Welkom bij de Dutch Blender Community
Log in
of
registreer jezelf
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Index
Forum
Help
Zoek
Inloggen
Registreren
Dutch Blender Community
-->
Creaties
-->
Onderhanden werk
Experimentatoren voor 2DAnimation in Blender 2.3*
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
[
2
]
3
Topic: Experimentatoren voor 2DAnimation in Blender 2.3* (gelezen 14879 keer)
Re: Experimentatoren voor 2DAnimation in Blender 2.3*
PKHG
Member
Berichten: 718
«
Reactie #15 Gepost op:
14 augustus 2021, 12:24:00 pm »
Zo nu maar voor prille 2DAnimatie uitproberen wollende
MIJN start toelichting. Comment wilkommen:
https://blender29.pkhg.nl/14aug_start_0.html
Dit is een direct Test, de link komt later in de bijbehorende wiki ;-)
Gelogd
Doei
Peter
Re: Experimentatoren voor 2DAnimation in Blender 2.3*
PKHG
Member
Berichten: 718
«
Reactie #16 Gepost op:
21 augustus 2021, 17:58:03 pm »
Een eenvoudig Wacom ONE tablet is een crime om in Blender te gebruiken.
punt 1, (vreeselijk) wat Watcom alles van je wil weten en voor ... als je aldaar om hulp, resp. toetorials vraagd.
En gewone info heb ik eigenlijk (nog) niet gevonden, dus proberen maar.
En dat 2DAnimation is ook (nog) niet zo eenvoudig
Silhoette is van mein'kleindochter' ... plaatje als reference opgehaald,
redelijk vergroot en dan een juiste pen, kleur en dikte zoeken.
Het is een wetenschap voor zich.
Helaas nog geen medestrijder gevonden ;-)
Fijn weekend. (ach ja ik gebruik al vesie 3 Alpha op W10 laptop)
Peter
Net nog dit vermelden. de Wacom One (goedkoopste) werkt heel goed in Gimp (als penseel) hm, even cartoons mee oefenen en dan maar naar 2DAnimatie over hevelen (uren werk, maar ja, tijd heb ik wel
)
«
Laatst bewerkt op: 21 augustus 2021, 18:09:31 pm door PKHG
»
Gelogd
Doei
Peter
Re: Experimentatoren voor 2DAnimation in Blender 2.3*
PKHG
Member
Berichten: 718
«
Reactie #17 Gepost op:
22 augustus 2021, 11:25:25 am »
redelijk, tenminste het begin, tot 6 min lijkt gelukt te zijn .. tot 12:40 moet kunnen ... (hoop ik) wel blender 9alpha (ziet mij mij een tikkeltej anders uit, vermoedelijk geen W10 versie)
https://www.youtube.com/watch?v=vCxnbOCYELM
fijne zondag nog
Peter
Gelogd
Doei
Peter
Re: Experimentatoren voor 2DAnimation in Blender 2.3*
IJp
Berichten: 4,387
«
Reactie #18 Gepost op:
22 augustus 2021, 11:44:29 am »
Wacom instellen voor Blender
En in Grease Pencil kun je bij Advanced en Stroke/ Smoot instellen bvb in Stroke smoot op 2000 om vloeiende lijnen te tekenen
Wil je lekkere donkere lijnen zet dan bij Strenght op 1000 en het pennetje er achter uit.
https://www.youtube.com/watch?v=9Vw8-VoVOdc
Gelogd
Groetjes, Wil
http://wijpelaar.wixsite.com/ijpart
Re: Experimentatoren voor 2DAnimation in Blender 2.3*
PKHG
Member
Berichten: 718
«
Reactie #19 Gepost op:
22 augustus 2021, 13:47:30 pm »
Leuk Wil, dat je voor mij (o.a.) naar tablet instellingen hebt gezocht
b;emder 3Alpha grease pencil youtube film heft dit opgeleverd
de basis cube als object voor empty grease pensel ingesteld ( enz.)
Dan een copy gemaakt (zoals in de YouTube wordt getoond) en inderdaad
het werkte (uiteindelijk
)
Het gaat wel langzaam vooruit, onder andere omdat mijn laptop (te vaak) een "blue screen of despair" aflevert, en de toelichting van Microsoft gewoon (minstens voor mij) totaal NIETS oplevert: Driver Power State Failure. Er staat altijd ook dat info naar Microsoft gestuurd wordt. Maar het is me tot nu toe niet gelukt 'WELKE' driver de oorzaak is.
