailleerd en goed gedaan
ben echt benieuwd naar het eind resultaat
mvg rudi
-
Denk dat het nog een jaartje duurt voor het klaar is. Maar ach een jaar is ook zo om.
-
Hier een update tot nu toe. De rode ovalen moet ik nog weer aanpassen. Doe ik trouwens elke keer als ik een rendering gedaan heb.
Daarna haal ik eerst de fouten er uit en dan ga ik weer verder bouwen
(http://s29.postimg.org/ns4ed3ppz/000051.jpg) (http://postimg.org/image/v83nywdf7/full/)
(http://s21.postimg.org/bbctimkfr/000051a.jpg) (http://postimg.org/image/wl0fth0qb/full/)
-
Je hebt veel geduld dat kun je wel zien :shock:
Dat ziet er goed uit.
-
Mooi hoor!
-
Ziet er echt geweldig uit!!!!
Echt een enorme klus met een prachtig resultaat.
GeFo