Dutch Blender Community

Creaties => Onderhanden werk => Topic gestart door: Ruud op 05 januari 2016, 17:49:36 pm

Titel: Displacement
Bericht door: Ruud op 05 januari 2016, 17:49:36 pm
Ieder nog de beste wensen en veel voorspoed toegewenst.
Bezig met de displacement modifier erg leerzaam, nog niet af maar dat mag de pret niet drukken :)

(http://s29.postimg.org/l5lfdc54z/test1png.jpg) (http://postimg.org/image/l5lfdc54z/)

Hier is de tutorial.


https://www.youtube.com/watch?v=VY9vHdwUo98
Titel: Re: Displacement
Bericht door: rozz op 05 januari 2016, 18:22:05 pm
Da`s een pittige...vooral het baking gedeelte...maar wel een hele mooie...
Kan niet wachten op het eindresultaat. ;D
Titel: Re: Displacement
Bericht door: Ruud op 05 januari 2016, 18:40:39 pm
Het valt mee Rozz een texture bakken is makkelijker als een appeltaart :D
Titel: Re: Displacement
Bericht door: rozz op 05 januari 2016, 19:44:35 pm
Komt denk ik door de herinnering.... is een van de eerste tutorials waar ik mee begon toen ik net 2 dagen aan het blenderen was....wist ook niet of ik er wel mee door moest gaan...gelukkig niet opgegeven... ga ook maar weer eens met die tut. beginnen dan...kijken of het nu wel lukt..weet nog wel dat ik naar die site van die artiest ben gesurfd die dat UV sculpten doet...erg mooi werk...villar noemt zijn naam ergens in het begin...over oliver villar gesproken... heb ook veel van geleerd...ook wat van zijn workshops en boeken gekocht...www.blendtuts.com...aanrader..daar komt deze tut. ook vandaan...
Titel: Re: Displacement
Bericht door: Ruud op 06 januari 2016, 14:39:38 pm
Wat je zegt deze artiest maakt mooie dingen en met 2 dagen een tutorial voor gevorderden valt niet mee, je bent er nu wel aan toe nu je een beetje weet hoe blender in elkaar steekt of anders gezegd 3d de werking is overal hetzelfde Maya of 3dmax maakt niet uit en hebben ook mooie tutorials die diep ingaan op de materie.
De final render is klaar ik ben op het moment aan het renderen met een 250 frames filmpje nog 35 frames te gaan.



(http://s11.postimg.org/fv1mf3ekf/finalpng.jpg) (http://postimg.org/image/fv1mf3ekf/)
Titel: Re: Displacement
Bericht door: rozz op 06 januari 2016, 14:46:09 pm
Looking impressive....
Titel: Re: Displacement
Bericht door: Ruud op 06 januari 2016, 16:30:28 pm
Het filmpje is ook klaar na een uur of 8 renderen.
https://www.youtube.com/watch?v=WOBSJ7B6bFI&feature=youtu.be
Titel: Re: Displacement
Bericht door: rozz op 06 januari 2016, 19:35:37 pm
Nice....
Titel: Re: Displacement
Bericht door: JvL op 06 januari 2016, 20:31:36 pm
Ziet er mooi uit hoor.
Titel: Re: Displacement
Bericht door: koos2 op 07 januari 2016, 09:01:54 am
Invasion of the Donuts. Indrukwekkend.
Titel: Re: Displacement
Bericht door: Ruud op 25 januari 2016, 19:44:12 pm
Nieuwe beelden zijn er opgedoken van de invasie :)
(http://s13.postimg.org/zcodkj3rn/invasion.jpg) (http://postimg.org/image/zcodkj3rn/)