Een van mijn gebruikte programma's zou het toch moeten zijn, ik heb wel alle min of meer op nieuwste stand en toch levert dat ca 10 min wachttijd op voordat het verder kan gaan. Het voorstel van Microsoft om alles maar (tijdelijk? ) te verwijderen wat met W10 is, is mooie onzin, vind ik.
fijne zondag nog
Peter
Gelogd
Doei
Peter
Re: Experimentatoren voor 2DAnimation in Blender 2.3*
IJp
Berichten: 4,387
«
Reactie #20 Gepost op:
22 augustus 2021, 18:38:21 pm »
Misschien is net als bij mij dat Windows niet up to date was daarom heb ik de update Assistant uitgevoerd.
Het programma wat bij mij constant crashte werkt nu een stuk beter na de Windows update.
It is important to keep your OS up to date so your computer's performance gets better. Also, app developers keep up with OS updates as well, so the app might work better on the newest OS as well.
Please check if you have the latest Windows update installed. Please make sure that you have the latest Windows Update.
You can download the Update Assistant from the Microsoft website:
https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10
Click the 'Update Now' button and download the Update Assistant. After that, please launch the downloaded file and proceed with the instructions that appear on your screen.
Gelogd
Groetjes, Wil
http://wijpelaar.wixsite.com/ijpart
Re: Experimentatoren voor 2DAnimation in Blender 2.3*
PKHG
Member
Berichten: 718
«
Reactie #21 Gepost op:
25 augustus 2021, 09:30:45 am »
Dank je wel Wil.
Ik heb W10 eigenlijk altijd up to date :-)
Vanochtend een poging geprobeerd om MS te bereiken (er was slechts een bericht mogelijk) ... Afwachten dus , er er rekening mee houden (vaak opslaan).
doei Peter
Gelogd
Doei
Peter
Re: Experimentatoren voor 2DAnimation in Blender 2.3*
IJp
Berichten: 4,387
«
Reactie #22 Gepost op:
25 augustus 2021, 10:31:37 am »
ja Peter dat dacht ik ook ik kreeg regelmatig de melding van Windows om de pc bij te werken bij het afsluiten en dat heb ik altijd gedaan.
Maar ik ben er toch door Skylum er op gewezen om Windows te updaten en tot mijn verbazing was Windows bij mij niet up to date.
Please check if you have the latest Windows update installed. Please make sure that you have the latest Windows Update.
You can download the Update Assistant from the Microsoft website:
https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10
Gelogd
Groetjes, Wil
http://wijpelaar.wixsite.com/ijpart
Re: Experimentatoren voor 2DAnimation in Blender 2.3*
PKHG
Member
Berichten: 718
«
Reactie #23 Gepost op:
26 augustus 2021, 13:12:54 pm »
Hallo allemaal ;-)
Ik wil een plaatje in een plane gebruiken: en dat kan in 2.93 of 3 alpha met een addon: "Import Image as planes".
Het ging gisteren en dan ging het weer niet, en ik heb niet gezien wat ik deed als het ging ...
Oplossing net gevonden : bij mij werkt het alleen als ik bij het openen van Blender voor de 2DAnimation kies dan werkt het via: op Add klikken enz.
Gelogd
Doei
Peter
Re: Experimentatoren voor 2DAnimation in Blender 2.3*
PKHG
Member
Berichten: 718
«
Reactie #24 Gepost op:
01 september 2021, 11:21:36 am »
Eerste voorbeeld van een eigen inleiding over 2D Animation
Het plaatje laat twee begin mogelijkheden zien en helmaal rechts is een plaatje wat bij het starten van 2D Animation al aangemaakt is.
(dat zal ik later verder moeten toelichten)
Als lid van .. heb ik 6 mp4's , maar het valt niet mee (alhoewel voor iemand zonder info over de nieuwe 2D Animation mode gemaakt) het Nederlands ook voor beginners duidelijk te maken.
Doe ik in een Python-notebook en laat ik als het redelijk en af is op mijn wiki zien , nog iets geduld aub.
