Dutch Blender Community
Game Engine => Onderhanden werk en demo's => Topic gestart door: Mark aka Dark op 30 november 2013, 19:49:40 pm
-
Heb de scene klaar voor de mp3-player. Iemand commentaar op het WIP:
(http://s29.postimg.org/qwh1dxyl3/player.jpg) (http://postimg.org/image/wknc4u2xf/full/)
MAD
-
Ziet er goed uit. Ik zou niet direct iets weten wat je er nog aan toe zou kunnen voegen.
-
Ik vraag me af wat dat witte vlak daar achter in is?
En de gekleurde objecten kunnen wel een glow gebruiken zodat het lijkt dat er licht vanaf straalt.
Mad je hebt om commentaar gevraagd en je ziet dat je dat kunt krijgen. ;)
Succes bij de afwerking en ik ben benieuwd hoe hij straks werkt.
-
Het vlak achterin bestaat uit 12 verticale vlakken. De witte vakjes zullen pulseren op de muziek.
tuurlijk, vraagt even om een glow (bloom) effect in de game engine! Dat zit er standaard niet in. Heb zojuist even zitten googlen en heb een python script gevonden die het zou moeten doen. Gaan we proberen, maar geen idee of het werkt.
Als het werkt, verwerk ik het in de tut. :-)
Gevraagd commentaar is altijd welkom ijp, bedankt.
MAD
-
Mad, ik roep ook maar :) ik had totaal geen idee of dat wel mogelijk was.
Maar ik ben heel benieuwd als al dat geweld losbarst. ;)
-
mp3 player ?
wil dit zeggen dat je een file selector gaat verwerken om mp3 te laden ?
ziet er in elk geval goed uit
ik kijk uit naar de tutorial
mvg rudi
-
mp3 player ?
wil dit zeggen dat je een file selector gaat verwerken om mp3 te laden ?
Ik heb 10 minuten geleden het script afgerond om een open file gui te laden.
Nu nog die input terug zien te leveren aan blender die er dan wat mee kan doen.
(http://s23.postimg.org/gwhext2kr/fileselectorblender.jpg) (http://postimg.org/image/l5m4zz5tz/full/)
Ben wel super blij dat ik het voor elkaar heb gekregen, want velen hebben er al jaren om gevraagd op internet, maar niemand had een antwoord.
uiteindelijk heb ik het voor elkaar gekregen met de tkinter module (wat velen geprobeerd hebben, maar niemand aan de praat heeft gekregen). Moet het hele verhaal nog finetunen, want ik heb het op een nogal omslachtige wijze voor elkaar gekregen.
MAD
EDIT: ow, en voor de glow heb ik een pracht van een blend.file gevonden, alleen moet ik die nog uitpluizen. :(
Hier zie je daar een voorbeeld van:
http://www.youtube.com/watch?v=xyZWu23xpWA
-
@mark ...wat ook handig zou zijn is een resolutie selector
bij het opstarten waar je de settings kan selecteren ...
-
Volgens mij is dat niet nodig.
Je kunt de blender player schalen, net zoals andere programma's binnen windows.
de module voor het inladen van bestandspaden is trouwens klaar! :D
Ik zal deze plaatsen in het nieuwe aangemaakt forum!
MAD
-
ok maar diegene met een langzamere computer kunnen dan niet fullscreen kijken
bv :uw desktop resolutie staat in 1920*1080
visualizer vraagt wat geafisch geheugen enz ......
blender neemt desktop resolutie ......
met een selector kan je bepalen om bv te zeggen draai het prog op 1024*768 fullscreen
enfin je weet wel waar ik het over heb
mvg rudi
-
Nieuw plaatje van de scene. nu met glow (bloom)
(http://s13.postimg.org/vijx8bshz/player_V2.jpg) (http://postimg.org/image/ly0alg35v/full/)
MAD
-
ik heb nog iets gevonden ivm audio
"""
# "Bake Sound to F-Curves" doesn't support choosing audio chanels
# from audio files like left or right channel, so if you want to have a
# stereo visualisatnion, then You must separate your stereo audio file
# to two mono files (e.g. in audacity), or You can use same file for
# left and right channel
"""
https://github.com/gethiox/GXAudioVisua ... isation.py (https://github.com/gethiox/GXAudioVisualisation/blob/master/GXAudioVisualisation.py)
om links en rechts te verkrijgen van de stereo ....
mvg rudi