(http://s28.postimg.org/oexxldqq1/invasion2.jpg) (http://postimg.org/image/oexxldqq1/)
vanaf de aarde gezien.
(http://s11.postimg.org/t2rq5znxb/invasion_3png.jpg) (http://postimg.org/image/t2rq5znxb/)
Titel: Re: Displacement
Bericht door: rozz op 26 januari 2016, 07:27:14 am
Dacht al iets achter de maan zien weg te duiken gisteravond... 8) ziet er goed uit, alleen die galaxy's far, far away zijn wat 'plat'....
Titel: Re: Displacement
Bericht door: koos2 op 26 januari 2016, 10:28:58 am
Natuurlijk vind ik dat het er goed uit ziet. Toch heb ik wat aanmerkingen. De donut is nu een gesloten metalen object. Als het niet gaaf belicht is lijkt het op een afgedankte autoband. Het lijkt me een verbetering als er een lichtgevend patroon op zit of dat er licht uit ramen komt. Verder vind ik dat er op de maan ook wel wat meer kleur nuances kunnen komen. Het is nu erg steriel.

Verder:
"Donuts. Do not enter this planet!"
Titel: Re: Displacement
Bericht door: Ruud op 26 januari 2016, 12:25:07 pm
Ze veroveren de planeet per 2 er zitten immers 2 agenten in een auto :P
De belichting heb ik bewust zo gelaten, als je er een film van maakt zie je later of eerder goed belichte frames terug als geheel dan kan het wel.
Wat je zegt er mag wat werk aan de donut verricht worden met emitters, ik was gister met wat planeten aan het spelen, de laatste tijd heb ik totaal geen inspiratie om een leuk project te maken, plots kwam ik op het idee om wat oud werk toe te voegen met append.
Wel makkelijk dat dit kan, en de scene was ook snel in elkaar gezet met een foute galaxy foto er achter.
Blender internal is gebruikt cycles maakt het nog mooier denk ik.
 
Titel: Re: Displacement
Bericht door: koos2 op 26 januari 2016, 13:09:10 pm
Het is een WIP. De opzet is goed. Leuk om verder mee te vogelen.
Titel: Re: Displacement
Bericht door: Ruud op 28 januari 2016, 11:42:17 am
Inmiddels een nieuw object aan het bouwen die toegepast kan worden aan dit project de Eifel toren er zitten een hoop details in 70 bouwtekeningen zijn er van uitgebracht, dit gaat even duren :P
(http://s14.postimg.org/iqacoayfh/eifel.jpg) (http://postimg.org/image/iqacoayfh/)
Titel: Re: Displacement
Bericht door: JvL op 28 januari 2016, 12:38:43 pm
Doe rustig aan, wij gaan nergens heen.  ;)
Titel: Re: Displacement
Bericht door: koos2 op 28 januari 2016, 15:33:37 pm
Mijn dochter heeft het afgelopen weekend voor het eerst gezien.

We hebben de tijd.
Titel: Re: Displacement
Bericht door: Ezra op 28 januari 2016, 17:39:04 pm
Ik weet niet echt wat ik van die tutorial vind. Aan de ene kant is het resultaat erg mooi, aan de andere kant is er een absurde hoeveelheid vertices voor nodig. Displacement is erg inefficiƫnt als het gaat om simpele vormen. Het wordt tijd dat iemand een addon ontwikkelt die automatisch vertices plaatst op basis van de overgangen in het contrast van een displacement texture, zodat je uiteindelijk niet meer vertices krijgt dan nodig is.
Titel: Re: Displacement
Bericht door: Ruud op 28 januari 2016, 22:37:49 pm
Klopt Ezra maar heb je een highpoly model klaar dan kun je een low poly met deze texture gebruiken en dit maakt het toch een waardevol iets, voor bepaalde panelen of wat kleiner werk is het geschikt.
Nu heb ik dat niet toegepast maar je kunt het vervangen door een normal map.
Met displacement kun je oceanen maken zandstormen noem maar op het is een waardevolle tool met vele toepassing mogelijkheden, de pc kracht is het nadeel.
Titel: Re: Displacement
Bericht door: IJp op 29 januari 2016, 10:23:56 am
Ruud wat je allemaal al heb gemaakt ziet er goed uit en die Eiffeltoren is een mooi project succes ermee.