Topic: The way of the samurai  (gelezen 392073 keer)


Offline Ellajiw

  • Member
  • *
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
« Reactie #525 Gepost op: 17 oktober 2014, 14:42:37 pm »
Zijn de textures voor de bomen op basis van plaatjes (2D)? Ik wil best wel in photoshop of Gimp wat tinten voor je toevoegen en terug sturen. Is zo gedaan ;)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #526 Gepost op: 17 oktober 2014, 14:50:56 pm »
Ja, het zijn inderdaad 2D plaatjes. Dat zou wel heel gaaf zijn. 8)  Nu hebben de blaadjes en de bomen zelf nog geen texture (behalve de rode blaadjes dan). Ik zal binnekort de blaadjes UV unwrappen en dan voorzien van een texture met een basiskleur waar je overheen kunt painten. Vooral het kersenbloesemblad zou ik wel heel blij mee zijn want die komt heel erg close up in beeld.

Offline Ellajiw

  • Member
  • *
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
« Reactie #527 Gepost op: 17 oktober 2014, 18:39:28 pm »
Nog een idee: Andrew Price heeft een tutorial gemaakt over cherry blossoms: https://www.youtube.com/watch?v=mxAsfqqeAUM
En er zijn al mensen op Blendswap die super mooie kersenbloesems gemaakt hebben: http://www.blendswap.com/blends/view/71982
Voor super chique close ups! Maar misschien wordt dat wel heel erg gedetailleerd, weet niet of je dat wilt.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #528 Gepost op: 17 oktober 2014, 19:30:03 pm »
Uit die tutorial komt mijn bloesem ook.  ;)
Ik heb hem alleen omgezet naar blenfer internal want hij was inderdaad te realistisch. Alles moet meer anime zijn.
De cycles versie staat nog tussen de reacties daar.

Offline Ellajiw

  • Member
  • *
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
« Reactie #529 Gepost op: 17 oktober 2014, 20:10:57 pm »
Ah, ok. Dat het zo gedetailleerd is kon ik niet zien, omdat de schaal van dat plaatje daarvoor te groot is. Maar tof!  8) Ben heel benieuwd naar de totale film straks!!! En naar de close ups van de bloesems. Ja, helemaal gelijk, moet wel anime stijl worden natuurlijk.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #530 Gepost op: 17 oktober 2014, 22:49:24 pm »
Ik heb de image even opgezocht op Blenderguru die ik toen gepost heb (grappig om terug te zien) en even een screenshot gemaakt van de solid met de basismaterialen zoals hij nu in de animatie zit. De solid is overigens niet meer helemaal dezelfde als die voor de image is gebruikt want ik heb de vorm een beetje vereenvoudigd.
 



« Laatst bewerkt op: 17 oktober 2014, 22:51:57 pm door JvL »

Offline Ellajiw

  • Member
  • *
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
« Reactie #531 Gepost op: 18 oktober 2014, 00:36:04 am »
Mooi!

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #532 Gepost op: 18 oktober 2014, 02:28:10 am »
Nog even een testje gedaan met de wolkenlucht in combinatie met de vallende blaadjes voor het dramatische effect.  :D
De bedoeling was om er voor te zorgen dat de cloudtextures die normaal over de hele planes bewegen gedeeltelijk af te dekken zodat het net lijkt alsof er een wolkenfront uit de verte het beeld in beweegt in plaats van dat de hele lucht direct gevuld is met wolken.
Op zich is dat aardig gelukt.
http://youtu.be/HrSfuy94NsM

Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #533 Gepost op: 18 oktober 2014, 09:31:00 am »
Bijzondere sfeer!!!

Idee:
Zou het leuk zijn om de blaadjes door een smalle bundel van licht te laten vallen, zodat ze  even oplichten tijdens het vallen????

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #534 Gepost op: 18 oktober 2014, 10:15:09 am »
Komt echt tot leven zo... :D

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #535 Gepost op: 18 oktober 2014, 10:25:31 am »
Bedankt heren!  ;)

Deze test komt niet op dezelfde manier terug in de animatie hoor. Het zijn effecten van twee shots door elkaar maar het was sowieso de bedoeling om de aandacht op de blaadjes te focussen met behulp van goede belichting.
Maar het idee van een smalle lichtbundel zou het effect nog wel eens kunnen versterken.
Bedankt voor de tip P D!

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #536 Gepost op: 18 oktober 2014, 11:03:27 am »
Een mooi geheel zo die blaadjes en de wolken.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #537 Gepost op: 18 oktober 2014, 12:06:54 pm »
Even een vraag tussendoor. Je hebt om de lichaamsdelen niet door de stof van de kleding te laten komen telkens de settings van de cloth aangepast. Is dit een betere manier van werken dan de delen die onder de kleding zitten de verbergen met een mask modifier?

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #538 Gepost op: 18 oktober 2014, 12:48:53 pm »
Niet direct beter maar anders. Het verbergen van delen van het lichaam wordt meestal toegepast als de kleding met behulp van weight paint bewogen wordt en dan werkt dit perfect maar wanneer je een sim gebruikt kun je de mesh wel verbergen/verwijderen onder de kleding maar dat zou betekenen dat de beweging niet meer realistisch is doordat de kleding dus ook niet meer tegengehouden wordt door het lichaam waardoor het bv. zichtbaar zou kunnen worden dat er geen lichaam meer aanwezig is.
Ik heb dit (nog) niet zelf getest maar ik kan mij ook zo voorstellen dat  de cloth sim nog steeds rare vervormingen geeft aangezien de verborgen mesh nog steeds aanwezig is en dus toch in de berekening voor doorkruisingen zorgt. Maar het is wel een testje waard denk ik.

Even een vraag tussendoor. Je hebt om de lichaamsdelen niet door de stof van de kleding te laten komen telkens de settings van de cloth aangepast. Is dit een betere manier van werken dan de delen die onder de kleding zitten de verbergen met een mask modifier?


Dank je ijp!

Een mooi geheel zo die blaadjes en de wolken.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #539 Gepost op: 18 oktober 2014, 13:52:43 pm »
Ik heb even het testje gedaan naar aanleiding van je vraag Koos en het resultaat is precies zoals ik had verwacht. Ik heb even een kubus verborgen met mask modifier en de clothsim ziet de kubus alsof hij fysiek aanwezig is dus bij de verkeerde instellingen krijg je nog steeds doorsnijdingen.
Het is wel zo dat je op deze manier kleine doorsnijdingen (bv. punt van de knie door de rok) er mee kunt verbergen.
Bij grotere doorsnijdingen zul je het toch in de instellingen moeten zoeken omdat anders het eindresultaat er niet uitziet zoals je zou willen.
 



Maar het eigenlijke probleem waar we het bij de meeting over hadden met die andere jongen is wanneer de kledingmesh opgesloten raakt tussen een andere mesh (bv. rok klem in knieholte bij het buigen van het been) want dan schiet de clothsim echt alle kanten op en dat kun je ook niet verhelpen met een mask.