Topic: svg import  (gelezen 4535 keer)


Offline Somers

  • Member
  • *
  • Berichten: 33
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 16 mei 2023, 07:02:19 am »
Hallo,

Mij viel op dat als je een svg file importeert de schaal niet klopt. En de afwijking is een raar nummer. Iemand enig idee waar die waarde vandaan komt? Met raar bedoel ik 4.452345

Alvast bedankt

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1 Gepost op: 16 mei 2023, 09:53:16 am »
Ik heb in Inkscape een .svg file gemaakt en geƫxporteerd als Paint .svg en dat werkt in Blender 3.5 gewoon goed.


Offline Somers

  • Member
  • *
  • Berichten: 33
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 16 mei 2023, 11:07:42 am »
ik had dat idd ook geprobeerd en datlijkt op zich te werken. Probleem is alleen dat ik met affinity designer werk en daar gaat t mis. Er zit iets in wat een conversie doet en ik kan dat beinvloeden met DPI.
Maar meer weet ik ook niet

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #3 Gepost op: 16 mei 2023, 11:43:11 am »
Laad dan je affinity designer bestand in Inkscape en exporteer dat als Paint.svg bestand. ;)

Online roobol

  • Member
  • *
  • Berichten: 221
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 16 mei 2023, 16:04:26 pm »
Als je in Affinity Designer op ware grootte tekent moet je bij .svg export kiezen voor 90 dpi om in Blender dezelfde afmetingen te hebben.
met vriendelijke groet,  kees.    https://www.pinterest.com/keesroobol/_saved/

Offline Somers

  • Member
  • *
  • Berichten: 33
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 22 mei 2023, 08:43:41 am »
tnx voor de respons. 90 dpi werkt niet altijd, 72 wat vaker gek genoeg en dan maal 1.25.
Anyways, ik check altijd dubbel of het klopt dus dan klop ik met de hand de maat maar over.
Ik heb iig een workflow waar ik mee kan leven.

bedankwel voor de respons allen