Met de muis kan men wel beginnen
Dit plaatje wordt laater gebruikt om 'bouncing ball' te animeren (kan ik nog niet)
«
Laatst bewerkt op: 01 september 2021, 11:26:41 am door PKHG
»
Gelogd
Doei
Peter
Re: Experimentatoren voor 2DAnimation in Blender 2.3*
IJp
Berichten: 4,387
«
Reactie #25 Gepost op:
01 september 2021, 12:52:48 pm »
Hallo Peter als Blender met 2D animatie niet zo handig is als je dacht dan kun je je ook 2d animatie maken met Krita.
Krita is net als Blender open source en gratis en je kunt in Krita ook Met Python aan de gang
https://www.youtube.com/watch?v=uNEQ5t6YhKU
https://www.youtube.com/watch?v=EHFEBZ-W3wY
Gelogd
Groetjes, Wil
http://wijpelaar.wixsite.com/ijpart
Re: Experimentatoren voor 2DAnimation in Blender 2.3*
PKHG
Member
Berichten: 718
«
Reactie #26 Gepost op:
01 september 2021, 16:52:22 pm »
Bedankt Wil, heb wel Krita (misschien even proberen:
Net gedaan:
dat is nog erger dan Blender, alles overnieuw moeten leren, heb wat lijntjes voor een animatie willen teken: DIK niets gezien??! DUS Echt VEEL later maar bekijken)
Ben net een hele stap verder gekomenl
Kleuren in EEN Stroke aangepast ,
Wat nog ontbreekt meerder circles (of zo) maken met verschillende kleuren ( vroeger of later, ik geef het niet op)
opa zegt jippie ;-)
«
Laatst bewerkt op: 01 september 2021, 17:00:55 pm door PKHG
»
Gelogd
Doei
Peter
Re: Experimentatoren voor 2DAnimation in Blender 2.3*
IJp
Berichten: 4,387
«
Reactie #27 Gepost op:
01 september 2021, 19:41:28 pm »
Ik geef je een betere Krita tutorial en dan heb je het zo voor elkaar.
Succes met Krita of Blender.
https://www.youtube.com/watch?v=-OxP6hLaXec
Gelogd
Groetjes, Wil
http://wijpelaar.wixsite.com/ijpart
Re: Experimentatoren voor 2DAnimation in Blender 2.3*
PKHG
Member
Berichten: 718
«
Reactie #28 Gepost op:
02 september 2021, 08:22:36 am »
hi Wil, goedemorgen ...
Na ja, het begin ging wel ... van je link naar de tut ;-)
Heb jij de bouncing ball animation volgens de tutorial voor elkaar gekregen.
De tutor gaat naar mijn smaak toch over een aantal dingen te snel,
Ook , zoals (te) veel tutorial is de 'beeldqualiteit' (van vol screen youtube op mijn laptop) zeer matig om te zien wat de bedoeling is.
De bouncing ball in Blender in mp4 is wel duidelijker, maar gaat over de benodigde stappen voor een starter ook te snel.
Een voorbeeld: er wordt een timeline van 17 frames aangemaakt, en op eens wordt die 'breder'gemaakt en er werd niet gezegd, dat men dat met draaien aan het muisrad moet doen, en ook veel andere dingen hebben het muisrad nodig en nergens met klem op gewezen, gebeurt gewoon, dus voor mij lastig lastig, maar het gaat (langzaam) vooruit (en schrijf het op) ...
zo nu heb ik tot zondag weinig tijd Moet meerdere keren naar het UMC Nijmegen met dit en dat ...
11:27 bouncing ball (2DA) het begin is gelukt. misschien een GIF maken en hier laten zien?
Groetjes
Peter
«
Laatst bewerkt op: 02 september 2021, 11:31:09 am door PKHG
»
Gelogd
Doei
Peter
Re: Experimentatoren voor 2DAnimation in Blender 2.3*
IJp
Berichten: 4,387
«
Reactie #29 Gepost op:
03 september 2021, 11:49:17 am »
Knutsel maar lekker verder in Blender 2d en wat het verder ook mag zijn veel sterkte in het UMC Nijmegen Peter.
Gelogd
Groetjes, Wil
http://wijpelaar.wixsite.com/ijpart
Print
Pagina's:
1
[
2
]
3
« vorige
volgende »